Hyvä alusta- ja madalluskitti + helmat
Hyvä alusta- ja madalluskitti + helmat
Terve!
Tämä tieto taitaa olla jo entuudestaan foorumilla, mutta etsiminen on työn ja tuskan takana. Eli pitäisi saada tietoon toimivasta alustasarjasta ( omakätistä/testattua tietoa ), kun ilmenee aikas rajua vääntövetelyä kiihdytyksissä. Vakiotehoilla ei ilmenny minkäänlaista vääntelyä. Nakkeina Michelin Pilot 195 60R15. Ja jos uudelleen rengastus auttaa myös asiaa.. ei tietenkään 235 40R19 tasoa vaan järkevää sarjaa 17" tietämiltä. 2005/2006 talvella vaihdettu Monroe Reflexit, ei havaittavaa apua.
Ja sitten helma/puskurisarjaa, tietenkin saa kohtuuhintaisina niitä ruotsalaisia sport helma/puskurisarjoi, mutta en kehtaisi ajaa metriäkään ne asennettuna, vaan hillitympiä Aero/Viggen tasoisia. Saabin omat ovat naurettavan hintaisia, ettäs kehtaavat pyytää sellaisia hintoi muovinpalasista.
nyk: 9-3 2.0t -02 + BSR Steg1 3ov ( 2006+ )
edl: mustat vuodet 1997-2006 ( Opel, 2*Citroën )
edl: 900 2.0i 16v -88 4ov ( 1996 - 1997 )
edl: 900 2.0i 16v -87 3ov + Bilstein alusta ( 1995-1996 )
edl: 900 2.0 GL -80 5ov ( 1995 -1996 )
edl: 99 GLS -78 3ov ( 1993 - 1995 )
Tämä tieto taitaa olla jo entuudestaan foorumilla, mutta etsiminen on työn ja tuskan takana. Eli pitäisi saada tietoon toimivasta alustasarjasta ( omakätistä/testattua tietoa ), kun ilmenee aikas rajua vääntövetelyä kiihdytyksissä. Vakiotehoilla ei ilmenny minkäänlaista vääntelyä. Nakkeina Michelin Pilot 195 60R15. Ja jos uudelleen rengastus auttaa myös asiaa.. ei tietenkään 235 40R19 tasoa vaan järkevää sarjaa 17" tietämiltä. 2005/2006 talvella vaihdettu Monroe Reflexit, ei havaittavaa apua.
Ja sitten helma/puskurisarjaa, tietenkin saa kohtuuhintaisina niitä ruotsalaisia sport helma/puskurisarjoi, mutta en kehtaisi ajaa metriäkään ne asennettuna, vaan hillitympiä Aero/Viggen tasoisia. Saabin omat ovat naurettavan hintaisia, ettäs kehtaavat pyytää sellaisia hintoi muovinpalasista.
nyk: 9-3 2.0t -02 + BSR Steg1 3ov ( 2006+ )
edl: mustat vuodet 1997-2006 ( Opel, 2*Citroën )
edl: 900 2.0i 16v -88 4ov ( 1996 - 1997 )
edl: 900 2.0i 16v -87 3ov + Bilstein alusta ( 1995-1996 )
edl: 900 2.0 GL -80 5ov ( 1995 -1996 )
edl: 99 GLS -78 3ov ( 1993 - 1995 )
Terve vaan ja tervetuloa!
Ei se haku-toiminto kuitenkaan ole niin hankala Tässä "pieni" poiminta ng900/9-3 alustaan liittyvistä aiheista:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
Tuossa käytetty hakusanaa "alusta". Lisäksi kannattaa kokeilla sanoilla Koni, Eibach, Sport Kit, H&R, Bilstein jne.
Ei se haku-toiminto kuitenkaan ole niin hankala Tässä "pieni" poiminta ng900/9-3 alustaan liittyvistä aiheista:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=alusta
Tuossa käytetty hakusanaa "alusta". Lisäksi kannattaa kokeilla sanoilla Koni, Eibach, Sport Kit, H&R, Bilstein jne.
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Haku loytaa osiosta 9-3 & NG90093t sport kirjoitti: Osioksi sitten 9-3 NG900 niin löytyy PALJON tietoa.
hakusanalla "jouset" 113 ketjua
"alustasarja" 27 ketjua
"madallussarja" kuusi ketjua
"iskarit" 119 ketjua
Lue vaikka nuo aluksi, ja kysy sitten uudestaan
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Juu kyllä haulla löysin, mutta vastaukset ovat kaikenkirjavaa, joku kehuu Konin säädettävää kittiä, toiset haukkuu ja yms.. Eli menee ristiin, siitä on paha mennä valitsemaan, kuitenkin tollaisen kitin hankintaan menee nippu euroja ja jos se ei kuitenkaan toimi halutulla tavalla. Minkälaisia tuntemuksia on "Karvalakilla" omista Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint satsista...karvalakki kirjoitti:Haku loytaa osiosta 9-3 & NG90093t sport kirjoitti: Osioksi sitten 9-3 NG900 niin löytyy PALJON tietoa.
hakusanalla "jouset" 113 ketjua
"alustasarja" 27 ketjua
"madallussarja" kuusi ketjua
"iskarit" 119 ketjua
Lue vaikka nuo aluksi, ja kysy sitten uudestaan
Kuitenkaan ei ole tarkoitus tehdä autosta kivirekeä, joka toimii vain mutkaisilla, sileillä teillä, vaan sellaista, joka toimisi niin maalla kuin kaupungissa. Konin säädettävät iskarit on tällä hetkellä se mikä kiinnostaa ( kun mahdollista säätää halutunlaiseksi ), siihen sitten hieman laskeva ja jäykentävä jousisarja, mikä toimii Konin kanssa. Ja jos joku kallistuksen vakaaja eteen/taakse, sopii noiden kanssa yksiin myös se kiinnostaa.
No ihan varmasti tähänkin ketjuun tulee erilaisia mielipiteitä. Jotkut tykkää yhdestä ja jotkut taas toisesta
Itselläni Koni + H&R ja auto on suht jäykkä. Konit ovat toki säädettävät joten sillä pystyy pelaamaan hieman. Sama setti oli myös edellisessä ng900 ja olen ollut todella tyytyväinen.
Konin Sport Kitiä melkeen suosittelisin. Saat samassa paketissa jouset ja iskarit.
Itselläni Koni + H&R ja auto on suht jäykkä. Konit ovat toki säädettävät joten sillä pystyy pelaamaan hieman. Sama setti oli myös edellisessä ng900 ja olen ollut todella tyytyväinen.
Konin Sport Kitiä melkeen suosittelisin. Saat samassa paketissa jouset ja iskarit.
Kyllä se mielipide muutenkin menee Konin suuntaan. Nykyään vaan kun tota ikää on kertynyt se 33v ei enää jaksa ja viitsi lukea ja tutkiskella kaikenmaailman brosyyreitä, vaan tahtoo valmiin ratkaisun , laiskuutta luultavasti.
Ja oli noi pimeät vuodet, jolloin oli vain kulkuneuvoja, vuonna 96 jos multa ois kysytty, että mitä kannattaa hankkia, olisin itse antanut 5 eri vaihtoehtoa, erilaisille mieltymyksille. Nyt kestää tovin, että pääsee taas asiaan sisälle.
Edellinen auto oli Citroën Xantia 2.0 ja toissa vuonna tuli kilometrit ns. täyteen ( 250tkm ) eli auto muuttui "Opeliksi", eli alko kaikki hajoamaan käsiin ( joukki, älkää hermostuko ). Ja sitten auton hankinta reissulla käväsin testaamassa nykyistä menopeliä, olin myyty. Viimetteeksi olin kokeillu saabia monta monta vuotta sitten ja silloin uudet 900/9000 mallit ei iskenyt yhtään. Joten oli todella yllättynyt kuinka hyvin 9-3 kulki. Eli minusta tuli taas saabisti.
Ja oli noi pimeät vuodet, jolloin oli vain kulkuneuvoja, vuonna 96 jos multa ois kysytty, että mitä kannattaa hankkia, olisin itse antanut 5 eri vaihtoehtoa, erilaisille mieltymyksille. Nyt kestää tovin, että pääsee taas asiaan sisälle.
Edellinen auto oli Citroën Xantia 2.0 ja toissa vuonna tuli kilometrit ns. täyteen ( 250tkm ) eli auto muuttui "Opeliksi", eli alko kaikki hajoamaan käsiin ( joukki, älkää hermostuko ). Ja sitten auton hankinta reissulla käväsin testaamassa nykyistä menopeliä, olin myyty. Viimetteeksi olin kokeillu saabia monta monta vuotta sitten ja silloin uudet 900/9000 mallit ei iskenyt yhtään. Joten oli todella yllättynyt kuinka hyvin 9-3 kulki. Eli minusta tuli taas saabisti.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Mistähän noita suomessa sais?? En jaksa rueta tilaamaan ulkomailta.NG900T kirjoitti:... eikä taaempaa virivakaajatankoa, varmaan etupäässäkin olis hyvä.
Niin ja onkos niitä klämppejä tulossa taas jonkun pajasta ulos??
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
No ihan sama porukka se tahankin kysymykseen vastailee, eika vastaukset varmaankaan tule olemaan sen selvempiamark0666 kirjoitti: Juu kyllä haulla löysin, mutta vastaukset ovat kaikenkirjavaa, joku kehuu Konin säädettävää kittiä, toiset haukkuu ja yms.. Eli menee ristiin, siitä on paha mennä valitsemaan, kuitenkin tollaisen kitin hankintaan menee nippu euroja ja jos se ei kuitenkaan toimi halutulla tavalla.
Ei ole kiviriki, hyvin toimii kaikilla pinnoilla hiekasta asfalttiin ja moottorirataan. Siis tykkaan. Iskareiksi saattaisi riittaa Bilsteinin sportitkin, minulle nuo sprintit tuli vahan vahingossa.Minkälaisia tuntemuksia on "Karvalakilla" omista Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint satsista...
Muunlaisesta alustasta Saabissa ei ole kokemusta, joten verrata en osaa. Paitsi bemariin, jossa vakioalustakin on parempi
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Ja erityisesti kaikki tykkaa omastaan vaikka muusta ei kokemusta olisikaan. Vakaita mieleipiteita kylla loytyy, ja niinhan sita makuasioissa kuuluu ollakinpade kirjoitti:No ihan varmasti tähänkin ketjuun tulee erilaisia mielipiteitä. Jotkut tykkää yhdestä ja jotkut taas toisesta
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki