Olisiko ideoita, mistä voi johtua että turbotonnari ei meinaa kylmänä pitää kierroksia eli sammuu ilman kaasua. Parin minuutin ajon jälkeen kierrokset eivät enää laske liian alas, mutta seilaavat vielä vähän ja lämpimänä toimii ihan normaalisti.
Haitariosa pakoputken etupäässä on vaihtokunnossa ja vuotaa aika lailla eli voiko se aiheuttaa tuollaista?
Tyhjäkäynti kylmänä
Omassa 87-tonnarissani lämpöanturi on ykkös- ja kakkossylinterien imuputkien välissä, keskimmäisten imuputkien välissä on EGR-venttiilin lämpöventtiili.
Ruiskun lämpöanturit on motonetin luettelossa lämpötila-anturit -otsikon alla vaikka voisivat hyvin olla ruiskun osat -otsikon alla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 2692#22692
Ruiskun lämpöanturit on motonetin luettelossa lämpötila-anturit -otsikon alla vaikka voisivat hyvin olla ruiskun osat -otsikon alla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 2692#22692
jus kirjoitti:Motonetin yllämainitut Motonetin lämpötila-anturit oli muuten molemmat Boshin. Tuo kalliimpi oli numerolla 0280130026 ja halvempaan oli kylkeen stanssattu 0280130026/060/017 tjsp, noista loppunumeroista en ole ihan varma, mutta alkuosa oli siis tasan sama ja lopussa lisää numeroita kahdella kauttaviivalla erotettuna. Halvemmassa oli alumiininen tiivisteprikka mukana.Turbo16-moott valvonta SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . 37-3128 9.50
Turbo16-moott valvonta SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . 37-3584 20.50
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kiitoksia infosta, täytyy näköjään virittää tuota puusilmää kun ei meinaa heti löytää noita osia luettelosta. Täytyy tutkia, jos johtuisi tuosta anturista ongelma.
Täytyykö vaihtohommassa ottaa jotain huomioon vai meneekö ihan heittämällä uusi osa paikalleen? Mikähän noiden osien ero on kun hinta on kuitenkin toisella tuplasti isompi?
Täytyykö vaihtohommassa ottaa jotain huomioon vai meneekö ihan heittämällä uusi osa paikalleen? Mikähän noiden osien ero on kun hinta on kuitenkin toisella tuplasti isompi?
Korjaamokäsikirja neuvoo irrottamaan B234i-koneesta imusarjan yläpuoliskon ennen anturinvaihtoa. Muuten riittää päästää paineet paisuntasäiliösta korkki avaamalla ja korkki takaisin laittamalla. Ilmeisesti korkin kiinni ollessa sieltä ei ehdi lurahtamaan niin paljon jäähdytysnesteitä pois anturia vaihtaessa. Itse laskin kaikki nesteet pois ja laitoin uudet tilalle anturinvaihdon jälkeen. Kiristysmomentti 13 Nm.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00