Jos alapäästä sutaa?f-19 kirjoitti:Nyt pitää kysyä että miksi se jako muuttuisi jos nokkapyörät on akseleista irti ja nippusiteillä kiinni jakoketjussa?
Venttiilin nostimien vaihto vai Forten käsittely
Kävin purkamassa parikymmentä paininkuppia ja en kyllä huomannut mitään lukkopeltiä... Tuolla tavalla ne siis hajosivat, kun vain sai hakattua tuon sisäosan irti kupista:Aksu900 kirjoitti:Yleensä lähtee kun naputtelee vaikka pöydän tasopintaa vasten kunnolla sitä kuppia. Myös hyvillä pihdeillä tai paineilmalla saa sen ulos. Sen jälkeen pitää jollain puukonkärjellä tai vastaavalla kammeta varovasti semmonen lukkopelti pois jotta saa itse painimen purkautumaan.
Eski
Ahaa. Tuli kyllä paljon herkempitoimiset noista kupeista tuon purkamisen jälkeen, kuin pelkällä bensakylvyllä. Aika kovaa niitä sai kyllä paukuttaa, että irtosivat, mutta vain yksi jäi purkamatta paristakymmenestä kupista. Osa kupeista oli ihan jumissa ennen puhdistusoperaatiota ja kaikista tuli toimivia.
Eski
Eski
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Läpileikkauskuva nostimista:
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... yckare.jpg
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... yckare.jpg
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Itsellä olisi edessä sama urakka eli noiden nostimien putsaus. Tänään otin kupit irti ja aion kyllä purkaa joka ikisen mikäli siis purkautuvat...kyseessä olisivat 2,0T tonnari -85 ja 2,3T tonnarin kansi -90?. Onko noissa kummassakaan lukkorengasta? Sit vielä kysymys siitä että milloin ne pitää uusia jos kerta liikkeet myyvät uusia nostimia. Meneekö ne vain päreiksi tuolla kopan alla?
Saab 9-5 2,0t -1999
En tiedä mitä tapahtui tuossa pari viikkoa sitten?Kaveri haki fortet ja teki kaikki ohjeitten mukaan?Nyt o kone palasina ja Kyllä täytyy ihmetellä kaikkien laakereitten kuntoa.Jopa nokat on siinä kunnossa,että ei niillä mitään tee.Aivan kuin olis 40.kymppisellä paperilla kaikki pinnat hiottu.
Juu en tiedä mistä johtui,mutta kyllä noi omat nostajat puhdistetaan ihan käsi pelillä tai vaihetaan vaikka koko kansi jossa naputtamattomat nostajat.
Juu en tiedä mistä johtui,mutta kyllä noi omat nostajat puhdistetaan ihan käsi pelillä tai vaihetaan vaikka koko kansi jossa naputtamattomat nostajat.
puh.050-3748237
#3078
#3078
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Minkämerkkinen auto oli?junnu kirjoitti:En tiedä mitä tapahtui tuossa pari viikkoa sitten?Kaveri haki fortet ja teki kaikki ohjeitten mukaan?Nyt o kone palasina ja Kyllä täytyy ihmetellä kaikkien laakereitten kuntoa.Jopa nokat on siinä kunnossa,että ei niillä mitään tee.Aivan kuin olis 40.kymppisellä paperilla kaikki pinnat hiottu.
Juu en tiedä mistä johtui,mutta kyllä noi omat nostajat puhdistetaan ihan käsi pelillä tai vaihetaan vaikka koko kansi jossa naputtamattomat nostajat.
Olisko joku lika tukkinut öljynkulun kenties? Mahdollisesti suodatin mennyt tukkoon?
Periaatteessa jotain törkyä on voinut lähteä koneessa liikkeelle, varsinkin huonommin huolletussa koneessa tuo voi olla ihan mahdollista.
Nostimien puhdistus irtaallaan on tietysti se turvallisin tapa, jos haluaa tehdä homman parhaiten.
Ikävä että tuollaistakin voi tapahtua .
900S(T5.5) M1991(KR)
Helkutin paska hommajunnu kirjoitti:En tiedä mitä tapahtui tuossa pari viikkoa sitten?Kaveri haki fortet ja teki kaikki ohjeitten mukaan?Nyt o kone palasina ja Kyllä täytyy ihmetellä kaikkien laakereitten kuntoa.Jopa nokat on siinä kunnossa,että ei niillä mitään tee.Aivan kuin olis 40.kymppisellä paperilla kaikki pinnat hiottu.
Juu en tiedä mistä johtui,mutta kyllä noi omat nostajat puhdistetaan ihan käsi pelillä tai vaihetaan vaikka koko kansi jossa naputtamattomat nostajat.
Kai tehtiin "oikean" oppisesti..
Suodatin on pakko vaihtaa aina..
Purkissahan lukee, että vain ammattilaisille..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Saako noita kasaan jos purkaa painimen atomeiksi...eli kannattaako ??Eski kirjoitti:Kävin purkamassa parikymmentä paininkuppia ja en kyllä huomannut mitään lukkopeltiä... Tuolla tavalla ne siis hajosivat, kun vain sai hakattua tuon sisäosan irti kupista:Aksu900 kirjoitti:Yleensä lähtee kun naputtelee vaikka pöydän tasopintaa vasten kunnolla sitä kuppia. Myös hyvillä pihdeillä tai paineilmalla saa sen ulos. Sen jälkeen pitää jollain puukonkärjellä tai vastaavalla kammeta varovasti semmonen lukkopelti pois jotta saa itse painimen purkautumaan.
Eski
PS.. Sai paukuttaa aika lujaa puupöytää vasten että irtosivat..
Kuinkas muuten kun mulla nyt on noi tontun painimet tos likoomas niin millanen "klappi" siinä "männäs" kuuluu olla? Osasta on about 2-3mm, osas toi sama 2-3mm plus sit pikkasen menee sisään ku työntää mut aika raskas jousto, yks on ihan jumis Koitin niitä naputtaa pöydän kulmaan ja koitin kattella miten niitä saa auki ku joku prikka on niis mutta ei tulosta. Laiskana aattelin jos vain vetelee magneetilla edes takasin mutta vähä epäilyttää lopputulos ku niin erilainen liike on osas, varmasti kyllä jo parempi kuin pelkkä Forte käsittely.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Nostetaas vanhaa taas, kun nyt tulee purettua taas yläkerta selvittääkseni mikä siellä kalisee, niin uskaltaisiko tämän lukkorenkaan rimpulan jättää pois tällaisesta uudemmasta kupista?Aksu900 kirjoitti:Vanhemmissa ei olekaan sitä lukkoa.
Eihän kuppi mihinkään kai purkaannu sen ollessa venttiilin ja nokan välissä, eihän vanhemman mallisetkaan ole purkaantuneet? Tuli meinaan ehkä murjottua liikaa puukonkärjellä noita viimeksi purettaessa, joten ajattelin että jos voisi jättää lukkorenkaat pois, niin olisi vähemmän mahd. rikkoontuvia osia. Nyt joku kuppi kalisee, eli mahd. murjottu lukkorengas on hajonnut ja osat jumittaneet kupin venttiilin.