
9-5 ravistaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
OT: käsijarrusta muistui eräs juttu mieleen kun käväsin tuossa paikallisessa tarvikeosa-puljussa eilen. Siinä myyntitykki kanniskeli sisälle hauskan näköstä lähes uutukaista Gislavedin nastarengasta. Gummi oli kulunut täysin tasaseksi/kantikkaaksi n. 15sentin matkalta. Jonkun onnenpekan vaimoke olis menny aamulla töihin käsjarru päällä ... hiukan oli jäykältä tuntunna auto kuulemma emännän mukaan. Ukko oli ihmetelly sittemmin "lievää" ravistusta uusissa talvinakeissa.. 

Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ke Joulu 20, 2006 19:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Eli selvästi samasta moottoriperheestä ovat!9-5T kirjoitti:Jouluna on paljon ihmeellisiä asioita mutta onhan noissa selvä yhteys, vain numeroiden 2 ja 5 välissä oleva merkki on eri.Frostgrey kirjoitti:Jotenkin ihmetyttää mitä yhteyttä on Opeliin näissä B2*5 koneissa/kytkimessä, varsinkin takavetoisiin 2.5 Opel/BMW diissel koneisiin

BMW 320dA Coupe LCI
Ja itsellä ainakin napsahti auki kun pysähdyin hetkeksi.putsari kirjoitti:Olisin ittekin veikannu tota käsijaruu koska kävi itelle samanlailla.Kyllä sen sitten haistoikin muutaman kilsan jälkeen ja oli levy aika poppazaska kirjoitti:Oisikohan käsijarru jumissa pakkasella tuppaa jumittuu.kokemusta on auto alkaa ravistaa ajossa
Saab 9-3 TTID Vector 2008
No eipä olis tullu käkkäri heti ekana mieleen...
Mahtaa se pitää melkosta pompotusta... Voi jee...
No sitte näille muutamille poliiseille (perus- Saabistin luonteeseenhan tunnetusti kuuluu jonkinsorttinen, ainakin liikennepoliisin, piirre) tuosta ravistuksesta.
Kun noissa diisseli Ooppeleissa ja myös mun Saabissa tuota ilmiötä on esiintynyt niin arvelinpahan nyt heittää tuon jutun esille, josko saisin vaikka samalla selvyyttä tuohon oman kotteroni ilmiöön. Sinänsä asialla ei sitten ollut yhteyttä tuohon kässäriongelmaan (vaikka sekin taitaa olla Opelilta peritty osa, ainakin paukkuu ihan samalla tavalla). Mutta eihän sitä tiedä josko tuosta olisi jollekin toiselle ollutkin apuja siis sellaiselle, jolla on myös 2.2TiD ja joskus on huomannu kytkimen ravistavan.
Niitä ei kyllä kovin paljoa taida olla kun suurin osa on vaan tuota bensaa...
Muistelen joskus miettineeni kun ajelin 900iA:lla että Saabbi olis muuten hyvä auto mutta kumma kun siitä ei ole diisseliä. Joskus selvittelinkin mahdollista diisselin vaihtoa tonnariin, mutta eihän siitä mitään olisi tullut. No sitten onneksi kokivat jonkinlaisen herätyksen saabilla ja ottivat diisselin tuotantoon ja vieläpä farkkuna. Kyllä joskus satkujen aikaan olisi puheet diisselifarkusta leimattu kaistapään höpinöiksi vai mitä sanoo pitkän linjan saabistit?
Mahtaa se pitää melkosta pompotusta... Voi jee...
No sitte näille muutamille poliiseille (perus- Saabistin luonteeseenhan tunnetusti kuuluu jonkinsorttinen, ainakin liikennepoliisin, piirre) tuosta ravistuksesta.
Kun noissa diisseli Ooppeleissa ja myös mun Saabissa tuota ilmiötä on esiintynyt niin arvelinpahan nyt heittää tuon jutun esille, josko saisin vaikka samalla selvyyttä tuohon oman kotteroni ilmiöön. Sinänsä asialla ei sitten ollut yhteyttä tuohon kässäriongelmaan (vaikka sekin taitaa olla Opelilta peritty osa, ainakin paukkuu ihan samalla tavalla). Mutta eihän sitä tiedä josko tuosta olisi jollekin toiselle ollutkin apuja siis sellaiselle, jolla on myös 2.2TiD ja joskus on huomannu kytkimen ravistavan.
Niitä ei kyllä kovin paljoa taida olla kun suurin osa on vaan tuota bensaa...
Muistelen joskus miettineeni kun ajelin 900iA:lla että Saabbi olis muuten hyvä auto mutta kumma kun siitä ei ole diisseliä. Joskus selvittelinkin mahdollista diisselin vaihtoa tonnariin, mutta eihän siitä mitään olisi tullut. No sitten onneksi kokivat jonkinlaisen herätyksen saabilla ja ottivat diisselin tuotantoon ja vieläpä farkkuna. Kyllä joskus satkujen aikaan olisi puheet diisselifarkusta leimattu kaistapään höpinöiksi vai mitä sanoo pitkän linjan saabistit?
Re: 9-5 ravistaa
Omassa saapikkaassani on ajoittain esiintynyt tätä vaivaa. Onko tähän löytynyt syytä ja ratkaisua? Löysin viestiketjua selailemalla tuon lainatun vanhan viestin. Omassani juuri täsmälleen kuvatun kaltainen ilmiö. Viime kesänä jolloin kärryn hankin, sitä esiintyi silloin tällöin, talvella ei muistaakseni juuri koskaan, nyt kesällä taas aika ajoin. Vapina alkaa yleensä kun on lähtenyt liikkeelle ja ajanut jonkun matkaa. Eli auto vapisee kuin olisi pyörät irti suurinpiirtein, vapaalla rullatessa samalla tavalla. Kun jarruttaa moottorilla, asia rauhoittuu ja parin kerran jälkeen yleensä ei toistu enää samalla ajo sessiolla, vaikka olisi pitkäkin matka.SammyWagon kirjoitti:Moi.
On tuossa parina aamuna ollut 9-5:ssa ihme vika.
Kun lähtee liikkelle niin vähän ajan päästä alkaa ravistaa koko autoa niin kuin ois joku vanne kierossa tai lunta vanteessa. Ravistus jatkuu aivan sama onko veto päällä vai ei. Tänä aamuna ajon tien reunaan ja kävin kiertelemässä autoa ja lähdin uudestaan liikkeelle niin ei ravistanut enään. Kone kuulostaa käyvän ihan nätisti. Mistähän vois ruveta vikaa etsiin ???
9-5 Tdi stw -07