jmarin kirjoitti:Ainakin se ketjun alussa ollut Audi on niin karmean näköinen, että heikottaa. Onko se ammattikoulun lasikuituompelijalinjan oppilastyö? No, ehkä minä olen vaan niin vanha.
Eikös tuo Audi ole koriltaan ihan vakio ilman mitään lasikuitujuttuja? Vain jousitus on vaihdettu ilmapusseihin.
Ei kukaan ole uskaltanut V***oa ehdottaa. Siinähän on tilaa perheautoksi ja myös potentiaalia moottorissa.
Jostain 02 Aerosta kun ottaa +400 hv niin osia menee aika paljon vaihtoon -> maksaa (Esim. Maptunin Stage 6 - 400 Hp, 540 Nm maksaa verottomana 104 982 kruunua). En ole varma, mutta saisikohan Audin koneesta edullisemmin kestävät +400 hv?
jmarin kirjoitti:Ainakin se ketjun alussa ollut Audi on niin karmean näköinen, että heikottaa. Onko se ammattikoulun lasikuituompelijalinjan oppilastyö? No, ehkä minä olen vaan niin vanha.
Eikös tuo Audi ole koriltaan ihan vakio ilman mitään lasikuitujuttuja? Vain jousitus on vaihdettu ilmapusseihin.
Voi olla, on vaan yleisilme juuri sen näköinen kuin amistuunatuissa rasseissa. Minun silmääni ainakin, joten älkää väärinkäyttäkö niitä soppaherneitä
Teho 331 kW (450 hv)/5 700-6 100 r/min
Vääntö 560 Nm/1 950-5 600 r/min
Huippunopeus 250 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 4,7 s
0-200 km/h 17,6 s
100-200kmh - 12,9s, minkä alle meni jo oma-stage CC. On varmaan kaikinpuolin messevä peli, mutta Saapikkaan saa melko vähillä muutoksilla kulkemaan paremmin.
Tuskimpa alta satkun ajettua RS6:sta saa Suomeen veroineen kovinkaan paljon alle 50t euron, vai olenko väärässä. Turha noita viripajojen valmiita stageja on katella, ainoa mitä niiltä tarttee on customsofta. Oma-stage on aina oma-stage.
Muuten vaikka A6:een päätyisinkin ja siihet tuplapotut värkkäisin, en todellakaan ala Saabisteja nöyryyttämään, sen verta menopelejä löytyy Saabisteilta että siinä puuhassa jää helposti toiseksi. Samoin kunnioitus Saabia kohtaan on sen verran kovaa että ei tulisi mieleenkään.
Hyvin kulkee Japson CC, hatunnosto. Toisaalta täytyy muistaa että tuo RS6 on vakio, potentiaaliahan on siinä aika reilusti.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Japso kirjoitti:Eipä tuo RS6 ole kovin kummoinen peli kulkemaan:
Teho 331 kW (450 hv)/5 700-6 100 r/min
Vääntö 560 Nm/1 950-5 600 r/min
Huippunopeus 250 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 4,7 s
0-200 km/h 17,6 s
100-200kmh - 12,9s, minkä alle meni jo oma-stage CC. On varmaan kaikinpuolin messevä peli, mutta Saapikkaan saa melko vähillä muutoksilla kulkemaan paremmin.
Aika kova väite mielestäni. Kuinka monta Saabia täältä löytyy joka melko vähillä muutoksilla menee 0-100 alle 4,7 ja 0-200 alle 17,6? Tulkaa rohkeasti kaapista ulos ja ilmoittakaa parempia lukemia.
t. Mika
ps. 2002 RS6:sta on tuotu noin 28 t€:n veroilla suomeen. Suunnilleen saman 28 t€ niistä joutuu maksamaan Saksassa.
Viimeksi muokannut mikan, Pe Joulu 29, 2006 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0-100 kmh on aika turha vertailla fwd vs 4wd, mutta alle 12s 100-200kmh aikoihin pääseviä saapikkaita tiedän jo äkkiseltään laskettuna kymmenkunta . Alle kymppiinkin kykeneviä löytyy jokunen.
Oma tonttu meni 100-200kmh 10.9s useamman toiston keskiarvona, testit luonnollisesti ajettu suljetulla radalla. Silloiset muutokset: Schwitzer s200 ahdin 55/56 siivillä orkkis pakosarjassa, 3" JT, AMW-cooleri ja 465cc/min suuttimet ja tehokkaampi bensapumppu..kustannukset n. 1500€ noille, kun laskee vanhoista osista saadun hinnan mukaan. Toki jos uutena hommaa kaikki, niin hintaa kertyy ihan eri tavalla.
Nykyään ajelen vakiolla, kun määräykset on määräyksiä.
