Ei vilahda virtoja kytkettäessä, tai ainakaan en ole sitä huomannut. Tosin minun autossa on DI+APC ja tuo APC ei ole ihan samanlainen säädöiltään kuin esim. jakajamallisessa, potikoissa eroa jne. Ledin kytkemiseen pätee kuitenkin samat systeemit kuin muissakin.jus kirjoitti:Mutta ei vilahda virrat kytkiessä?hasha kirjoitti:Näin on minun systeemi kytketty ja ledi vilahtaa aina maksimiahdoilla hieman
Minulla vilahtaa jos ahdot sattuu piikkaamaan vaihteenvaihtumisen yhteydessä - yleensä ei, mutta eipä ole ahtojakaan noin reilusti. Ja joskus cruisen kytkeytyessä. Ei koskaan virrat kytkiessä. Ja etuvastus on sekä boksissa että ledin vieressä.
Apc:n modaus
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Hei
Tuossa omassa 900:ssa on APC box nro. 7566599.
Ostin purkaamolta toisen APC boxin jota olisi tarkoitus modata. Boxin nro. on 7524143 ja se on tonnarista, ilmeisesti -85 mallista.
Ainakin liittimien osalta nuo käyvät päikseen sillä molemmissa on 25 pin. liitin.
Onkos kaikissa tonnareissa DI+APC vai onko niitä ilmankin. Käyvätkö satkun ja DI+APC tonnarin boxit päikseen? Tuossa tonnarin boxissa lukee pelkkä APC, että en tiedä onko se ollut DI+APC tonnarissa. Onkohan nakutuksentunnistuksen herkkyydessä jotain eroa satkun ja tonnarin välillä? Mitä muita asioita tulisi ottaa huomioon?
Kiitos
EDIT: Eli sen tiedän, että DI/APC ei käy satkuun. Lukeeko DI+APC systeemin APC-boxissa pelkkä APC vai DI+APC?
EDIT2: Mistä vuodesta lähtien tonnareissa on ollut DI-sytkä?
Tuossa omassa 900:ssa on APC box nro. 7566599.
Ostin purkaamolta toisen APC boxin jota olisi tarkoitus modata. Boxin nro. on 7524143 ja se on tonnarista, ilmeisesti -85 mallista.
Ainakin liittimien osalta nuo käyvät päikseen sillä molemmissa on 25 pin. liitin.
Onkos kaikissa tonnareissa DI+APC vai onko niitä ilmankin. Käyvätkö satkun ja DI+APC tonnarin boxit päikseen? Tuossa tonnarin boxissa lukee pelkkä APC, että en tiedä onko se ollut DI+APC tonnarissa. Onkohan nakutuksentunnistuksen herkkyydessä jotain eroa satkun ja tonnarin välillä? Mitä muita asioita tulisi ottaa huomioon?
Kiitos
EDIT: Eli sen tiedän, että DI/APC ei käy satkuun. Lukeeko DI+APC systeemin APC-boxissa pelkkä APC vai DI+APC?
EDIT2: Mistä vuodesta lähtien tonnareissa on ollut DI-sytkä?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
DI tuli ´88. Eli jos tiedät sinun boksisi olevan ´85 niin toimii kyllä satkussa ihan hyvin koska on ollut jakajamalliin tarkoitettu.Frostwind kirjoitti:Hei
Tuossa omassa 900:ssa on APC box nro. 7566599.
Ostin purkaamolta toisen APC boxin jota olisi tarkoitus modata. Boxin nro. on 7524143 ja se on tonnarista, ilmeisesti -85 mallista.
Ainakin liittimien osalta nuo käyvät päikseen sillä molemmissa on 25 pin. liitin.
Onkos kaikissa tonnareissa DI+APC vai onko niitä ilmankin. Käyvätkö satkun ja DI+APC tonnarin boxit päikseen? Tuossa tonnarin boxissa lukee pelkkä APC, että en tiedä onko se ollut DI+APC tonnarissa. Onkohan nakutuksentunnistuksen herkkyydessä jotain eroa satkun ja tonnarin välillä? Mitä muita asioita tulisi ottaa huomioon?
Kiitos
EDIT: Eli sen tiedän, että DI/APC ei käy satkuun. Lukeeko DI+APC systeemin APC-boxissa pelkkä APC vai DI+APC?
EDIT2: Mistä vuodesta lähtien tonnareissa on ollut DI-sytkä?
DI+APC systeemin APC-boksissa lukee pelkkä APC. Ainakaan satkun boksi ei käy tonnariin jossa on DI+APC. Tämän olen kokeillut ja mankku alkaa nakuttamaan. En ole tutkinut kytkentäkaavioita mutta luulen että joku signaali tulee eri paikkaan tai sitten paineanturi voi olla erillainen. En suosittele laittamaan tätä boksia vaikka toimisikin satkuun tai muuhun tonnariin koska se ei ole sisuksiltaan samanlainen kuin jakajamalliset boksit niin kuin kerroin aikaisemmin, eikä sitä pysty modaamaan samalla tavalla.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
DI+APC:n painetieto tulee MAP-anturista DI:lle ja APC:lle. Anturi ei ole samanlainen mitä muissa käytetään.
DI+APC:n boxissa on tämän takia lisätty opari ja kourallinen vastuksia muuntamaan painetietoa muuten vanhan APC:n ymmärrettäväksi.
Tämän takia:
1. Boxit EI käy päikseen.
2. Perinteiset viriohjeet EI toimi sellaisenaan DI+APC:lle (F-trimmerin osalta)
Jos haluaa DI+APC-autoon "tavallisen" APC-boxin niin siihen tarvitaan myös perinteisen APC:n paineanturi, muuten ei pitäis olla mitään ihmeellistä. Nyt en muista miten nakutusanturin suhteen oli, tuleeko sekin DI:n kautta.
Postaan joskus DI+APC:n painetiedon kytkiksen, siltä osin kun poikkeaa tavallisesta, kuhan jaksan piirtää puhtaaksi.
Ja DI/APC on sitten asia erikseen.
DI+APC:n boxissa on tämän takia lisätty opari ja kourallinen vastuksia muuntamaan painetietoa muuten vanhan APC:n ymmärrettäväksi.
Tämän takia:
1. Boxit EI käy päikseen.
2. Perinteiset viriohjeet EI toimi sellaisenaan DI+APC:lle (F-trimmerin osalta)
Jos haluaa DI+APC-autoon "tavallisen" APC-boxin niin siihen tarvitaan myös perinteisen APC:n paineanturi, muuten ei pitäis olla mitään ihmeellistä. Nyt en muista miten nakutusanturin suhteen oli, tuleeko sekin DI:n kautta.
Postaan joskus DI+APC:n painetiedon kytkiksen, siltä osin kun poikkeaa tavallisesta, kuhan jaksan piirtää puhtaaksi.
Ja DI/APC on sitten asia erikseen.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
DI+APC:n APC-purkin numero on 7585771
Näitäkin on sitten ainakin kahta boxia, minulla on pöydällä DI+APC:n APC-purkki 7483522.
Toinen saattaa olla katillisen (-522) ja toinen ei (-771)
Jossain määrin tutkittu näiden viritettävyyttä, pitäis laittaa se satku kasaan että pääsis eteenpäin
Näitäkin on sitten ainakin kahta boxia, minulla on pöydällä DI+APC:n APC-purkki 7483522.
Toinen saattaa olla katillisen (-522) ja toinen ei (-771)
Jossain määrin tutkittu näiden viritettävyyttä, pitäis laittaa se satku kasaan että pääsis eteenpäin

Viimeksi muokannut Nappe, Ti Joulu 12, 2006 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Pitääkö R132 vai R138 vaihtaa siihen 40 Kohm vastukseen? Saabismionsairaus.net sivustolla on mainittu R132 ja 900aero.com sivustolla R138. Saabismionsairaus sivostolla kehotetaan käyttämään 30,9 Kohmista vastusta. Mitä eroa noiden vastusten vaikutuksella on?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
R138 on oikein.
Vaikuttaa muistaakseni yhdessä R42:n kanssa, mitä pienempi R42 sen suurempi R138, jossa ääritilanne R42=0 ja R138=40k mikäli muistini pelaa oikein.
R42 vaikuttaa toimintoon "laske painetta kierrosten noustessa"
Niin, ja SOS-sivuilla viritys on punaisen boxin viri, ja tämän takia R138 on pienempi (R42 on suurempi)
Vaikuttaa muistaakseni yhdessä R42:n kanssa, mitä pienempi R42 sen suurempi R138, jossa ääritilanne R42=0 ja R138=40k mikäli muistini pelaa oikein.
R42 vaikuttaa toimintoon "laske painetta kierrosten noustessa"
Niin, ja SOS-sivuilla viritys on punaisen boxin viri, ja tämän takia R138 on pienempi (R42 on suurempi)
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Noniin tuli sitten testattua tuo redbox modaus. Ahtaa nyt paljon helpommin ja pitää ahdot korkealla. Max. ahdot eivät nousseet kuin sen pari viisarinleveyttä. Vielä kun saa tuon vuotavan pakosarjan kondikseen niin sit on
Tuo tonnarin boxi ei mennytkään aivan heittämällä paikalleen. Piti tehdä sellainen pieni lovi siihen kohtaan mihin liittimen väkänen tulee. Muuta eroa satkun ja tonnarin boxin kuorilla ei ollut.

Tuo tonnarin boxi ei mennytkään aivan heittämällä paikalleen. Piti tehdä sellainen pieni lovi siihen kohtaan mihin liittimen väkänen tulee. Muuta eroa satkun ja tonnarin boxin kuorilla ei ollut.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Kyllä siinä vähän tekemistä on jos meinaa ahdot saada pelkästään potikoita vääntelemällä 1.4 bariin. Miedot peruspaineet ja löysä hukkiksen kello alkaa vastustaa asiaa. Ehkä 1.2bar pääsee vielä hetkellisesti.
Mutta sanoisin että APC modien jälkeen ei kannata murehtia että ahtoa tulisi helposti liikaa. Kovia piikkipaineita voi kyllä saada aikaiseksi.
Mutta sanoisin että APC modien jälkeen ei kannata murehtia että ahtoa tulisi helposti liikaa. Kovia piikkipaineita voi kyllä saada aikaiseksi.
Mulla ainakin ahtaa tolla redbox modilla sen 0.9 bar ja laskee sen sitten sinne 0.7-0.8 tienoille. Aluksi se piti ne ahdot hyvin korkealla mutta ei enää. Tuo magneettiventtiilikin nakutteli tuossa yksi päivä aika kiivaasti. Mikähän siinä on vikana?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit