15 v /tkm
Olisko 10000 eur enemmän kiinni tuossa dieselissä kuin esim 2000 euron vanhassa tonnarissa ? Säästöä polttoainekuluissa ehkä maksimissaan 4 euroa sadalla ja 400 euron dieselvero syö ensimmäisen kymppitonnin säästöt ? Arvonalennukseen ja pääoman korkoon jos arvioidaan molemmissa tuollaiset 25%, taitaa mennä yli 50 tkm vuodessa saamaan kustannukset samalle tasolle ?snuggles kirjoitti:
Kovia määriä täällä ihmiset kyllä ajaa ihan pensakäyttöisillä kamppeilla.
Osalla tietty korvaukset rullaa, niin silloinha se on ihan, ajaa kummalla tykkää.
_________________
9-3Tid -00 Stage1 #2791.
Mää pukkaisin parina vuotena menemään 45tkm per vuosi 12 vuotta vanhalla OG satkulla. Ylivoimasesti halvimmat kilometrit ikänä (siis mulla).
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Tällä hetkellä tulee tuon -91 900S:n mittariin n. 30tkm per vuosi. Ollut itsellä nyt puolen toista vuotta, sinä aikana tullut mittariin lisää n 50tkm. Tällä hetkellä ajettu 373tkm. Suurimpia remontteja ollut iskareiden vaihto, eteen uudet jousilautaset, bensapumppu (kesti tasan 370tkm) ja juuri tänään vaihdoin uuden lämppärin moottorin, joka on aina yhtä hankalanoloinen urakka. Paljon ajettuakin uskaltaa pitää/ostaa kunhan vain muistaa huollot tehdä riittävän usein.
Edellisellä T8 -86 satkulla mittariin oli kaikkinensa tullut 420tkm, jolloin kori alkoi olemaan lopussa, mutta tekniikka ei.
on ainoa merkki minkä uskaltaa ostaa vm -85 ja yli 350 tkm kilometreillä.
Työkaverit ihmettelevät miksi pysyn
issa, sehän vie niin paljon bensaa... Ei mun mielestä toi 7-9l/100km ole mikään hirvittävä kulutus. Auto on "iso" ja turvallinen, luotettavakin; yleensä...
ps. ottakaahan rauhallisesti vuodenvaihde...
Edellisellä T8 -86 satkulla mittariin oli kaikkinensa tullut 420tkm, jolloin kori alkoi olemaan lopussa, mutta tekniikka ei.

Työkaverit ihmettelevät miksi pysyn

ps. ottakaahan rauhallisesti vuodenvaihde...
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
9-3 -98 2,0 T
Iivariin tullut kahdessa ja puolessa vuodessa 42000 kilometriä. Nyt ajettu 190tkm. Autolla ikää 16 vuotta. Korvauksia ei tule kuin satunnaisesti. Bensaan menee rahaa, mutta kyllä menisi uudemman auton hankintaankin, jos meinaisi yhtä hyvän hankkia. 

Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
Kivaa nähdä että paljon löytyy porukkaa jotka käyttävät vanhoja ihan ajamiseen eikä tallin koristeina.
Katsoin tuosta huoltomuistiostani,-85 mallisen nyt purussa olevan tonnarin 3 viimeistä vuotta maaliskuuhun 2006 noin 50 tkm ja -88 mallisella nyt "ykkösautona" käytössä olevalla noin 95 tkm Suomeen rekisteröinnin jälkeen noin 4 vuoden aikana. Lisäksi samassa ajassa noin 35 tkm vuoden -87 Ford Aerostarilla ja ehkä muutama tonni parilla 80-luvun OG satkulla jotka molemmat purussa tällä hetkellä. Osa kilometreistä on tosin muiden ajamia.
Katsoin tuosta huoltomuistiostani,-85 mallisen nyt purussa olevan tonnarin 3 viimeistä vuotta maaliskuuhun 2006 noin 50 tkm ja -88 mallisella nyt "ykkösautona" käytössä olevalla noin 95 tkm Suomeen rekisteröinnin jälkeen noin 4 vuoden aikana. Lisäksi samassa ajassa noin 35 tkm vuoden -87 Ford Aerostarilla ja ehkä muutama tonni parilla 80-luvun OG satkulla jotka molemmat purussa tällä hetkellä. Osa kilometreistä on tosin muiden ajamia.
Itsellä keväällä tonnari täyttää 19 vuotta...kilsoja tulee yleensä sellanen 18tkm, mut tänä vuonna tulee varmaankin jonkin verran yli 20 tkm. Kaikki on omaa ajoa ja lisäks tulee vähän kursailtua porukoiden -87 satkulla ja -02 9-3:lla.
Autokuumekin iski tossa syksyllä, mutta kun on tullut kerran sanottua et tonnarin mittariin ajan 300 tkm (mikä ei vielä ole mitään) niin autoo on pidettävä ainakin pari vuotta vielä.
ps. nurkissa mulla mennyt nyt reilun 2000 km matkalla 10,1l/100km kun työkaverin -02 niss** max**** V6 hörii samassa ajossa sellasta 16l/100km (molemmat autot automaatteja)
Autokuumekin iski tossa syksyllä, mutta kun on tullut kerran sanottua et tonnarin mittariin ajan 300 tkm (mikä ei vielä ole mitään) niin autoo on pidettävä ainakin pari vuotta vielä.
ps. nurkissa mulla mennyt nyt reilun 2000 km matkalla 10,1l/100km kun työkaverin -02 niss** max**** V6 hörii samassa ajossa sellasta 16l/100km (molemmat autot automaatteja)
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Edellisellä OG900i:llä vm-90 ajoin kahdessa ja puolessa vuodessa 80tkm. Myyntivaiheessa oli 404tkm. Nyt ajellaan allekirjoituksen kaunottarella oletettavasti tuollaiset 16tkm vuodessa. Ikäähän tuolla autolla, anteeksi SAABIlla, ei ole kuin 25-vuotta ja juuri taisi kääntyä 262000 mittarissa näkyviin
.

# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
Haha, meinasin laittaa postaukseen oikaisun, että toki saappeja ei kovin vanhana dieselinä saakkaan. Sitte aattelin, että eiköhän joku oikasewesku kirjoitti:Olisko 10000 eur enemmän kiinni tuossa dieselissä kuin esim 2000 euron vanhassa tonnarissa ? Säästöä polttoainekuluissa ehkä maksimissaan 4 euroa sadalla ja 400 euron dieselvero syö ensimmäisen kymppitonnin säästöt ? Arvonalennukseen ja pääoman korkoon jos arvioidaan molemmissa tuollaiset 25%, taitaa mennä yli 50 tkm vuodessa saamaan kustannukset samalle tasolle ?

Onhan niitä toki 2000e:nkin dieseleitä mutta jos vain saapilla haluaa ajaa niin sitten ei kyllä auta ku ootella tovi...
Sen verran EDIT:tiä vielä, että ei kyllä tartte tämmösillä hinnanputoomisilla kauaakaan enää ootella, että 2K€:llä saa tämmösen.