Viimeksi muokannut Japso, Pe Joulu 29, 2006 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sitten taas itse asiaan: Kuten aikasemmin raapustelinkin, kävi Audi heikkona hetkenä mielessäni, nyt ajatus haudattu. Tällä hetkellä mielessä pyörii (yöunien kustannuksella) 9-5 Aero tai S60 T5 vuosimallit 2004-2005, vielä tuoreempaan ei ole varaa. Löytyisikö arvon raadilta tähän pulmaan oivia vastauksia
Japso kirjoitti:0-100 kmh on aika turha vertailla fwd vs 4wd, mutta alle 12s 100-200kmh aikoihin pääseviä saapikkaita tiedän jo äkkiseltään laskettuna kymmenkunta . Alle kymppiinkin kykeneviä löytyy jokunen.
Sanoo fwd-kuski, mutta kysy samaa 4wd-kuskilta ja vieläpä talvella.
Tiedän minäkin muutaman volkkarin jotka menee 0-200 alle 12s.
Oli miten oli, nämä ovat makuasioita. Itse ottaisin mielummin RS6:n kuin 9-5 Aeron vaikka Audissa olisi kuinka kovat penkit tahansa.
t. peafree-Mika
Viimeksi muokannut mikan, Pe Joulu 29, 2006 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samoin V**vokaan ei edes ole mieleen juolahtanut, jostain kumman syystä, tuskimpa tulee juolahtamaankaan (kun tälle linjalle lähdin, en, en ajatellut edes skoodaa ). Kaippa sen v70r awd hässäkän saa johonkin rakentelulla liikkumaan, kestääköhän sen sisuskalut isompaa fööniä? Kyseisen merkin(kin) hinnoista enkä tekniikasta tiedä, en niin välitä tietääkkään. Niitähän on joka toisella...
Viimeksi muokannut Juusokas, Pe Joulu 29, 2006 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
mikan kirjoitti:Oli miten oli, nämä ovat makuasioita. Itse ottaisin mielummin RS6:n kuin 9-5 Aeron vaikka Audissa olisi kuinka kovat penkit tahansa.
t. Mika
Niin vaihtoehtonahan on A6 2.7 tuplis eikä suinkaan RS6:n jonka liian kalliina hylkäsin.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Japso kirjoitti:0-100 kmh on aika turha vertailla fwd vs 4wd, mutta alle 12s 100-200kmh aikoihin pääseviä saapikkaita tiedän jo äkkiseltään laskettuna kymmenkunta . Alle kymppiinkin kykeneviä löytyy jokunen.
Sanoo fwd-kuski, mutta kysy samaa 4wd-kuskilta ja vieläpä talvella.
Tiedän minäkin muutaman volkkarin jotka menee 0-200 alle 12s.
Oli miten oli, nämä ovat makuasioita. Itse ottaisin mielummin RS6:n kuin 9-5 Aeron vaikka Audissa olisi kuinka kovat penkit tahansa.
t. peafree-Mika
joo itsekkin ottasin RS6 ennemmin kuin 9-5 aeron, mutta jostakin ihmeen syystä ei ole tarvetta etes arpoa noit vaihtoehtoja. Köyhänä miehenä tyydyn reiluihin RS6 tehoihin ja saabin etuvetoon...
No mitähän tuota sanoisi.. 9-5 Aero omasta mielestäni kulkupuolen kannalta "toissijaisilta" ominaisuuksiltaan parempi kuin A6, mutta virityksen puolella Audilla on tietty nelivedon ja isomman koneen etu. Audi on kyllä todella painava auto, mutta ei 9-5:kään mikään keijukainen ole..
9-5:lle miinukseksi pitää laskea Trionic7, jolle ei oikein kukaan osaa tehdä kunnon custom-softaa ja noin uuteen autoon oma säädettävä moottorinohjaus on hiukan työläs homma. Ei toki mitenkään mahdoton.
Audiin saanee tuon 400+ hv pienemmällä vaivalla kuin 9-5:een, mutta toisaalta 9-5 kulkee alemmallakin tehomäärällä paremmin liikkeellelähtöä lukuunottamatta (voimansiirron häviöt, massa).
Aika paha valinta kyllä, mutta jos tavoitteena on se 400hv ja käyttisstatus niin kallistuisin Audin puoleen. Syinä mm. helpompi moottorinohjaus sekä samoilla tehoilla matalampi viritysaste. Toimiva 400hv resepti tuolle Audin koneelle löytyy, mutta 9-5:lle ei oikein..
Niin ja mitä tuohon off-topicciin RS6:sta tulee, niin eihän se nyt kuitenkaan mikään jokaisen Saabin nöyryyttävä raketti liikkeellelähdön jälkeen ole, pärjää jopa OG:llakin jota on viritetty auton ostohinnan sisältävällä budjetilla joka on murto-osa tässä käsiteltyjen autojen hinnoista käytettynäkin. ,)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com