Haluan ajaa 80 alueella sitä pikkusen vajaata yheksääkymppiä, siviilissä saabilla ja töissä kuorma-autolla.. Kuormikkaallakin on kiva ohitella, kun vaan on tarpeeksi vapaata suoraa.
Beagle kirjoitti:Haluan ajaa 80 alueella sitä pikkusen vajaata yheksääkymppiä, siviilissä saabilla ja töissä kuorma-autolla.. Kuormikkaallakin on kiva ohitella, kun vaan on tarpeeksi vapaata suoraa.
Mut yleensä aina nopeuseron vuoksi ohitan.
Sillä kuormurilla ylinopeutta ajamalla teet vain työnantajalle talkoita. Tosin jokin veturi on ollut välitetty siten, että jaksaa mennä jouhevasti iso pesässä vasta n. 82 kmh jälkeen.
Yleensä nopeusrajoitetulla ajoneuvolla ohittaminen on aikuisten oikeasti perusteltua ainoastaan selvästi turvallisuuttasi vaarantavasta ajoneuvosta ja sen kuljettajasta eroon pääsemiseksi, esim. kokematon edelläajava, joka aikaansaa nopeuden liiallisen aleneman mäen ylöspääsyyn.
Mulla ei yleensä ole kiire tai jos on, niin ei siinä enää ohittelut auta. Mopoja ja traktoreita lähinnä ohittelen ja joskus harvoin kostoksi niitä, joilla on Saabinohituspakkomielle. Siis tyyppejä, jotka menevät väkisin ohi ja jäävät sitten kuitenkin siihen eteen kökkimään.
Jos henkilöautolla joskus ohitan, niin yleensä siksi että matkanteko ei olisi niin tylsää, eli viihdyttääkseni itseäni. Joskus voi ohittaa siksi että voi sitten sanoa itselleen että on se kyllä hyvä kun on aero alla niin ohituksetkin sujuu. Ja näin voi ehkä huijata itseään että ei ole laittanut rahojaan turhuuksiin ostaessaan niin kalliin auton.
Rekkavehkeillä ohittaminen on aika vaarallista ja typerää touhua ja varsinkin turhaa. Opin niissä hommissa nuorena sen että kun soveltaa sellaista ajotapaa missä pidetään reilusti väliä edellä ajavaan eikä ohitella kuin selvästi hitaampia, niin työpäivän (eli yön) jälkeen on huomattavasti virkeämpi olo. Jos ajaa esim. sen 2500-3000km viikossa niin voi sanoa että sillä on selkeästi vaikutusta jo elämänlaatuunkin.