"Virityksiä" ja huomiota

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mawerick kirjoitti:Mä laitoin juuri steg-1 lastut kiinni ja ahdot piikkaa noin puoliväliin punaista josta laskevat samantien keltaisen ja punaisen rajalle... En tiedä sitten että laittaisiko tuohon vielä sellaisen virityksen W-letkuun :?

edit: niin ja toi mittari nyt on mikä on, kone sammuksissakin on neula vähän keltaisella :lol:
Mittaus "oikeella" mittarilla kertoo enemmän kuin tuo oma suuntaa näyttävä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

V-M kirjoitti:Mittaus "oikeella" mittarilla kertoo enemmän kuin tuo oma suuntaa näyttävä.
Toki, ei vaan oo käsillä sellaista nyt.

Vakiona: Click!

Lastujen kanssa: Click!

Nää on DivX-pakattuja, uusin koodekki muistaakseni.

En tiedä sitten että mitä tuolle vielä tekisi... toki 3" putki ja vv-suodatin ovat suunnitelmissa mutta noin muuten.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Mawerick kirjoitti:edit: niin ja toi mittari nyt on mikä on, kone sammuksissakin on neula vähän keltaisella :lol:
Eikös sen pidäkkin olla keltaisella, lähes puolivälissä eli viisari jotakuinkin osoittaa suoraan ylös.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mawerick kirjoitti:
V-M kirjoitti:Mittaus "oikeella" mittarilla kertoo enemmän kuin tuo oma suuntaa näyttävä.
Toki, ei vaan oo käsillä sellaista nyt.

Vakiona: Click!

Lastujen kanssa: Click!

Nää on DivX-pakattuja, uusin koodekki muistaakseni.

En tiedä sitten että mitä tuolle vielä tekisi... toki 3" putki ja vv-suodatin ovat suunnitelmissa mutta noin muuten.
Paineet on tuon oman mittarin mukaan ainakin alhaalla... 0.8bar?

3"DP riittää hyvin noille tehoille.

Älä edes harkitse sitä vv:tä!

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

CDTA kirjoitti:
Mawerick kirjoitti:edit: niin ja toi mittari nyt on mikä on, kone sammuksissakin on neula vähän keltaisella :lol:
Eikös sen pidäkkin olla keltaisella, lähes puolivälissä eli viisari jotakuinkin osoittaa suoraan ylös.
Ei vaan keltaisen ja valkoisen välissä... Kone sammuksissahan ei ole yli- eikä alipainetta :)
V-M kirjoitti:Paineet on tuon oman mittarin mukaan ainakin alhaalla... 0.8bar?

3"DP riittää hyvin noille tehoille.

Älä edes harkitse sitä vv:tä!
Paineet voi tietty näillä keleillä olla vähän alhaiset, aika kuumaa on :D
Ja Teboilin 98:a tankissa :?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Mawerick kirjoitti:Ei vaan keltaisen ja valkoisen välissä... Kone sammuksissahan ei ole yli- eikä alipainetta :)
No kerpele, piti käydä ihan tarkistamassa, on noin millin pari keltaisella eli viisari on lähes pystyssä (eikä mitään kaksimielisyyksiä sitten :roll: ). Mittari varmaan heittää siis, tosin max ahdot on kuitenkin vain keltaisen ja punaisen rajalla?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

CDTA kirjoitti:
Mawerick kirjoitti:Ei vaan keltaisen ja valkoisen välissä... Kone sammuksissahan ei ole yli- eikä alipainetta :)
No kerpele, piti käydä ihan tarkistamassa, on noin millin pari keltaisella eli viisari on lähes pystyssä (eikä mitään kaksimielisyyksiä sitten :roll: ). Mittari varmaan heittää siis, tosin max ahdot on kuitenkin vain keltaisen ja punaisen rajalla?
Ihan samalla lailla mulla, lastun kanssa tosin piikkaa punaisen puolelle selkeästi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Huomasin tuossa että motonetista hommatuissa etuvilkun laseissa molemmissa irvistää lasi irti siitä muovi rungosta? Liekkö vuottakaan vanhat?
Eli on ne kirkkaat lasit.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

V-M kirjoitti:Huomasin tuossa että motonetista hommatuissa etuvilkun laseissa molemmissa irvistää lasi irti siitä muovi rungosta? Liekkö vuottakaan vanhat?
Eli on ne kirkkaat lasit.
Auttaakohan tää? http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=41342
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Nyt on paikallaan (testissä) Stage 3 boksi (2L) mutta aika pitkään tuntuu opettelevan ja nykii tasakaasulla (nooh... eilen illalla laitoin ja 20km ajanut)?

Kyllä kai tuon pitäisi olla prosenttuaalisesti oppimisen rajoissa kun kyseessä on kuitenkin vakio kone turboa myöten?

Tuossa on rajoitettu ahdot 1.1bar (eli modattu stage 3 kyseessä), eipä tuo nyt ainakaan pers dynolla tunnu juurikaan eriltä kuin tuo vakio (aeron softalla) jossa paineet on siinä 0.9-1bar luokkaa. En sitten tiedä kuinka tuo käyttäytyy +200 nopeudessa? Jos erot tulee vasta kun mennään yli tuosta 150?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kuinka tuo LH boksi opetetaan? Mun pitäisi tehdä se mutta ohjeita en löydä mistään. LH 2.4 kyseessä.
Saab 9-5 2,0t -1999
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kopote12 kirjoitti:Kuinka tuo LH boksi opetetaan? Mun pitäisi tehdä se mutta ohjeita en löydä mistään. LH 2.4 kyseessä.
Lintta pohjassa ajelet vähintään kolmosvaihteella (mieluusti nelosella, jolloin tarvitset suljetun moottoriradan tai visiitin Autobahnille sopeutukselle :wink: ) 2500-5500rpm välin muutamaan kertaan. En nyt tarkkaan muista noita kierroslukuja, mutta tuolla alueella kuitenkin. Boksi oppii kyllä normiajossakin, tuo vaan hiukan nopeuttaa prosessia.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Milläs tavalla tuo kansi ja venttiilit on saatu kiiltäviksi? Onko tiettyä ainetta/työkalua? Mietinnässä olisi itselläkin tuo kanavien käsittely...ilmeisesti siinä on tietyt kohdat josta nakertaa lastua pois?
Saab 9-5 2,0t -1999
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

kopote12 kirjoitti:Milläs tavalla tuo kansi ja venttiilit on saatu kiiltäviksi? Onko tiettyä ainetta/työkalua? Mietinnässä olisi itselläkin tuo kanavien käsittely...ilmeisesti siinä on tietyt kohdat josta nakertaa lastua pois?
Ihan vena porakoneeseen kiinni ja sitten eri karkeuksilla hioma papruja sitten teräsvillalla ja lumppu laikalla loput. Kanavien muotoilusta en tiedä mutta silottelin nuo isommat pykälät pois ja tein sen imu puolen kanava jakajan teräväksi kun se oli sellainen pyöreän mallinen. Ja pako kanavan kiillotin (ettei karsta tartu niin helposti).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^tömps^

Laitoin sitten bleederin tohon w-letkuun :oops:

Tuonne se piikkaa, hieman ylikin ja laskee siitä punaisen ylärajalle josta kierroksien noustessa about punaisen puoleenväliin. Niin ja steg-1 bensalastu on paikoillaan...
Kuva

Suurin ongelma on pito. Ohitukset on kyllä melkoisen nautinnollisia, esim. tuosta 80-90 nopeudesta kun pakkokolmosella lähtee ohi niin naamalle tulee aina leveä virnistys. Ohitettavat vaan eivät usein tajua mitä tapahtui ja ajelevat hetken pitkät päällä ennen kuin huomaavat vaihtaa lyhyille :lol:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Vastaa Viestiin