
Platinatulpilla taisi olla vaihtoväli vähän pidempi (40t? 80t? tms) vakiona..
Mutta virivehkeissä vaihtoväliä kannattaa lyhentää muutenkin.
Hook
Sinustahan on tainnut tulla varsinainen tulpanvaihto expertti kertalaakista tänäänpotkuhousu kirjoitti:Vaihtakaa tulpat kun kone on viileä ja ei hampaat irvessä vaan kevyt kiristys. Alumiini kansi ei kestä voimainkoetuksia. Melko inhottavaa tehdä uusia kierteitä ja turailla holkkeja.
NGK PRF6H-10 on lämpöarvoltaan kutosen tulppa, eli melko kuuma ja en ole ainakaan huomannut mitään tarvetta lämmitysvetoihin. Itsellä lähtee, ilmeisesti vaikka pakkasesta, kuin puuma makuulta. Ainoa, mikä hieman huolettaa, kun on automaatti ja manuaaliaeron boxi ja BSR:n mukaan 250 hv ja 400 Nm. Toisaalta, en minä kyllä paikaltaan koskaan täysillä kiihdytäkään. Jos on tarvetta lämmitysvetoihin, voisi olettaa, että tulppat ovat liian kylmät ja rykäisyt puhdistaisivat ne, jolloin kulku taas maistuupotkuhousu kirjoitti:Ja Kapsulle tulpista. Platinat on liian kylmät tulpat ja kone ei herää. Viritetty kone ei lähde vetämään vaan sitä pitää useamman kiihdytyksen verran lämmitellä ennen kuin alkaa tapahtumaan. Itse tein samanlaisia kokeiluita platinoiden ja ES7-11 kanssa. Platinat lähti kierrätykseen.