Oma auto kullan kallis

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...ei mullakaan ole noista tomaateista kokemuksia. Kenties vaihdot voi hidastua/laiskistua kuluman myötä? Joku ainakin tuolla Ruattin foorumilla kehui vaihtojen muuttuneen selvästi nopeammiksi ja täsmällisemmäksi hänen tomaatissaan. No kohtahan nuo vaikutukset selviää... ei muutakuin käsittely käyntiin. :wink:

Arvuuttelin sellaisella ajatuksella, että mikäli mekaaninen kitka olisi automaatissa suurempi kuin manuaalissa, voisi rvs:n vaikutuskin olla polttoainetalouteen prosentuaalisesti suurempi kuin manuaalissa...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Itse olen kanssa miettinyt josko käsittelisin aineella oman tonttuni...
Odottelen vielä tähän aiheeseen väliraportteja muilta käyttäjiltä.. ;)
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Tanskassa innostuneet muutamat saabistitkin aineesta: http://www.fischer-saab.com/ vasemmasta valikosta RVS-Technologyn alta löytyy.

Ruottin saitille on tullu muuten läjä asiakaspalautteita lisää... kerrasaan hauskaa ja mielenkiintoista luettavaa. Mm kaveri, jonka Audi A6:n V6 -koneessa oli liian pienellä öljymäärällä ajon takia puristuspaineet laskeneet viidessä pytyssä 3 baariin ja yhdessä 6 baariin, kertoi moottorinsa palanneen RVS:llä henkiin. Ei enää syö edes öljyä ja puristukset ovat nousseet normaaleiksi. Iso öljynsyönti oli tuon vähillä öljyillä ajamisen alunperin aiheuttanutkin. :D

Lukeka ihmeessä tuolta, mikäli Ruatti vähänkin taittuu: http://www.rvs.se/reference/page46.html


Ostin tuossa ittelle varastoon satsin ainehia, kun on vuoden loppuun tarjouksessa. 85€ 2kpl G4 mottorikäsittelyjä + 1kpl T3 vaihdelaatikkokäsittely. Normaali hinta on esim. tuolle yhdelle G4 purkille 48,8€ mikä mielestäni menee yli kipurajan monella. Firman bisnestrategia tuntuu edelleen pyörivän lastenkengissä aineen potentiaaliin nähden.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Kannattaisko alle 100tkm ajettuun turbo myllyyn laittaa RVS:ää?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Itte laittaisin yhden satsin pataan ja toisen askiin, jos olisi oma auto kyseessä ja sillä aikoisin vielä ajella. Kovin kummoista kulumaa tuohon tuskin vielä noilla kilsoilla ei ole tullut... mutta n. 100tkm kestävän suojakeraamin aine tekee noille kitkapinnoille, sekä tiukkaa pienetkin kulumat ja sehän se on tärkeintä. Yli 200tkm ajettuihin suosittelevat kahta käsittelyä.

Eräälle tutulle laitettiin 15tkm ajettuun TDI- volkkariin aineet jo siis het uudesta lähtien. Ajatuksena tässä siis muodostaa käsittelyllä ennalta ehkäisevä suoja moottorin muuten nopeammin kuluville osille sekä suoja mahdollisissa voiteluongelmatilanteissa tapahtuvia konerikkoja vastaan.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Nilsiältä Manoilia koneeseen, niin jo pelittää! :)

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Tulipas sattumalta mieleen viittaukse motorupiin.....
Ostos-Tv:ssä muinoin pyöri mainos missä se heebo kippas sitä ralliautoon ja tyylin "tällä parannamme koneen tehoa, ikää yms". Todellisuudessa juttu meni kuulemma niin, että rahat pois tyhmiltä. Kone oli jonkun "vara-Ladan" motti ja kuuna päivänä sitä ei 15-20 tuhannen euron rallikoneeseen kyllä kaadettu. :D
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ottamatta varsinaisesti kantaa itse ihmeaineisiin, niin muistan lukeneeni nimenomaan tästä "rvs"-aineksesta sellaista että vaikuttava aine olisi Neuvostoliiton ja Kylmän sodan peruja, ja neukkuarmeijan tiedemiesten kehittelemä. Ideana silloin se että kriisitilanteessa neuvostoarmeijan vehkeillä olisi voitu ajaa hädässä vaikka ilman öljyjä tai vesiä, kun vehkeistä pitää vain saada viimeisetkin irti.
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

eli lainatakseni rvs.fi:

Ainutlaatuista RVS-teknologiassa on, että kunnostus tapahtuu itse kuluneen laitteen ollessa normaalissa käytössään ja että kunnostusprosessi pysähtyy itse tuloksen synnyttyä.

tarkoittaako toi siis sitä että kulunut moottorin osa tai laatikon osa saa pintaansa uutta metallia kuluneen pinnan tilalle tämän aineen avulla? aavistuksen voisin epäillä metallin uudelleensyntymistä? "kunnostus tapahtuu itse kuluneen laitteen ollessa normaalissa käytössään" tarkottaa että kulunut osa uudelleensyntyy käytön ohessa kun sitä käytetään?

aika hämärää?
Yamaha FZ1-N -08
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kyllähän tuossa aineessa jotain jujua voi olla, mutta en itse usko sen auttavan normaalissa henkilöautokäytössä.

Itse olen saanut sen käsityksen että jos koneeseen lisätään jotakin myrkkyä joka reagoi rautametallien kanssa kasvattaen pinnoille jonkinlaisen sulfidi- tai oksidikerroksen tjsp. jolla on edes jonkinlainen itsevoitelukyky hetkellisesti, niin että esim. se Neukkuarmeijan ohjuslavetti olisi saatu hätätilanteessa ajettua vaikka sen kriittisen 50 km vaikka ilman öljyjä, niin voi hyvinkin olla mahdollista.

Mutta enpä usko että mitään pysyvää voitelukalvoa saatikka mitään uutta pintaa saataisiin sillä "kasvatettua". :?

Edit: sikäli kun tämä hatara muistini toimii, niin taisivat "Puskuri"- ohjelmassa kerran testata juuri tätä "rvs"- ainetta, käsittelivät muistaakseni Sierran koneen sillä, Hesan päässä VTT:llä, laskivat öljyt pois ja alkoivat paahtaa Tampereelle. Hämeenlinnassa matka taisi katketa Fordin nokka-akselin stefan sauhuttua. Täytyy tutkia jos löytyy ohjelman arkistoista,
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Kyseessä suomalainen firma, jonka tuotteen perusraaka-aine louhitaan venäjän kallioperästä, kun sitä ei toistaiseksi muualtakaan tältä pallolta saa:

"RVS-Tec Oy on vuonna 1999 perustettu, Helsingin Roihupellossa sijaitseva, yksityisomistuksessa oleva osakeyhtiö. Yhtiö omistaa patentin ja tuotemerkin, valmistaa tuotetta, ja harjoittaa tukkukauppaa RVS-tuotteilla Suomessa ja ulkomailla."

Puskurin testissä Sierralla ajettiin ilman öljyjä Hesasta yli 160km, 15km ennen Tamperetta tuo nokkaakselin päätylaakerin stefa alkoi savuta. Päättivät keskeyttää testin, ajoivat tien sivuun ja laittoivat öljyn koneeseen. Sitten ajoivat auton takasin Hesaan Haagan ammattioppilaitokseen, joka puolueettomana osapuolena vastasi tuosta RVS -käsittelystä, koneen purkamisesta/tarkastuksesta jälkikäteen. Koneessa ei ollut mitn. muuta vikaa kuin tuo stefa ja tuo yksi laakeri heikolla hapella. Vaihtoivat sitten uuden stefan ja laakerin, jonka jälkeen auto normaaliin käyttöön öljyjen kanssa. Sierran moottorin tyyppivikana on pidetty juuri tuota nokan stefaa ja laakeria, joten ei ole varmaa, että oliko ongelma olemassa jo ennen tuota öljyittä ajoa... ilmeistä kuitenkin on että RVS:n kaverit olivat luottavaisia vielä ennen koetta, että autolla ajetaan ilman öljyjä Hesasta Tampereelle ja takasin Hesaan. Kuitenkin jo 160km öljyittä ajoa ilman tuon kummempia vaurioita on todiste jostakin... tehkää perässä omalla Saabilla ilman RVS-käsittelyä, jos uskallatte. :wink: ...sinällään tuo Puskurin testi aika päätön, ei kukn ilman öjyjä normaalisti ajaisi. Suojavaikutus voiteluongelmissa tuli kuitenkin todistettua kiitettävästi. Olihan tuo ko puljulle ehdottoman hyvää mainosta, kun saivat Puskurin kiinnostumaan asiasta tuollaisella extreme-testillä.

