Liekkirengas työkalua?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Liekkirengas työkalua?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Eli etsinnässä on liekkirenkaan uran teko työväline kupari renkaalle. Vinkkejä? Koneistamo ei käy vaihtoehtona tässä tapauksessa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Varsin niukasti on vaihtoehtoisia menetelmiä ainakaan kotikonstein. Jos ite tekisin vähän huonommissa olosuhteissa (ilman jyrsinkonetta) tommosen homman, niin pylväsporakonetta vois tietysti käyttää pystykarajyrsinkoneen tyyliin. Hommaisi pikateräsaihiota, hioisi siitä terän. Terään vaan jättökulmaa sopivasti, ettei terä haukkaa. Tekisi terästangosta porakoneen karaan tapin, johon hitsaisi varren ja varteen reikä pikateräspalaa varten. Teräaihio kiinnitettäisiin ruuvilla varteen ja sitten vaan kierroslukua laskemaan. 30mm/min olisi se lastuamisnopeus. Pikaisesti laskettuna 80mm halkaisijalla kierrosluku olisi jotakin 120r/min. Tuollainen nopeus voisi löytyä jopa pylväsporakoneesta. Pikateräshän vaatii sitten jäähdytyksen, joten vettä, öljyä tai mitä hyvänsä märkää pitäisi valaa terälle...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei tunnu löytyvän joten teen sellasen ite. 96mm mäntä ja siihen tekaisen terän kiinnikkeet ja terän syvyyden säädön rullalaakereita hyväksi käyttäen. Ja tuota tietysti pyöritetään käsin

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8107
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

taikkas

Viesti Kirjoittaja mestari »

voisi tulla kyseeseen esim tos hiomakoneen pakka johon laittaisi ulkopuolelta ottavat leuat ja sen kiristäisi pytynreikään ja pakan sisähalkaisijaan joka on vapaana oleva reikä holkittaisi laakerin jonka sisäreikään tekisi aksilan eli ns apo työkalun joka laakeroituisi siihen laakeriin joka olisi keskitetty pakalla keskelle ja aksilassa olisi halkaisijalle säädettynä se pikaterä. koko komeutta pyörittäisi magneettiporakoneella joka olisi magneetilla kiinni lohkon pinnassa.
sitten hitaasti syöttäen rupeaisi leipomaan uraa. kai tämä nyt onnistuisi näin pikkuriikkisenä hommana kun on joskus joutunut paikallaan sorvaamaan 1,3m halkaisijaakin.
vaivaa vaan joutuu näkeen hieman mutta sittenhän se työkalu olisi valmiina ja voisi tehdä vähän ns kannattavaa keikkaa.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Juu... työkalu mäntä on valmiina mutta koitan ensin noita pelkkiä pianolanka renkaita jotka on 0.1mm paksummat kuin puristamaton tiiviste. Ja tuon kanssa laitan tuon koko kupari tiivisteen.

Jos se ei toimi niin pitää koittaa tuota uran tekoa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

mikä syy liekkirenkaisiin?
Yamaha FZ1-N -08
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kupari tiiviste on pikkasen liian iso joten paine pääsee liian helposti tuonne vesi kanavaan. Tuolla 1.6mm pianolangalla saan kurottua tuon 3mm välin pois. Paineen olis kestäny tuo orkkis tiivistekkin mutta poraus on 4.3mm suurempi kuin orkkis. 8)

Syy tiivisteen reijän kokoon on taasen valmistajaa jolla ei ollut meistiä kuin 99mm reijälle :roll:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin