900T8 'Pate' (liikenteeseen)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

No nyt alkaa raavituttamaan päätä.

Vaihdoin johdot, eli nyt tulpat on NGKt ja johdot bougeja ja resistansseiltaan oukei.

Vaan tyhjäkäynnillä hyytyy edelleen, ja tooodella lyhyt testinytkäys ei antanut toiveita myöskään siitä, että nykimisongelmasta olisi päässyt eroon.. :?

Kaiken lisäksi ilmeisesti loppui myös bensa. Onneksi pihassa. :lol: Käyntiin lähti kuitenkin iloisesti kunhan sai taas syötävää.

Otin pienen ääniklipin surkealla äänenlaadulla koneen puolelta, mutta menee tovi että saan sen serverille. Meinaa säksättää tuo kone. Hakukomennollahan tuosta säksätyksestä löytyy juttua.

Eniveis. Ehdotuksia?

Yhtenä ajatelmana oli myös, että koittaisin rekisteröintikatsastaa saban kaikesta huolimatta. JOS se sattuisi Jumalan armosta menemään läpi, olisi sen testaaminen jonniverran helpompaa.. Mukaavahan toki olisi, että saisi tuon nykimisen kuitenkin ensin pois, ennen kuin turbon ahto-ongelman kimppuun höökii.

Mieleen juolahti turbon puolelta myöskin, että voisko vaan olla perspaineet päin persiittä? No se on myöhemmän ajan murhe se.

Niin..niitä ehdotuksia? :?: :!: :P
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

http://personal.inet.fi/surf/pate/saab.amr

Tuossapa tuo huonolaatuinen äänite saabin tyhjäkäyntiäänestä. Tuo 'tsuptsup' on siis tuota säksätystä..
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Vielä nykii auto, eikä oikein aavistusta mitä kokeilla seuraavaksi. Kaikki ideat tervetulleita.

Jos ei muuta keksi, niin sitten tohtorissetä vilkaisee pellin alle.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

carimat kirjoitti:Elikkäs ahdot on nyt sitten OK kuiteski :) ...vai?
Ei ole vielä ehtinyt siihen oikein perehtyä. :( Meinaan, kun koeajomahdollisuudet on vähän heikot kilvettömällä autolla. :P Meni hiukka puihin alkuperäinen suunnitelma, jonka mukaan oli tarkoitus auto pistää 'varikolle' jossa tilaa koeajeluun suljetulla alueella olisi ollut.

Nyt suunnitelma on muuttunut siten, että josko ensin saisi "ahdoitta" leimalle ja nykimisen loppumaan, ja sitten tosissaan noiden ahtojen kimppuun.

Jotenki tuntuu, että voi olla vaan peruspaineet kadoksissa. Mutta jos ei, niin sitten tosiaan tuota ylipainekytkintä vois epäillä.. Pitänee katsoa, mitä tohtorrissetä korjaamolla tuumaa. :) Sitten jos tuon leimalle ja kilpiin saa, niin varmaan vois Rollon potkijaisissa käyttää. Konkarit siellä varmaan osaisivat diagnosoida ahtopuolta paremmin, josko koeajolla kävisivät. :P
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Heps. Edistystä. Meinasivat tosiaan korjaamolla, että vika voisi olla tuossa määränsäätimen ilmamäärämittarissa.

Tuo menneepi siis vaihtoon, ja pitää toivoa parasta, että nykiminen saadaan sillä kuriin.

Kuulemma kylmänä käy ihan nätisti ja pakokaasut ilmeisesti kohillaan, mutta kun vähänkään lämpenee, ei pakokaasut ikäänkuin virtaa ja arvot menevät sekaisin --> HC ainakin nousee yli rajojen.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Jeps, nimimerkin kh900t8 kautta sain hommattua samanlaisesta kulkineesta tuon määränsäätimen ilmamäärämittarin, joka saapui tänään postissa ja kiikutettiin saman tien korjaamolle.

Toivottavasti lähtis tuolla pelaamaan. :P

Kiitos kh900t8:lle kaupoista, ja kiitos myös muille osaa tarjonneille! On tämä kerrassaan erinomainen foorumi!

:D
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos mie nyt mitään selvää sain tuosta siun koneen äänestä, niin kuulostaisi, ihankuin olisi jostain imusarjassa iso vuoto tai sitten siulla on tulpanjohdot väärässä järjestyksessä. On näet kerran käynyt niin, että turbosatkun koneesa saatiin ahtoja ja se kulkikin jotenkin epätoivoisesti vaikka vika oli kahden tulpanjohdon paikan vaihtuminen. Imusarjan vuodoista massiivisimpana on jäänyt mieleen ruiskukoneesta, jonka imusarjasta puuttui kokonainen alipaineletkun nippa. Imusarjan kyljessä oli siis sellainen 16mm reikä. Kone kävi kummallisesti ja paukkui, eikä oikein pysynyt käynnissä. :lol:

Ääninäytteen muuttaminen vawiksi ja sitten epätoivoinen volumet kaakossa kuuntelu ei ehkä ollut mikään paras diagnosointitapa. Tuo kuuntelemani ääninäyte oli lähinnä surkea.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Joo, tuo ääninäyte oli tosiaan ihan surkea. :lol: Ja vikakin tosiaan löyty melkein heti: yksi vaihdetuista tulpista oli löysällä! 8O Kyllähän se tietty kirittiin tiukkaan, niinpä niin. :oops: :lol: Ilmankos oli tukehtua alkuunsa, ja kauhea säksätys koneesta.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Tais olla just tuollasesta kierrevikasesta kyse ku halvalla sai, eikö? :wink: :lol:
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Nonih.

Olivat vaihtaneet pajalla sen määränsäätimen ilmamäärämittarin. Ei vaikutusta. Edelleen HC arvo liian korkealla, ja olleten auto nykii vieläkin. Pästöjen vuoksi ei mene katsastuksesta läpi.

Tiedä sitten, olivatko tuota ohjauspaineventtiiliä tarkastaneet, kuten Jus:in vinkin perusteella pyysin heitä tekemään.

Kele. Sielläpä se nyt on sitten jo neljättä kuukautta.. :(

Aikoivat hommata jostain samanlaisen raadon, ja kokeilla siitä eri osilla kunnes vika löytyy. Pelottaa vaan jo nyt, että mitä se homma tulee maksamaan. Meinaan, puhe aluperin oli, ettei tuohon nyt ihan mahdottomia kannata alkaa tekemään... :roll: Saapas nähdä kuinka pahasti tämä homma sitten loppupeleissä kusee.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Eikö sielläpäin ole korjaamoa, joka suostuisi ohjauspaineet mittaamaan?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

jus kirjoitti:Eikö sielläpäin ole korjaamoa, joka suostuisi ohjauspaineet mittaamaan?
Hyvä kysymys, auton sijaintipaikkakunnalla mahdollisuudet ovat varsin vähissä. Ja toisaalta tuon auton liikutteleminen tässä vaiheessa on varsin hankalaa. Rovaniemellä nimittäin moisiin mittauksiin kykeneviä korjaamoja varmaan olisikin..

Pitänee vielä ottaa yhteyttä korjaamoon, ja kysyä että mittasivatko ne niitä paineita vai eivät. Sinänsä tiedän kokemuksesta, että paikkakunnan osaavimmissa käsissä Pate kyllä on.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

En nyt jaksanu käydä selaamaan läpi koko topikkia, mutta onhan venttiilivälykset kohdillaan ja että on puristukset kaikissa pytyissä? Pakovenan vuoto tai pakovenan vika nostaa HC:n välittömästi. Miullahan oli ihan vietävästi ongelmia ton oman 99turbon kanssa, kun en tajunnut venttiilivälyksiä säädättää ihan perustoimenpiteenä... Sehän nakutteli ja teki vaikka mitä hassua.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mertmi kirjoitti:En nyt jaksanu käydä selaamaan läpi koko topikkia, mutta onhan venttiilivälykset kohdillaan ja että on puristukset kaikissa pytyissä? Pakovenan vuoto tai pakovenan vika nostaa HC:n välittömästi. Miullahan oli ihan vietävästi ongelmia ton oman 99turbon kanssa, kun en tajunnut venttiilivälyksiä säädättää ihan perustoimenpiteenä... Sehän nakutteli ja teki vaikka mitä hassua.
Vanha kansa näkee pakoventtiilivian laittamalla paperiarkin pakoputkenpäähän,jos putki välillä imaisee paperia,ei tarvitse epäillä.

Sytytys katkokset ovat myös HC arvoja nostattavia.Korjaamolla näkevät skoopilla.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Totta ne tajuaa tsekata tuon korjaamolla?

Se korjaamo on semmoinen suht "vanhan kansan" korjaamo, jossa korjataan kaikkea traktoreista moottorikelkkoihin, myös autoja. :D Ainakin vag vehkeitä siellä osattiin korjata tehokkaammin, nopeammin ja halvemmalla kuin jälleenmyyjän merkkihuollossa.. :lol:
Vastaa Viestiin