Oven alareunan popniitit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Oven alareunan popniitit

Viesti Kirjoittaja salomi »

Nimimerkillä "Ikinä poppareita käyttänyt" kysyn: minkäkokoisilla popniiteillä kiinnitetään ovien alareunojen kumilistat? Ohlsonin ja Piliteeman luetteloita sen verran selasin, että vaihtoehtoja löytyy. Orkkiskannan halkaisija on noin 16mm. Onko pituudella merkitystä? Vaihtoehtoja on ainakin 13, 16 ja 20mm. Alumiini vai teräs? Muuta projektissa huomioitavaa?
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Itse olen käyttänyt ihan sikafleksiä.Tulee jotenkin parempi istuvuus.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jos et oo ennen käyttänt, niin käytä suojalaseja, muutkin saa käytää :D

mutta se voi lentää väärinkäyttyynä silmään se niitin vars...

kannattaa käyttää mahollisimman leveälieriöistä popparia, niin ei mee läpi kumista ammuttaessa, ja alumiiniä, niin helpompi laittaa, vähemmän voimaa.

muuten ihan sama jos rosteriniitti.

http://www.vemu.fi/103%20big%20grip.htm

ja reikä mihin poppari tulee, niin mieluustio samankokoinen, tai vaikka semmonen että nihkeesti menee poppari läpi, muuten ei kiinnity kunnolla...

ja voihan sinne sotkee jotain ruosteenestomönderiäkin kun on porannu ne reijät. ennen ku niittaa ..
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

menee tossa ihan tavallinen 3,2 mm popparikin vissiin, pitää vaan olla sopiva prikka siihen tyveen. Noi pienemmät katkeaa pienemmällä voimalla. 5- millisiä ainakin saa jo puristaa hampaat irvessä haratsupihdeillä ja yleensä eivät edes mahdu tusinapihteihin.
Mä jätin ne kumin resut kokonaan pois "toistaiseksi", ei oo menoa haitannu, eipähän paskat makaa siellä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mulla ei myöskään ole noita kumeja siellä.Mikä noiden funktio edes käytännössä on?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Suppari kirjoitti:Mulla ei myöskään ole noita kumeja siellä.Mikä noiden funktio edes käytännössä on?
Mulla ainakin suhinat lisääntyi kun jätin ne pois ovien hitsaamisen jälkeen.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Frostwind kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Mulla ei myöskään ole noita kumeja siellä.Mikä noiden funktio edes käytännössä on?
Mulla ainakin suhinat lisääntyi kun jätin ne pois ovien hitsaamisen jälkeen.
Kyllä ne tiivistys tarkoituksessa siellä on :lol: Eli taatusti suhisee lisää jos jättää pois. Muutenkin satkut on semmosia suhisijoita, että ei kyllä yhtään enempää tarvi. Päinvastoin. Lisätiivisteitä sais asentaa, tai ainakin edes uudet ja timmit jotka hieman tiivistääkin. Ja muuten orkkistiivisteitäkin oli saatavana vielä jokin vuosi sitten. Hinta oli normaali rautakauppahinta...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Marko A kirjoitti:
Frostwind kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Mulla ei myöskään ole noita kumeja siellä.Mikä noiden funktio edes käytännössä on?
Mulla ainakin suhinat lisääntyi kun jätin ne pois ovien hitsaamisen jälkeen.
Kyllä ne tiivistys tarkoituksessa siellä on :lol: Eli taatusti suhisee lisää jos jättää pois. Muutenkin satkut on semmosia suhisijoita, että ei kyllä yhtään enempää tarvi. Päinvastoin. Lisätiivisteitä sais asentaa, tai ainakin edes uudet ja timmit jotka hieman tiivistääkin. Ja muuten orkkistiivisteitäkin oli saatavana vielä jokin vuosi sitten. Hinta oli normaali rautakauppahinta...
En ole huomannut kyllä mitään suhinoita.Yhtä hiljainen on og,kuin mutsin 9-3..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

Ne kumit estää helmoja kuraantumasta.Tahtoo puntit tulla kurasex ilman niitä.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Suppari kirjoitti: En ole huomannut kyllä mitään suhinoita.Yhtä hiljainen on og,kuin mutsin 9-3..
:roll:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Marko A kirjoitti:
Suppari kirjoitti: En ole huomannut kyllä mitään suhinoita.Yhtä hiljainen on og,kuin mutsin 9-3..
:roll:
Niin?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Juu. Koetin tuolla kuvastaa ihmetystä. Jokainen VAKIO og900 joissa olen istunut, on olleet aikalailla äänekkäämpiä kuin 9-3:t. Mutta näköjään poikkeuksiakin on.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin