Mistä pitkä pullotunkki?
Mistä pitkä pullotunkki?
Pitäisi löytää pitkiä pullotunkkeja pari kappaletta. Liikerata saisi olla luokkaa puoli metriä. Ison rapakon takana noita tuntuu olevan pilvin pimein, eivätkä ole edes kalliita. Olisikohan jollakin tietoa, mistä etsiä Suomesta vastaavia?
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
-
- "Viggen"
- Viestit: 691
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Pohdiskelin tuossa, että josko sitä askertelisi-paskartelisi ihan itse omilla pikku kätösillänsä moottorinosturin. Tuo Bilteman varaosasylinteri kustantaa 49,90€, siihen sitten rautaa tarttis hommata muutamalla kympillä, jokunen pultti 5€, 4kpl fillareita alle kympin-pari, pintakäsittely jne, niin ollaan jo satasen hintaluokassa. Valmiin kapistuksen saa 139€, eli ei oikein taida päästä tuntipalkoille, ellei satu saamaan matskuja suhteilla ilmaiseksi...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Juu... mutta saisi tehtyä maastomallisen moottorinosturin jolla selviää hiekalla ja hieman epätasaisella betonilattialla.V.J.S kirjoitti:Pohdiskelin tuossa, että josko sitä askertelisi-paskartelisi ihan itse omilla pikku kätösillänsä moottorinosturin. Tuo Bilteman varaosasylinteri kustantaa 49,90€, siihen sitten rautaa tarttis hommata muutamalla kympillä, jokunen pultti 5€, 4kpl fillareita alle kympin-pari, pintakäsittely jne, niin ollaan jo satasen hintaluokassa. Valmiin kapistuksen saa 139€, eli ei oikein taida päästä tuntipalkoille, ellei satu saamaan matskuja suhteilla ilmaiseksi...
Samaa on tullut mietittyä kun alkaa kuulostamaan siltä että V6 maamoottori saattaa lähiaikoina haluta pois auton keulalta ja tallin lattian valu sen näköinen että sen on käynyt valamassa sokeiden ammattikoulun tarkkailuluokka.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Eräs juttu noiden viime aikoina halpakaupoissa näkösällä olleiden moottorinosturien konstruktiosta:
Etupyörät on pultattu pitkittäisaisojen alle, joten kovin monessa autossa ei maavara riitä etutukivarsien alla, jotta moisen hökötyksen mahtuisi työntämään hollille. Eräässäkin autossa piti nosturi työntää paikoilleen vinottain siten, että aisat menivät auton toisen etupyörän molemmin puolin. Kaikissa talleissa ei välttämättä ole tilaa tällaiseen. Koska nosturin etupyörät eivät yleensä ole kääntyvää tyyppiä, ne voisivat aivan hyvin sijaita osittain palkkien sisällä jolloin maavaravaatimus olisi paljon pienempi.
Etupyörät on pultattu pitkittäisaisojen alle, joten kovin monessa autossa ei maavara riitä etutukivarsien alla, jotta moisen hökötyksen mahtuisi työntämään hollille. Eräässäkin autossa piti nosturi työntää paikoilleen vinottain siten, että aisat menivät auton toisen etupyörän molemmin puolin. Kaikissa talleissa ei välttämättä ole tilaa tällaiseen. Koska nosturin etupyörät eivät yleensä ole kääntyvää tyyppiä, ne voisivat aivan hyvin sijaita osittain palkkien sisällä jolloin maavaravaatimus olisi paljon pienempi.
-
- "Viggen"
- Viestit: 691
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
moron
ei kannata alkaa tekemään, ei kyllä pääse millekkään palkoille.
Mulla on tuo biltemalaista 100% vastaava cd-cardic ym. malli joka oli pari vuotta sitte tarjouksessa, jo ennekuin B:maan ko malli tuli tarjolle, toisin tuli sitten jopa edullisempana kun em. tarjous..
vehkeen etuja on kokoonpantavauus kun ei ole tarvista, 6 kääntyvää pyörää, mahtuu kyllä vakioalustaisein Saabin alle helposti, osa liitoksista
sokilla/tapeilla joten on helppo purkaa ja ottaa mukaan vaikka maasto keikalle. Mm marraskuussa hain b-turbo koneen, tuolla motti ylös ja paku peruutetiin sitten "alle"..
huono puoli on maasto kyky mutta kovalla alustalla kylla liikkuu.. B.n mallissa on laskettu luvattuja nostokykyjä, omassa pisin orsi on 250kg ja
näyttä tuolla PPT:ssä olevan jopa 500kg, kaikissa on sama sama 3t tunkki
kannattaa käydä kattomassa http://www.powerplustools.f
i
osa samoja vehkeitä kuin B:ssä mutta hinnat ? mutta osa muista kamoista onkin kyllä inhan kilpailukykyisiä..
tuosta PP-T 0902 kirjoitn pukillekin, muttei tainnut kiltteyskiintiö riittää..
ei kannata alkaa tekemään, ei kyllä pääse millekkään palkoille.
Mulla on tuo biltemalaista 100% vastaava cd-cardic ym. malli joka oli pari vuotta sitte tarjouksessa, jo ennekuin B:maan ko malli tuli tarjolle, toisin tuli sitten jopa edullisempana kun em. tarjous..
vehkeen etuja on kokoonpantavauus kun ei ole tarvista, 6 kääntyvää pyörää, mahtuu kyllä vakioalustaisein Saabin alle helposti, osa liitoksista
sokilla/tapeilla joten on helppo purkaa ja ottaa mukaan vaikka maasto keikalle. Mm marraskuussa hain b-turbo koneen, tuolla motti ylös ja paku peruutetiin sitten "alle"..
huono puoli on maasto kyky mutta kovalla alustalla kylla liikkuu.. B.n mallissa on laskettu luvattuja nostokykyjä, omassa pisin orsi on 250kg ja
näyttä tuolla PPT:ssä olevan jopa 500kg, kaikissa on sama sama 3t tunkki
kannattaa käydä kattomassa http://www.powerplustools.f
i
osa samoja vehkeitä kuin B:ssä mutta hinnat ? mutta osa muista kamoista onkin kyllä inhan kilpailukykyisiä..
tuosta PP-T 0902 kirjoitn pukillekin, muttei tainnut kiltteyskiintiö riittää..
