Ensin tuli korjattua valonpyyhkijän moottori ja sen jälkeen SIDin pikselit. Ajattelin, että eipä siinä mitään häviäkään vaikka vinkit oli aika erikoisia. Jälkikäteen täytyy todeta, että erinomaisen hienoja kuvallisia korjausohjeita täällä.
Valonpyyhkimen sähkömoottorin korjaukseen ja paketin kasaamiseen vielä pari vinkkiä (osa näistä varmaan on jo tullut täällä aiemminkin):
- Usko kannattaa säilyttää vaikka moottoria käryttää sillä suoralla 12V:lla, savua ja kipinöintiä tulee tosiaan kunnolla. Käsittämätön kikka. Parinkymmenen lyhyen defibrillaatioyrityksen jälkeen alkaa tuloksia tulla ja moottorin käyntinopeus kasvaa ja tasaantuu ja kipinöinti lakkaa kokonaan.
- Moottorin lämpöä kannattanee seurata sormella (minulla se ei yllätyksekseni lämmennyt juuri lainkaan).
- Pieni valkoinen ratas siellä pohjalla säätää pysäköintiasennon - siinä oleva pieni nykämä irrottaa kupariliuskan ja estää virrankulun. Sen asennon on siis oltava tarkkaan oikein.
- Suurempi punainen ratas ja sen päällä oleva pitkä metalliosa kannattaa asentaa ääriasentoon ennen kiinnitystä, jolloin normaalikäynti tulee asetettua. Siinäkin siis tarkkana.
- Testausvaiheessa liittimen kautta jännitettä syötettäessä yksi pinni ohjaa normaalikäyntiä (jatkuva käynti) ja toinen pinni parkkeerausta. Kolmas on maadoitus/paluujohdin ja neljäs on käyttämättä. Eli testaus siten, että ensin kokeillaan normaalikäynti ja sitten että vielä parkki pelaa - moottorin pitäisi käydä hetki ja sitten pysähtyä parkkiasentoonsa.
- Pyyhkimen testaus kannattaa tehdä ensi alkuun (varmaan parikin kertaa...

- Muovikuoren klipsit saa auki parilla ruuvarilla, meillä ei hajonnut onneksi yhtään vaikka avattiin se vekotin 4-5 kertaa mutta vedin varmuudeksi sen nippusiteen vielä pitämään sitä kasassa.
Digikamera tuli vähän turhan myöhään haettua, eli kohta kohdalta ei tullut kuvattua.
Kiitoksia vinkeistä!