ES1-SS1 vs ES1-SS2, 9-5 M07
ES1-SS1 vs ES1-SS2, 9-5 M07
Osaisko joku kertoa, mitkä on noitten laitteiden todelliset erot. Kyseessä on siis nämä ihan uudet M07 kamat.
Onko kaiuttimissa mitään eroa (kojelaudan reunat ja takaovet) ?
Mitä eroa on ite soittimessa, näyttökö ?
Vahvari tietty on eri.
Olen jo yrittänyt hakua huonolla menestyksellä.
Vahvari tietty on eri.
Re: ES1-SS1 vs ES1-SS2, 9-5 M07
Eli ymmärtääkseni kysyjä kysyi nimenomaan ES1-SS1 ja ES1-SS2 eroja? Radio (ja siis näyttö) on täysin sama ainoa ero on oikealla A-pilarin juuressa oleva lisävahvistin sekä kolme kaiutinta lisää SS2:ssa. Kaiuttimet ovat etuovissa sekä keskikaiutin kojelaudassa.DAero kirjoitti:Osaisko joku kertoa, mitkä on noitten laitteiden todelliset erot. Kyseessä on siis nämä ihan uudet M07 kamat.
Vahvari tietty on eri.
ES2:ssakin radio näyttää samalta, mutta onkin oikeasti 6:n cd:n vaihtajalla. Ainoa ero ulkoisesti ES2:n ja ES1:n välillä on muutaman näppäimen eri paikat. Muistankohan oikein jos sanon, että vasemmalla menu näppäimen alla on ES1:ssä kellonäppäin ja ES2:ssa Load näppäin ja kello näppäin on sitten jossain muualla.
-
- "Turbo"
Re: ES1-SS1 vs ES1-SS2, 9-5 M07
Tietoa ei todellakaan paljoa löydy. Itselläni on ES1-SS1 ja haluaisin päivityksen SS2:ksi. Kysyin asiasta Saab-liikkeestä, mutta eivät voineet auttaa. Tietoa vaan ei ollut....DAero kirjoitti:Osaisko joku kertoa, mitkä on noitten laitteiden todelliset erot. Kyseessä on siis nämä ihan uudet M07 kamat.
Vahvari tietty on eri.
Minulla on sellainen epäilys, että ES1-SS1 ja ES1-SS2 eroavat ainoastaan noiden 2 etuovikaiuttimen ja 1 kojelautakaiuttimen suhteen. Eli lisävahvistinta ei olisikaan A-pilarin juuressa (kuten edeltäneessä audiojärjestelmässä oli) vaan itse kojelaudan radio/cd-yksikkö sisältäisi vahvistimet myös etuovien ja kojelaudan kaiuttimille. Perustelen tätä sillä, että etsin kaapelointia sieltä A-pilarin juuresta (missä lisävahvistin aikaisemmin oli) eikä löytänyt. Ja en usko, että kaapeloinneissa olisi eroja eri audiojärjestelmien takia. Parhaassa tapauksessa saattaisi siis riitää kun lisäisi kaiuttimet etuoviin ja kojelautaan ???
Nyt kun myös 9-3:ssa on samat audioromppeet ei siinäkään enää löydy lisävahvistinta kuljettajan istuimen alta vaikka autossa on SS2. Tämäkin viittaisi siihen, että vahvistimet olisivat siirtyneet kojelaudan radio/cd-yksikköön ?
Tämä tarina saatiin siiten päätökseen. Turha edes kuvitella mitään päivityksiä, koska auton hytissä oleva johtosarja on eri, joten joko tehdään irtopiuhoista koko juttu tai puretaan auton sisusta ja vaihdetaan johtosarja.
Erot siis on:
- radio (melkein saman näköinen, mutta eri vehjes, puutuu liittimet ja eri sisusta)
- kaikki ovi kaiuttimet
- kojetaulun keskikaiutin
- ja lisänä erillinen vahvari
- johtosarja
Toisin sanottuna samaa on vain kojetaulun nurkissa olevat kaiuttimet.
Erot siis on:
- radio (melkein saman näköinen, mutta eri vehjes, puutuu liittimet ja eri sisusta)
- kaikki ovi kaiuttimet
- kojetaulun keskikaiutin
- ja lisänä erillinen vahvari
- johtosarja
Toisin sanottuna samaa on vain kojetaulun nurkissa olevat kaiuttimet.
-
- "Turbo"
Mistä näin päättelet ?DAero kirjoitti: Tämä tarina saatiin siiten päätökseen.
Erot siis on:
Kuulostaa ihan järjettömältä. Radiohan ei ole 'melkein samannäköinen' vaan on täysin identtinen ulkonäöltään. Tarkoitatko että tekevät kahta eri versiota, toisessa lisävahvarille ulostulo, toisessa ei ? Etuovien kaiutinjohdot nyt varmasti ovat paikallaan ?
-
- "Turbo"
Kytkentäkaava ? Mistä sellaisen olet saanut ?9-5T kirjoitti:Sanoivatko mikä ero liittimissä on? Molemmissa on kytkentäkaavan mukaan samat K14 ja K16 liittimet ja antenninliitin.
Samoista liitimistä menee vain piuhat suoraan kaiuttimille tai vahvistimeen.
Tiedän yhden paikan jossa selitetään kovasti mutta ei oikein tiedetä mitään.