Kehoittaisin huuhaa-aineeksi kommentoivia perehtymään aiheeseen perusteellisesti / kunnolla ennen kuin tullahan esittämään "asiantuntija" -lausuntoja, jotka ovat oikeasti vain ja ainoastaan musta tuntuu pohjalla. RVS:llä ei ole ominaisuuksiltaan tahi toimintaperiaatteeltaan mitään yhteistä Motor/Power UP tms shittien kanssa. Muodostuvaa erittäin pienen kitkakertoimen omaavaa pinnoitetta kutsutaan metallikeraamiksi ja lupaavat sen kestoksi moottorissa n. 100tkm. RVS Tech:n mukaan dokumentoitu ja stabiili metallipinnan kasvu voi olla jopa 1,1 mm.

Eihän siinä mitään... saa ja pitääkin skeptinen olla uusien asioiden kanssa, mutta perustelut pitää pystyä esittämään eikä vain heittää musta tuntuu -meiningillä. Suoralta kädeltä on niin helppo tuomita... issekin olin alunpitäen hyvin epäileväinen asian suhteen, mutta en hylännyt tuotetta tuon takia. Tein noin viikon tutkimustyötä netissä, soittelin RVS:n jannuille, keskustelin face to face ainetta jo kokeilleiden parin kaverin kanssa, sekä soitin jopa sille Raahen ammattioppilaitosen Autotekniikan lehtori/autoinsinöörille, joka teki itse vuonna 2003 tuon testin: http://www.rvs-tec.com/Finnish/statement.htm Kyseinen kaveri on toiminut koko ikänsä autojen parissa asentajana ja kouluttajana. Hän on myös 1980-luvulla pitänyt työnsä ohella autojen "ongelmaklinikkaa".

Kun sitten mitään epäilyttävää tai negatiivista ei tutkimuksissani ilmennyt, vakuutuin lopulta sen verran että uskalsin testata ainetta. Ei ole tarvinnu toistaiseksi katua. =) Kuten olen jo niin monesti todennut, jokainen saa vaikka kusta pataansa jos uskoo siitä olevan hyötyä. Haluan kertoa omista kokemuksistani aineen parissa, vastaavaa toimintaa kai täällä foorumeilla on yleensä tapana tehdä. Ei ole minun vika tai ongelma, että kokemukseni ovat olleet omalla kohdallani todella positiivisia... mikäli aine olisi ollut huono tai tehoton, olisin luonnollisesti raportoinut asian näin olevan. Ei tarvitse uskoa, jokainen ajatelkoon mitä lystää, itsehän kuitenkin tiedän omasta kokemuksestani. Uskon, että aineesta on selvää hyötyä mm. henkilöautokäytössä ja mikäs sen parempaa kuin että hyödyt tulevat myös muiden Saabistien käyttöön.

Tuolla vähän lisätietoja, mikäli sattuu jotain kiinostamaan:

http://www.rvs-tec.com/Finnish/facts.htm

Löytyy vielä tuokin googelin välimuistista:
TOIMINTAPERIAATE GEOAKTIVAATTORIT

VTT:kin tutkii Geoaktivaattoreita ja tribologiaa: http://www.vtt.fi/vtt_show_record.jsp?t ... earch=7844

Tuolla varsin mielenkiintoinen raportti RVS:n koekäytöstä Suomen Lämpöpuun prosessilinjalla: http://www.rvs-tec.com/Tests/Suomen_Lampopuu_FIN.pdf

Tuolla taasen eräs jamppa testasi ainetta viime kesänä rehusilppurin kulmavaihteeseen. Muodostunut metallikeraami on selvästi silmin havaittavissa: http://www.rvs-tec.com/Tests/Forage_FIN.pdf


Tuolla läjä tehtyjä testejä: http://www.rvs-tec.com/Finnish/test.htm

...siinäpä vähän kevyttä joululukemista kinkkua sulatellessa, vielä kun teettäisivät sen VTT:n testin =)

Edit: Jos joku päättää kokeilla ainetta, niin suosittelen mittaamaan esim. puristukset ennen ja jälkeen käsittelyjen. Näkeepähän sitten konkreettisesti mahdolliset muutokset. Ittellä Aerossa puristukset ennen: 1. pytty 10.8, 2. pytty 10.8, 3. pytty 10.8, 4. pytty 11.0. ja jälkeen vastaavasti 11.5, 11.5, 11.4, 11.2, tosin akku alkoi lopussa vähän osoittamaan hyytymisen merkkejä, mistä syystä saattoi nuo viimeset arvot vähän laskea. Pata oli ajettu lämpimäksi ennen kumpaakin mittausta, mittari ja mittaustapa olivat identtiset, pienimmän arvon saaneen pytyn mittaus uusittiin varmistukseksi.

Tehoissa tai kulutuksessa ei uudehkossa tai muuten tiukassa padassa varmaan juuri huomaa muutosta, mutta kuluneessa motissa muutos on suurempi joten tehovaikutuksen saattaa huomata ihan persdynossakin. Tuossa satkussani vaikutus oli ainakin aivan käsittämättömän selkeä... ennen oli enemmän tai vähemmän puutuva loso, mutta nykysin pirteä kuin mikä, lisäksi bensankulutus esim. matka-ajossa n. 1l pienempi per 100km kuin aiemmin.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Kinkkua ei ole vielä syöty, mutta kommentoidaan siltikin kevyesti :wink: .

Sen verran sierran moottorin sielunelämään perehtyneenä, en pitäisi nokan stefaa, enkä laakeria mitenkään tyyppivikana. Ennemminkin nokka-akseli ja keinuvivut ovat arkoja voitelulle. En väitä ettenkö uskoisi, mutta haluaisin ihan aikuisten oikeasti nähdä kys nokka-akselin ja keinut, joilla on ajettu 160km ilman öljyjä ja todeta itse niiden virheettömän kunnon..

Tuo "keraamisen metallipinnan kasvu, jopa 1,1mm" ja rvs;n sivuilta kopioitu lause " RVS-käsittelyn tuloksena syntyvä
metallikeraaminen pintamateriaali täyttää ja tasoittaa karhean metallikitkapinnan, samalla optimoiden välykset – käsiteltävä materiaali saa uutta massaa...
Kuullostaa aika hurjalta, vai mitä sillä oikein tarkoitetaan ?? Moottorimaailman välykset on sen vertaa pieniä, että tuolla tökötillä leivotaan tuon tekstin perusteella ongelmia..

Ei kiitos mun koneisiin mitään massaa lisää :lol:

Jep, aika hyvät puristuksien nousut sulla kokemuksena, mutta meilläpäin losot moottorit korjataan :wink: .
Eli yhteenvetona vois todeta, että väljille ja ohipuhaltaville moottoreille hetkellinen tekohengitys.
Ehjille moottoreille taasen turhaa touhua.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Todellakin reaktion tuloksena ainevahvuudet kasvavat, mutta ei sinne mitään ylimääräistä ahdistusta aiheuttavaa pintaa kasva... tuo reaktio pysähtyy siinä vaiheessa kun kitkapinnat ovat kasvaneet/muotoutuneet optimaalisen tasaisiksi, jolloin kitkavoima ei enää riitä synnyttämään tuota reaktiota. Toleranssit palautuvat alkuperäisten tehdasarvojen tasolle, mikäli mekaaninen kuluma laitteesa ei ole 100%:sta. Tarkoittaa sitä, että pinnassa on ns. mikrohuippuja, jotka ovat vielä lähellä aluperäisen osan arvoja, jolloin reaktio täyttää noiden mikrohuippujen väliset alueet keraamilla. Normaalisti moottorissa nuo muutokset ovat varmaan nano ja mikrometriluokkaa. Tuo 1.1mm on äärimäinen esimerkki, jostain todella loppuun kuluneesta osasta, jota on varmaan jouduttu käsittelemään useampia kertoja tuollaisen lisäyksen aikaansaamiseksi.

Aineen partikkelit ovat 1-20mikrometrin luokkaa, ja jauhautuvat käsittelyssä pienemmiksi, holahtavat siis kevyesti filtterien lävitte. Yhden käsittelyannoksen partikkelit on sekoitettu 10millilitraan öljyyn liukenevaa geeliä, joten tuosta ei todellakaan riitä "mönjää" -tukkimaan kanavia tms. Ei koneen massakaan tuosta määrästä ainettä hirviästi kasva... :roll: Taaskin havaittavissa kommentointia ilman kunnon perehtymistä asiaan.

Mitä tuohon Aerooni tulee, ei sen padassa mitään mekaanista vikaa ole koskaan ollutkaan, eikä tosiaan mikään loso ollut ennen käsittelyäkään... tuon jälkeen tehoissa en todellakaan huomannut mitn. muutosta ja kulutuksessa vain pari kolme desiä matka-ajossa. Vaikea se varmaan noin tehokkaassa autossa joku muutaman prosentin lisäys on havaita takapuolella. Laatikon olen käsitellyt aineella myös, tuloksena täsmällisempi/jouhevampi toiminta. Toki selvät mekaaniset viat kannattaa korjata värkkien vaihdolla (ei se RVS uutta hammasta rattaaseen kasvata), mutta itte laittaisin ja laitankin viimesen silauksen vielä RVS:llä. Kuten aiemmin todettu n. 100tkm kertovat käsittelyssä syntyneen pinnoitteen kestoksi moottoreissa, jonka jälkeen käsittelyn voi ja kannattaa uusia. En siis sanoisi mitenkään lyhytaikaiseksi poppaskonstiksi. Keraamiikka on tunnetusti hyvin kulutusta ja kuumaa kestävää, omaten hyvät kitkaominaisuudet. Tähän mennessä aine on toiminut täysin juuri niin kuin ko firma kertookin, joten ei ole syytä väittää muuta.
walderama kirjoitti: Sen verran sierran moottorin sielunelämään perehtyneenä, en pitäisi nokan stefaa, enkä laakeria mitenkään tyyppivikana. Ennemminkin nokka-akseli ja keinuvivut ovat arkoja voitelulle. En väitä ettenkö uskoisi, mutta haluaisin ihan aikuisten oikeasti nähdä kys nokka-akselin ja keinut, joilla on ajettu 160km ilman öljyjä ja todeta itse niiden virheettömän kunnon..
Niin siis noiden stefojen palaminen ja laakerien leviäminen oli ymmärtääkseni ollut aika yleistä ko automallissa.. kuten mainitset syyllinen lienee todnäk ongelmat alueen voitelussa. Sama täällä haluaisin nähdä nuo osat. Testijärjestelyt olivat sellaiset, että tosiaan tuo Haagan Ammattikoulu toimi puolueettomana osapuolena, hommaten auton, tehden käsittelyn ja tuon purku/analysointityön. Itte en enää tuota vanhaa Puskurin juttua löytänyt YLE:n www- sivuilta... varmaan pyytämällä löytyy. Myöskin tuolta amiksesta voi varmaan kysyä asiaa jos ei muuten uso.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Ahtopaine kirjoitti:
Aineen partikkelit ovat 1-20mikrometrin luokkaa, ja jauhautuvat käsittelyssä pienemmiksi, holahtavat siis kevyesti filtterien lävitte. Yhden käsittelyannoksen partikkelit on sekoitettu 10millilitraan öljyyn liukenevaa geeliä, joten tuosta ei todellakaan riitä "mönjää" -tukkimaan kanavia tms. Ei koneen massakaan tuosta määrästä ainettä hirviästi kasva... :roll: Taaskin havaittavissa kommentointia ilman kunnon perehtymistä asiaan.
Lol.. Herra ahtopaine, kuten varmaan huomasit siteerasin vain rvs:n sivuilta tekstiä, en maininnutkaan perehtyneeni asiaan..
Löytyneekö sinulta mittaustuloksia ja käytännössä todettua tietoa metallipintojen kasvusta ja keraamisen pinnoitteen synnystä ??
Sallinen epäillä tuota, hei ei millään pahalla, mutta mies puhuu kuin ruuneberi ja pasteaa tekstiä rvs:n sivuilta. Luettu ja face to face tieto on yhtä tyhjän kanssa. Asiaan voi kehua perehtyneensä, kun on antaa muutakin tietoa pöytään, kuin pelkät puristuspaineen mittaustulokset :roll:
Ahtopaine kirjoitti: Keraamiikka on tunnetusti hyvin kulutusta ja kuumaa kestävää, omaten hyvät kitkaominaisuudet. Tähän mennessä aine on toiminut täysin juuri niin kuin ko firma kertookin, joten ei ole syytä väittää muuta.
Kerrotko hieman kokemuksistasi ? Pelkkä puristuspaineiden mittaaminen ei vielä oikein vakuuta, ensinnäkin kys mittaustapa on aika epätarkka, eikä kerro vielä oikeastaan mitään.
Ahtopaine kirjoitti: Niin siis noiden stefojen palaminen ja laakerien leviäminen oli ymmärtääkseni ollut aika yleistä ko automallissa.. kuten mainitset syyllinen lienee todnäk ongelmat alueen voitelussa. Sama täällä haluaisin nähdä nuo osat. Testijärjestelyt olivat sellaiset, että tosiaan tuo Haagan Ammattikoulu toimi puolueettomana osapuolena, hommaten auton, tehden käsittelyn ja tuon purku/analysointityön. Itte en enää tuota vanhaa Puskurin juttua löytänyt YLE:n www- sivuilta... varmaan pyytämällä löytyy. Myöskin tuolta amiksesta voi varmaan kysyä asiaa jos ei muuten uso.
No jaa, on noita fordin moottoreita tullut purettua aika monta, enkä kertaakaan ole törmännyt mainitsemaasi ongelmaan, kuluneisiin nokka-akseleihin ja keinuihin kylläkin.. tallilla taitaa nytkin olla 3 konetta auki, joten tarkistan niistäkin.
Heitetääs tuohon toi sinun oma heittosi . "Ymmärtääkseni" on yhtä kuin "Taaskin havaittavissa kommentointia ilman kunnon perehtymistä asiaan" :lol: :lol: .
Edelleen olisi mukava nähdä ilman voitelua käynyt fordin nokka,jossa ei luetun tekstin perusteella ole ollut vikaa.. uskoo ken tahtoo :wink: .

Mihin tätä ainetta ihan oikeesti tarvitaan ? Elvyttämään vanhoja jo ohipuhaltavia koneita, niin kuin testikappaleena olleen talbot.
Siinäkin oli käsittelyn jälkeen 1 syl ohivuodot kasvanut ja muiden laskenut, hmm mielenkiintoista kitkapinnan silottelua..

Ensinnäkin, jos aineella saadaan purituspaineita nostettua, ei se siitä ihmettä tee.Herääkin kysymys miltä näyttää 200tkm ajetun koneen laakerit ennen ja jälkeen rvs:n käsittelyn ? Siihen varmaan muodostuu kuluneen laakerin päälle keraaminen pinta, joka ei kulu ikinä mihinkään :wink:
Laakerihan on pehmeää, jotta siihen tarttuisi epäpuhtaudet ja se kuluisi ennen kampiakselia. Miten käy käsittelyn jälkeen ? Kumpi kuluu ja miten ?.
Se nyt on ihan tasan varmaa, että öljyn joukossa niitä likapartikkeleitä pyörii ihan yhtälailla ennen ja jälkeen käsittelyn.
Kyseisen tuotteen nettisivujen pikaisen tutkistelun jälkeen voisi yhä vakuuttavammin todeta, että ohipuhaltavien paskojen hetkellinen pelastuskeino, kunnes ne hajoaa laakerivaurioon..
Jep, eikä herneitä kiits..
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Nope herneitä... kuten aiemmin jo sanoin uskoo ken tahtoo. Kasa testejä (muutamista kuvista voi omin silminkin todeta pinnoitteen) on edelleenkin tuolla luettavissa, voit ihan vapaasi olla sitä mieltä, että kaikki kusettavat tai ovat muuten vaan ignorantteja ja teikäläinen on se joka tietää paremmin... jos sua kovastikin kalvaa epäillys aineen toiminnasta, niin kysäseppäs vaikka suoraan tuolta RVS-puljusta, niin epäilemättä antavat ihan mielellään lisätietoa.

Muita mittaustuloksia ei omista autoistani ole kuin nuo puristukset. Pakokaasutesteissä katsastusten yhteydessä on aina tullut huippuarvot. Bensankulutuksen laskun olen todennut käytännössä, moottorin värinöiden ja äänten vähenemisen ohella. Lisäksi kuten kerroin laatikot toimivat selvästi jouhevammin. Nuo tiedot riittää minulle jo erittäin hyvin johtopäätöksien tekoon :)


...lukaseppa kriittisellä silmällä vaikka nuo kaikki tuossa aiemmin antamieni linkkien takana olevat testit sekä käyttäjäkokemukset ja kerro sitten, että kaikki ne ovat pelkkää BS:ää.


Tyyppiviaksi noita Sierran ao osien hajoamisia sanoivat siinä Puskuriohjelmassa... ittellä ei sen kummempaa tietoa/ymmärrystä tuosta.

Sanovat, että jos jonkun jossakin sylkässä paine laskee hieman, johtuu se yleensä siitä että männänrengas on ollut jumissa, ja käsittelyn ansiosta se on vapautunut. Tällöin liian kovat puristukset laskevat ns. normaalille tasolle.

Jos ihan perustiedot aineesta hakusessa niin tuolta voi vaikka aloittaa: http://www.rvs.fi/rvs-technology/mitarvson.php

Jos/kun aine toimii tuolla kuvatulla tavalla, niin eiköhän sille ole olemassa lukematon määrä järkeviä sovellutuksia.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Su Joulu 24, 2006 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin