APC:n muokkaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

APC:n muokkaus

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Terve!

Nyt haluisin muidenkin kokemuksia boxin muokkauksesta ja lähinnä tän 25 nastasen

eli vaihdoin seuraavat vastukset R42=3,82k R138=36,4k P=29,53k ja F=461
Pitäisi kait olla rata boksin sisällys? Mulla ei kyllä ahdot nouse näillä kun 0,8 :( ja tippuu kierroksilla jonkin verran. Palaan asiaan kun saan kytkettyä nakuvalon jos siinä olisi syy oireeseen.

Vakiolla oli 0,7 ja kierroksilla laski noin 0,5.
ps.auto 9000 cd -88 aut.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Tarkista peruspaineet, n.0,35-0,40bar, eli mag.venasta johto irti ja ajamaan.
Rataboxissa tuon R42:n pitäisi käsittääkseni olla mahdollisimman pieni, en tiedä miten tuo 3,82k on joutunut noihintaulukoihin sillä se on suoraan ristiriidassa R138:n kanssa jonka pitää olla isompi mitä pienempi R42.

"Maksimi" taisi olla R42: 0ohm ja R138 39k tai 40k, eli paineet ei laske kierrosten noustessa.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Muutin tuossa viime viikolla vastukset noihin "maksimi" arvoihin. P ja F potikkaa en tosin säätänyt kuin punaisen poksin arvoihin. Eli nyt paineet ei laske kierrosten noustessa.

Mikä tuon paineen laskun idea on? Säästää turboa, konetta?
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Paineen lasku kierroksilla; ideana ilmeisesti on säästää konetta ja laatikkoa.

Tuo punaisen boxin potikka-säädöt ja R42=0 R138=39k on varsin hyvä yhdistelmä, itse olen myös käyttänyt TypeM:n potikkasäätöjä ja Redboxin vastusarvoja toisena vaihtoehtona :)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Sen verran oli tossa viikonloppuna aikaa et vaihdoin R138 300 ja laitoin nakuvalon.
Auto ei kyllä nakutakkaan, mutta ahdot jää 0.8, mutta nyt ei enää tipu niin kauheesti kierroksilla.
Autoon on vaihdettu viime syksyna kaikki sytkän osatkin ja ajotus katottu. Mites kumpaan päin taas pitää siirtää jos pistäs n.2 astetta myöhäsemmälle, kun ei oo tota ajoitus lamppua itellä.... :?:

Tutkin kun kerkiin asiaa, mutta epäilen että peruspaineet liian pienellä, sillä pers tuntumalla vieläkin laiskempi kuin isäni -89 DI/APC

Toisaalta tuli tyhmyyksissä hankittua Equus:n mittari :cry: ja sihen ei nyt voi kauheesti luottaa, vaikka tuntuukin aika hyvin kutinsa pitävän :arrow: moottorijarrutuksessa -0,6 - -0,7 ja vakio säädöillä nosti 0,7 ja kierrosten noustessa laski 0,5.

Mutta raportoin kun kerkiin asiaan perehtymään ajan kanssa.... 8O
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

tuli heti mieleen kun olin lähettänyt, eli mikä noista nyt sit suoraan vaikuttas ahtojen korkeuteen :arrow: ajatuksissa tehdä säädettävä tai sit laitan vaan namikan mistä saa tiputettua peruspaineille
:arrow: ajatellen auton antoa kaverille ja etenkin naisväelle :twisted:
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Vastaa Viestiin