Ongelmia 9satasessa?
Ongelmia 9satasessa?
Mulla on 87 viistokeula 900 kaasarikoneella. Auto on lähes täysin ruosteeton ja periaatteessa ei mitään isoa vikaa ainakaan ole tiedossani. Omat ajokilometrini ovat vuodessa sen verran vähäisiä, että tästä autosta minulle rittää kulkupeliä moneksi vuodeksi eteenpäin, mutta mielestäni ei ole normaalia että
- huippunopeus on noin 140 (ei voi olla näin vähän vai voiko?)
- Jos kiihdytän pikkuvaihteella isoille kierroksille niin isolle vaihtaessa kone tuntuu tukehtuvan.
- Jostain vuotaa bensaa. Auton ollessa auringossa sisällä haisee bensa, tästä johtunee se, ettei heti starttaa vaan joutuu vähän aikaa sahaamaan.
- Katsastuksessa päästöt ovat aivan rajalla, tästä syystä säätöjä on jouduttu aika paljon hakemaan. Joku sanoi, että neula, neulanohjain, kalvo yms pitäisi vaihtaa, mutta maksavat niin sikamaisen paljon
Näitä lukuunottamatta auto toimii täysin moitteetta. Tällä viestillä teen varmasti itsestäni idiootin viisaampien silmissä, mutta osaako joku kommentoida?
- huippunopeus on noin 140 (ei voi olla näin vähän vai voiko?)
- Jos kiihdytän pikkuvaihteella isoille kierroksille niin isolle vaihtaessa kone tuntuu tukehtuvan.
- Jostain vuotaa bensaa. Auton ollessa auringossa sisällä haisee bensa, tästä johtunee se, ettei heti starttaa vaan joutuu vähän aikaa sahaamaan.
- Katsastuksessa päästöt ovat aivan rajalla, tästä syystä säätöjä on jouduttu aika paljon hakemaan. Joku sanoi, että neula, neulanohjain, kalvo yms pitäisi vaihtaa, mutta maksavat niin sikamaisen paljon
Näitä lukuunottamatta auto toimii täysin moitteetta. Tällä viestillä teen varmasti itsestäni idiootin viisaampien silmissä, mutta osaako joku kommentoida?
-
- "Hölösuu"
-
- "Aero"
Kuvailemasi ongelmat johtuvat kaasuttimesta. Se on perushuollon tarpeessa. Tarvittavat osat sisältävä korjaussarja maksaa Motonetissä 100 euroa ja siihen työt päälle. Pari tuntia huolellista työtä riittää, eli toinen satanen päälle.
Onhan se iso raha, mutta mielestäni hyvin pieni hinta siitä, että saat homman jälkeen itsellesi toimivan auton vuosiksi. Toista se on näiden ruiskujen CE-valojen kanssa kamppaillessa... Kyllä on kaasaria ikävä.
Pistähän hoppa kuosiin, kulkee taas 165 km/h
Onhan se iso raha, mutta mielestäni hyvin pieni hinta siitä, että saat homman jälkeen itsellesi toimivan auton vuosiksi. Toista se on näiden ruiskujen CE-valojen kanssa kamppaillessa... Kyllä on kaasaria ikävä.
Pistähän hoppa kuosiin, kulkee taas 165 km/h

Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
-
- "Hölösuu"
-
- "Aero"
^Mikä alle sataheppanen. Kaasarissa on tasan 100 hv. Ei se ole alle.
Minulla on ollut kaksi omaa kaasariversiota ja useampaa olen koeajanut huippuihin asti, kaikki ovat kulkeneet oman mittarin mukaan 160-165 km/h. Siis silloin kun ovat kunnossa.
Saab onkin siitä vinha vehje, että ruiskujen +18,28 tai 33 lisähevosvoimaa katoavat kummallisella tavalla vapaastihengittävissä. Yksikään omistamistani 2.0 litraisista ruiskuista (3) ei ole ylittänyt 180 km/h mittarinopeutta, poikkeuksena näistä -92 2.1, joka kulki sentään hiukan yli 190 km/h. Kaikki ajamani turbot ovat ylittäneet 200 km/h, myös vm-83 Apc joka saavutti kyseisen lukeman vajaan 5 km hehkutuksen jälkeen. Pienpaine ässät ovat kaikki ottaneet karvan verran yli 200 km/h. Ng täyspaineesta en viitsi edes puhua, minä luovutin ennen autoa.
Ja kaikki rikokset vanhentuneita
Minulla on ollut kaksi omaa kaasariversiota ja useampaa olen koeajanut huippuihin asti, kaikki ovat kulkeneet oman mittarin mukaan 160-165 km/h. Siis silloin kun ovat kunnossa.
Saab onkin siitä vinha vehje, että ruiskujen +18,28 tai 33 lisähevosvoimaa katoavat kummallisella tavalla vapaastihengittävissä. Yksikään omistamistani 2.0 litraisista ruiskuista (3) ei ole ylittänyt 180 km/h mittarinopeutta, poikkeuksena näistä -92 2.1, joka kulki sentään hiukan yli 190 km/h. Kaikki ajamani turbot ovat ylittäneet 200 km/h, myös vm-83 Apc joka saavutti kyseisen lukeman vajaan 5 km hehkutuksen jälkeen. Pienpaine ässät ovat kaikki ottaneet karvan verran yli 200 km/h. Ng täyspaineesta en viitsi edes puhua, minä luovutin ennen autoa.
Ja kaikki rikokset vanhentuneita

Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Joku tais laittaakki tuossa yllä, että kaasari on 100 heppanen. Jopa 99:ssä on 100 heppaa. Niin, ja veljen i16V (se 133hp malli) huilasi yks kerta noin 190 km/h. Tosin sen vauhdin se otti aikasesta alamäestä, mutta piti sitä vauhtia mäenkin jälkeen, siihen asti ku hölläsin kaasun900 I 16 Kat kirjoitti:Koska alle sataheppainen on alkanut kulkeen 165km/h , koska mulla on I 16 ja ei sekään kulje kuin 175km/h...( kumminkin on 128-pollee )
Samakorinen auto.....hih

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Motonetistä löytyy Pierburgin kaasariin laajempi ja suppeampi korjaussarja. Hinnat luokaa 100 ja 33 euroa. Luultavasti tuo suppeampi jo riittää, laajemmassa lisäksi koho ja alipainemännän jousi, nämä tuskin kaipaa vielä uusimista. Suppeamassa tulee kohon neula, suutin, suuttimen neula ja kalvo niin ja pohjan tiiviste. Noilla minä sain kaasarin pelaamaan.
Kaasarisaabi on minusta erinomainen maantieauto, pitää tasaisen nopeuden kuin juna. Ainakin minun ng satkun ja 9k:n kanssa joutuu olemaan tarkempana ettei nopeus muutu likaa nouse tai laske. Pitkällä matkalla rasittaa. Niin no vakionopeussäätimellä nopeus kai pitäisi hoitaa (ei ole). No onhan se og vähän meluisampi jos noita huonoja puolia kaivellaan. Mut kaikilla pääsee motarilla sataakahtakymppiä.
Kaasarisaabi on minusta erinomainen maantieauto, pitää tasaisen nopeuden kuin juna. Ainakin minun ng satkun ja 9k:n kanssa joutuu olemaan tarkempana ettei nopeus muutu likaa nouse tai laske. Pitkällä matkalla rasittaa. Niin no vakionopeussäätimellä nopeus kai pitäisi hoitaa (ei ole). No onhan se og vähän meluisampi jos noita huonoja puolia kaivellaan. Mut kaikilla pääsee motarilla sataakahtakymppiä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Hölösuu"
900 I 16 Kat kirjoitti:Koska alle sataheppainen on alkanut kulkeen 165km/h , koska mulla on I 16 ja ei sekään kulje kuin 175km/h...( kumminkin on 128-pollee )
Samakorinen auto.....hih
Kyllä se kaasari 900 otaa yli 160

99 ottaa 180

Tottakai, kaikki kokeilut suoritettu autobahn

-
- "Hölösuu"
Kiitokset kaikille.
Ei tuo 30 investointi korjaussarjaan liian kovalta hinnalta tunnu. Olisi itsekin pitänyt tarkistaa hinta Motonetistä. Katsastin auton vuoden vaihteessa ja läpipääsy kaatui pakokaasutesteihin. Kun laitoin ne liikkeessä kuntoon sanoivat, että kaasuttimen sisäkalut pitäisi uusia. Hinnaksi kertoivat 150-200. Se olisi paljon vajaan tonnin hintaiseen autoon.
Mutta Classic 900 ehdottaa täyttä korjaussarjaa ja cc arvailee suppeamman riittävän. Mieluummin tietysti laittaisin halvemman.
Ovatko nuo osat itse vaihdettavissa? Kaasutinta kun en ole mopoiän jälkeen rassannut.
Ei tuo 30 investointi korjaussarjaan liian kovalta hinnalta tunnu. Olisi itsekin pitänyt tarkistaa hinta Motonetistä. Katsastin auton vuoden vaihteessa ja läpipääsy kaatui pakokaasutesteihin. Kun laitoin ne liikkeessä kuntoon sanoivat, että kaasuttimen sisäkalut pitäisi uusia. Hinnaksi kertoivat 150-200. Se olisi paljon vajaan tonnin hintaiseen autoon.
Mutta Classic 900 ehdottaa täyttä korjaussarjaa ja cc arvailee suppeamman riittävän. Mieluummin tietysti laittaisin halvemman.
Ovatko nuo osat itse vaihdettavissa? Kaasutinta kun en ole mopoiän jälkeen rassannut.
-
- "Hölösuu"
Joo tuo 30€ sarja on stömperkkiin sulla on käsitääkseni pierpurkki.
hommaa ja vaihda se pierpurkki siihen römppäseen pystyy
itse vaihtaan korjaussarja osat ,säätö täytyy kyllä tehdä mittareilla.
Suosittelen kyllä sitä kaasuttimen vaihtoa. mullakin olis tossa 1kaasari
edullisesti voisin luopua 10€ jos siitä sais.
Suosittelen kyllä sitä kaasuttimen vaihtoa. mullakin olis tossa 1kaasari
edullisesti voisin luopua 10€ jos siitä sais.
Ari 1622
Joo, niin saa ja niin on. Itse sain kerran varalaskualueella Someroharjulla mittariin 185km/h, hurjaa oli meno ja ohjaus oli kevyttä. Autoki oli varmaan etuspoikan puuttumisen takia kymmenen senttiä ylempänäsaabracing kirjoitti:99 ottaa 180ja on muuten mielenkiintoinen kapistus noissa nopeuksissa

-dimebak-
Kyllä Motonetistä löytyy kaksi eri hintaista sarjaa Pierburgin kaasariin.ari_viitanen kirjoitti:Joo tuo 30€ sarja on stömperkkiin sulla on käsitääkseni pierpurkki.
Halvemmalla (33e) pärjää jos vanha koho pitää, siis sisältä ei löydy polttoainetta. Eikä se ole itse laittaen sen kummempi homma kun Strombergiin. Osien maara suurin piirtein sama, toiset vaan vähän eri näköisiä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96