REPLACE KEY BATTERY?
Niin siinä sitten kävi että jouduin vaihtaa patterin eilen, kun meinas olla vaikea saada ovet auki... On se viisas se saappi 
Itse asiassa ohjekirjassa sanotaan että järjestelmä mittaa lähettimen jännitteen, ja tämän pohjalta käskee vaihtaa sen patterin...
Yllättävän herkkä tuo on, mittasin huvikseni patteria ennen vaihtoa, ja jännite oli lepotilassa yllättäen 3.0V ja kuormitettuna (nappia painaseea) 2,75V Tämä jo riitti lyhentämään kantamaa niin lyhyeksi että joutu menee kuskin oven kohdalle avaamaan lukot.
Deadlock lukon saa auki vain kuskinovesta avaimella, sähköttömässä autossa kaikki muut ovet/luukut on ja pysyy lukossa kunnes autossa on sähköä jotta kaukoohjaimella saisi ovet avattua.
Minun tapauksessa tämä tarkoitti: Kuskin ovi auki
Ryömitään takapenkille, kaadetaan takapenkki, ryömitään takakonttiin, avataan lattiamatto josta ongitaan starttikaapelit, ryömitään takaisin takapenkin kautta kuskinovesta ulos, kytketään apuvirtaakku, painetaan hymyillen avausnappia, ihmetellään miksi ei avaa ovet, vilkaistaan keulaa kohti, ihmetellään miksi starttikaapelit hehkuu, tarkistetaan kytkennät, ja todetaan että apuakku on väärinpäin, irroitetaan hohtavat johdot, käydään tutkimassa hajuilmiöitä kabiinissa -> Ei haise palanut, pieni toivo syntyy, kytketään akku OIKEIN ja avataan vihdoinkin ovet.
En käytä takalukkoa enää ikinä...
Ot: Ainoa mikä otti itseensä tuosta oli rokkikone (AS2) ja lisävahvistin (AS3) josita sulakkeet paloi. Muuten kaikki toimi kuten ennenkin.

Itse asiassa ohjekirjassa sanotaan että järjestelmä mittaa lähettimen jännitteen, ja tämän pohjalta käskee vaihtaa sen patterin...
Yllättävän herkkä tuo on, mittasin huvikseni patteria ennen vaihtoa, ja jännite oli lepotilassa yllättäen 3.0V ja kuormitettuna (nappia painaseea) 2,75V Tämä jo riitti lyhentämään kantamaa niin lyhyeksi että joutu menee kuskin oven kohdalle avaamaan lukot.
Deadlock lukon saa auki vain kuskinovesta avaimella, sähköttömässä autossa kaikki muut ovet/luukut on ja pysyy lukossa kunnes autossa on sähköä jotta kaukoohjaimella saisi ovet avattua.
Minun tapauksessa tämä tarkoitti: Kuskin ovi auki

En käytä takalukkoa enää ikinä...
Ot: Ainoa mikä otti itseensä tuosta oli rokkikone (AS2) ja lisävahvistin (AS3) josita sulakkeet paloi. Muuten kaikki toimi kuten ennenkin.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
huh, pikkasen alkoi jännittämään siinä vaiheessa kun luin, että akku oli väärinpäin. Hyvä ettei kunnon damagea.
Hassua, että toiset ei uskalla antaa/ottaa virtaa ollenkaan, kun "autossa on elektroniikkaa" ja akkukin vaikeasti kotelon alla
Meitsi antanut virtaa toistakymmentä kertaa ilman käpyjä.
Hassua, että toiset ei uskalla antaa/ottaa virtaa ollenkaan, kun "autossa on elektroniikkaa" ja akkukin vaikeasti kotelon alla

Meitsi antanut virtaa toistakymmentä kertaa ilman käpyjä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Joku varoitteli täällä aikanaan, että apuvirran antaminen/ottaminen saattaisi vahingoittaa jotenkin DI:tä... ei taida olla perää tällä väittämällä...?peinu kirjoitti:Hassua, että toiset ei uskalla antaa/ottaa virtaa ollenkaan, kun "autossa on elektroniikkaa" ja akkukin vaikeasti kotelon alla
Meitsi antanut virtaa toistakymmentä kertaa ilman käpyjä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Kummatkin avaimet mykkänä?
Voiko autosta yön aikana kadota avainkoodi? Aamulla ei toiminut kumpikaan kaukoista, ja kun rohkeana uskaltauduin ovesta avaimella avaamaan, niin pääsin sisälle. Painelin kumpaakin avainta useampaan kertaan eikä mitään. Iltapäivällä toinen avaimista toimi. Ei ymmärrä.


On minullakin käynyt niin että avain ei toimi, ja käynnistyksen jälkeen taas toimii. 5 painallusta peräkkäin samalla avaimella saattaa auttaa, samalla tavalla kun patterivaihdon jälkeen.
Avaimet voi mahdollisesti seota jos niitä painelee auton kuuluvuusalueen ulkopuolella, JOS näissä on joku synkronoitu muuttuva koodi. En tiedä miten tuo on tehty, mutta tällainen mutu on jäänyt muutaman käyttövuoden jälkeen...
- Nappe
Avaimet voi mahdollisesti seota jos niitä painelee auton kuuluvuusalueen ulkopuolella, JOS näissä on joku synkronoitu muuttuva koodi. En tiedä miten tuo on tehty, mutta tällainen mutu on jäänyt muutaman käyttövuoden jälkeen...
- Nappe
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Näin irtoaa
NÄIN AUKEE HELPOLLA
Eli pieni naula, pieni ruuvari ja 5min aikaa...
Painoin naulan avaimessa olevaan reikään ja sitten painoin naulankantaa avaimella ruuvipenkkiä vasten.(saa painaa aika lujaa) tämän jälkeen ruuvari väliin reijänpuolelta ja vääntö...KLOX JA AUKES!
http://picasaweb.google.fi/jussijokinen1981/Saab
löytyy kuva tarpeista...
Eli pieni naula, pieni ruuvari ja 5min aikaa...
Painoin naulan avaimessa olevaan reikään ja sitten painoin naulankantaa avaimella ruuvipenkkiä vasten.(saa painaa aika lujaa) tämän jälkeen ruuvari väliin reijänpuolelta ja vääntö...KLOX JA AUKES!
http://picasaweb.google.fi/jussijokinen1981/Saab
löytyy kuva tarpeista...

Eilen tuli värkättyä auki tuo paristokotelo, aikaa kului n. 10 min. Saa kyllä painaa aika reippaasti ennenkuin aukeaa. Eka naulasta tehty tappi katkesi, onneksi jäi sen verran tynkää näkyviin että sain kärkipihdellä otettua pois. Toisella yrittämällä lyhensin naulan jo valmiiksi reilun sentin mittaiseksi.
************************
#3274
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
************************
#3274
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
************************