
Tasapainoakseliston ketjun poiston jälkeinen öljyn kulutus
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Tasapainoakseliston ketjun poiston jälkeinen öljyn kulutus
Poistossa tehtiin normaali huolto, laitettiin täydet öljyt. Nyt muutaman viikon jälkeen öljyvalo alkoi vilkkua. Kuuluuko "taudin kuvaan" vai onko jotain jäänyt huomioimatta (tiivistämättä tms). 

SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Mitä olette mieltä kannattaisiko poistattaa pelkästään ketju vai teettääkkö homma kaikkien taiteen sääntöjen mukaan? Eli ketju poistetaan, akselit kiinnitetään sellaiseen asentoon, että öljy ei pääse valumaan yläpäästä pois, ja ylimääräiset öljyreijät tulpataan. Kuulemma parantaisi yläpään öljynpaineita ja näin voitelua. Comments?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Njaa, tuota samaa miettinyt, mutta eikös öljypumppu pumppaa kunnossa ollessaan "turhan isoa" öljynpainetta ja pumpun ylipaineventtiili pitää huolen oikeasta öljynpaineesta jolloin pieni valskaaminen TP-akselien ohi vs. tulpatut kanavat, niin tilanne esim kannelle tulevan öljyn paineessa olisi käytännössä sama?Ahtopaine kirjoitti:Mitä olette mieltä kannattaisiko poistattaa pelkästään ketju vai teettääkkö homma kaikkien taiteen sääntöjen mukaan? Eli ketju poistetaan, akselit kiinnitetään sellaiseen asentoon, että öljy ei pääse valumaan yläpäästä pois, ja ylimääräiset öljyreijät tulpataan. Kuulemma parantaisi yläpään öljynpaineita ja näin voitelua. Comments?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...joon näihän sitä äkkiäkuviteltuna voisi kai päätellä. Muilla tähän asiantuntevia kommentteja?
Mites sellainen näkökanta, että jos akselit kiinnitetty ja reijät tulpattu, niin tällöin motin yläpäästä ei öljy pääsisi laskeutumaan auton ollessa sammutettuna yhtä nopeasti. Yläpää saisi tällä perusteella voitelua nopeammin osakseen uudelleen käynnistyksen / seisahduksen jälkeen...kuulostaako ollenkaan asialliselta väittämältä?
Mites sellainen näkökanta, että jos akselit kiinnitetty ja reijät tulpattu, niin tällöin motin yläpäästä ei öljy pääsisi laskeutumaan auton ollessa sammutettuna yhtä nopeasti. Yläpää saisi tällä perusteella voitelua nopeammin osakseen uudelleen käynnistyksen / seisahduksen jälkeen...kuulostaako ollenkaan asialliselta väittämältä?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tässä kuvitus ja selitys 9-3:n wisistä eli koneet on b2x4.
Siinä ei mainita mitä kautta öljy poistuu tasapainoakseleilta. Sen perusteella ei myöskään olisi käsittääkseni mitään vaikutusta muiden osien voiteluun sillä, että pyöriikö akseli vai ei. Akselin poistoilla ei olisi siis muuta etua kuin parin kilon painon vähennys. Toisaalta - imtä painavempi moottori sen pienemmät värinät?


Siinä ei mainita mitä kautta öljy poistuu tasapainoakseleilta. Sen perusteella ei myöskään olisi käsittääkseni mitään vaikutusta muiden osien voiteluun sillä, että pyöriikö akseli vai ei. Akselin poistoilla ei olisi siis muuta etua kuin parin kilon painon vähennys. Toisaalta - imtä painavempi moottori sen pienemmät värinät?



9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hmm... taisin löytää ainakin osasyyn tasapainorattaiden rikkoontumiseen. Ketjun kiristin toimii öljyn paineella, joten jos esim. öljypohjan sihti pääsee karstoittumaan ja paineet sitä kautta laskemaan, ei kiristin enää toimi oikein. Tämä siis ainakin 9-3:ssa. Mitenkäs tuo tontun kiristin toimikaan


9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ovela systeemi, siis tuo öljynpaine vaikuttaa kiristimen voimaa vähentävästi, eli voisi kuvitella ketjun venyvän jos on öljynpaineongelmia. Kiitos tuosta kuvasta, oli ainakin itselleni aivan uutta, tähän asti sitä on kuvitellut kiristimen olevan vain jousitoiminen.
Täytyisköhän tuo kiristinkin jotenkin deaktivoida jos vain ketjun jättää pois..?
Täytyisköhän tuo kiristinkin jotenkin deaktivoida jos vain ketjun jättää pois..?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Njoo... en kyllä tuon öljykanavakuvan perusteella käsitä mitä hyötyä noista akselien kiinnipulttauksista ja kanavien tulppauksista olisi normaaliin toimintatilanteeseen verrattuna. Mulle oli jäänyt sellainen kuva noista kanavista erään tyypin juttujen perusteella, että tuolta venttiilikoneistosta tulisi kanava noille tp-akseleille, josta öljy jotenkin pääsisi valumaan veke.
Sellaisen minimaalisen parannuksen tulppauksella ehkä saisi, että öölinpaineet kenties nousisivat himpun verran nopeammin koneessa. Tuolla ei varmasti kuitenkaan mitn. seksuaalista merkitystä, joten ihan sama.

Sellaisen minimaalisen parannuksen tulppauksella ehkä saisi, että öölinpaineet kenties nousisivat himpun verran nopeammin koneessa. Tuolla ei varmasti kuitenkaan mitn. seksuaalista merkitystä, joten ihan sama.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Laittaisihan sitä mutta kun tuolla spedepartsillakin näyttää maksavan nuo himmelit luokkaa 300€, ja osien merkitys lienee ehkä kyseenalainen, sekä Tonnarissa on muitakin massia vaativia kohteita tällä hetkellä...patu kirjoitti:Laittakaa uutta ketjuu ja ratasta vaan koneeseen... ja unohtakaa kaik muu
Taidan laittaa sinne mopon ketjun ja pari Tunturin eturatasta
