Alatukivarren vinotuenta?
Alatukivarren vinotuenta?
Eli hylätty tuli katsastuksesta, lappuun kirjoitti syyn:
Alatukivarren vinotuenta Edessä vas. ja oik. Välyksellinen
Nyt tarttis tietää vähän mitä pitäs lähtee ostamaan varaosaliikkeestä esim. motonet, korjaaja olisi kuitenkin jo tiedossa.
Taitaa näkyä myös tuosta kuvasta speedpartsin sivuilta? -> http://www.speedparts.se/images/prod/ch ... 98diag.gif
Alatukivarren vinotuenta Edessä vas. ja oik. Välyksellinen
Nyt tarttis tietää vähän mitä pitäs lähtee ostamaan varaosaliikkeestä esim. motonet, korjaaja olisi kuitenkin jo tiedossa.
Taitaa näkyä myös tuosta kuvasta speedpartsin sivuilta? -> http://www.speedparts.se/images/prod/ch ... 98diag.gif
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Tekipä halpamaisen tempun. Olisi nyt sitten maininnut, että etu- vai takahela vaiko kummatkin. Jos pelkkä tukivarressa oleva kiinnitys, niin a’la Motonet ois varmaan tästä tuo alimmainen.
ETUTUENNAN HELAT SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02 Hinta / 1 kpl
900/9-3 95-- REAKTIOtangon TAKAhela KORIin. . . 18-2482 12.00 ???
900/9-3 95-- REAKTIOtangon ETUhela TUKIvarteen. . 18-2483 34.00 ???
Eli Speedpartsin kuvasta pusla nro 1
2 ja 3 pusla meneekin jo samalla vaivalla ja Powerflexinä kaikki
ETUTUENNAN HELAT SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02 Hinta / 1 kpl
900/9-3 95-- REAKTIOtangon TAKAhela KORIin. . . 18-2482 12.00 ???
900/9-3 95-- REAKTIOtangon ETUhela TUKIvarteen. . 18-2483 34.00 ???
Eli Speedpartsin kuvasta pusla nro 1
2 ja 3 pusla meneekin jo samalla vaivalla ja Powerflexinä kaikki

#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Taidanpa ostaa sitten nuo powerflexit.
Onkos jollain vinkkiä mistä saisi suht nopeasti ostettua nuo, tietysti hyvään hintaan. Elkpartsilta näytti saavan ~220e nuo 1,2,3 puslat pk:t mukaan laskettuna.
Onkos jollain vinkkiä mistä saisi suht nopeasti ostettua nuo, tietysti hyvään hintaan. Elkpartsilta näytti saavan ~220e nuo 1,2,3 puslat pk:t mukaan laskettuna.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Pro Carservice Jyväskylä, muista klubiale. Itsellänikin oli MY01 puslat ihan loppu ja vaihdoin/vaihdatin uretaanit (1, 2 ja 3)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Taitaisi olla sormi kyynerpäätä myöten suussa katastushenkilöllä jos moisen kysymyksen esittäisi. Oletus on että vaihtaisi kaikki eli koko palikan. Kokemusta onpatse kirjoitti:Tekipä halpamaisen tempun. Olisi nyt sitten maininnut, että etu- vai takahela vaiko kummatkin.

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jep näin tekiJuusokas kirjoitti:...Kun omaani ne vaihdoin, hymyilytti kovasti.

Toisalta jos peruspusliin päätyy, niin kilometreistä riippuen voisi harkita koko tukivarren vaihtoa, jossa on noi puslat paikallaan ja timmi alapallonivel. Erikseen joutuu sitten vaihtamaan vielä reaktiotangon takahelan koriin.PALLONIVEL SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02 Hinta / 1 kpl
GM-900/9-3 Alapallo ei vaihdettavissa => tukivarsi!
--------------------------------------------------------------------------------
ETUTUKIVARSI SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02
GM900/9-3 95-- Etualatukivarsi vasen (alnroS2012272--). . . 17-1613 128.50 ???
GM900/9-3 95-- Etualatukivarsi oikea. . . . . . . . . . . . 17-1614 128.50 ???
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Alatukivarren vinotuenta?
Alatukivarsi menee vaihtoon, joten samalla voisi alustaa hieman parannellakin. Paljonko saa parannusta aikaan, jos vaihtaisi pelkästään tukivarren ja vinotuen välisen puslan uretaaniseen? Siis tämän: Linkki
Tavoitteena olisi estää melutason kasvu, siksi kompromissi. Lähinnä urissa vetely on se ongelma, johon parannusta haluaisin. Samoin rattia täytyy aina pitää hieman vinossa jos tiessä on uraa tai kaltevuutta. Onko ko. puslasta mitään iloa tähän? Hammastangon purkkakiinnitys onkin jo vaihdettu uretaaniseen.
Tavoitteena olisi estää melutason kasvu, siksi kompromissi. Lähinnä urissa vetely on se ongelma, johon parannusta haluaisin. Samoin rattia täytyy aina pitää hieman vinossa jos tiessä on uraa tai kaltevuutta. Onko ko. puslasta mitään iloa tähän? Hammastangon purkkakiinnitys onkin jo vaihdettu uretaaniseen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Alatukivarren vinotuenta?
Minulla loppui vetelyt noihin hammastangin pusliin, mutta ratin ravistus loppui tuon vinotuennan uretaanipuslan laittoon.
Tuo alkuperäinen pusla oli ainakin minulla todella tiukassa.
Tuo alkuperäinen pusla oli ainakin minulla todella tiukassa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Alatukivarren vinotuenta?
Onko sulla ainoastaan tuo yksi pusla tukivarsista uretaania? Oliko vaihdosta muuta iloa kuin ravistuksen loppuminen.
Mulla iso osa vetelyistä hävisi hammastangon puslilla, mutta edelleen joissain tilanteissa vetelyä ilmenee. Ratin asennon muuttumiseen tien kallistuksissa noilla ei ollut vaikutusta.
Mulla iso osa vetelyistä hävisi hammastangon puslilla, mutta edelleen joissain tilanteissa vetelyä ilmenee. Ratin asennon muuttumiseen tien kallistuksissa noilla ei ollut vaikutusta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Alatukivarren vinotuenta?
Ainoastaan tuo pusla on uretaaninen, tukivarsissa.
Vaikutaa tuo varmaankin myös vetelyihin, mutta kuten sanottu, minulla niiden poistoon riitti hammastangon puslat.
Vaikutaa tuo varmaankin myös vetelyihin, mutta kuten sanottu, minulla niiden poistoon riitti hammastangon puslat.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re:
Mitä tapahtuu sisämelulle. Olen itsekin tässä pari vuotta haaveillut uusista puslista mutta jos tuo rengasmelu kasvaa nykyisestä yhtään niin ostan urepuslien lisäksi peltoritJuusokas kirjoitti:Juu, samaapa voin vain suositella. Huitsin nevadaan ne purkkapuslat ja urea tilalle. Kun omaani ne vaihdoin, hymyilytti kovasti.

Re: Re:
Uudet puslat vaan kehiin ja ratiota kovemmallemursu kirjoitti:Mitä tapahtuu sisämelulle. Olen itsekin tässä pari vuotta haaveillut uusista puslista mutta jos tuo rengasmelu kasvaa nykyisestä yhtään niin ostan urepuslien lisäksi peltoritJuusokas kirjoitti:Juu, samaapa voin vain suositella. Huitsin nevadaan ne purkkapuslat ja urea tilalle. Kun omaani ne vaihdoin, hymyilytti kovasti.

EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Re:
Vinotuen puslat ei ainakaan vaikuta meluun millään tavalla.mursu kirjoitti:
Mitä tapahtuu sisämelulle. Olen itsekin tässä pari vuotta haaveillut uusista puslista mutta jos tuo rengasmelu kasvaa nykyisestä yhtään niin ostan urepuslien lisäksi peltorit
Tonnarissa on vaihdettu taaemmatkin puslat eikä siinäkään rengasmelu ole mielestäni kasvanut yhtään.
Väittäisin että noiden alustapuslien vaikutus rengasmeluun on olematon/hyvin vähäinen.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."