Bensan kanssa ongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Bensan kanssa ongelma

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Bensan kanssa taas ongelmaa... :cry: Eli letkujen pitäisi (huom. pitäisi :lol: ) olla oikein! ja jos jollain kuva mistä varmistan asian niin olis hyvä... vaihdan 900T tekniikkaa 90 runkoon... eli sähköjen kans mätää... eli tota noin.. mites nää hommelit toimii sähköt tarvis ohjauspaineensäätimelle , lämpöaikakytkimelle, kylmäkäynnistyssuuttimelle ja vielä oli se joku... :roll: mutta eihän noiden minkään pitäisi bensan kulkua katkaista jos pistän pumpun pumppaamaan ja nostan immun lautasta! silloin suuttimista pitäisi tulla bensaa ?? mutta ei tule vaikka painetta pistää niin paljon että alkaa vuotaan Egr mötikästä ja letku bensa-suodattimelle lähtee irti :lol: mä en vaan tajua. kaikki on kyllä oikein mutta ei. mikä siellä pysäyttää sen bensan menon vaikka nostan lautasta?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin alkaa vuotamaan mitä egr mötikästä!?!
raota ensimmäisenä ruiskuputkia suuttimien päästä että pääsee ilmat pois.. jos letkut ovat oikein niin sitten ei oikeastaan muuta jää kuin määräjakaja rikki....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

voisko siellä tosiaan olla niin paha ilmalukko että ei tuu bensaa yhtään?
:roll: ja pitääkös bensaa pumpun pyöriessä kun paluuputki on irti?
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

ja bensaa pissii sieltä egr:stä...
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

900turbo kirjoitti: ja pitääkös bensaa pumpun pyöriessä kun paluuputki on irti?
selvennätkö tuota hiukan...? ja sieltä egr tatista ei todellakaan bensaa kuulu tulla! niin millä sinne sitten niin kovat paineet olet saanut? en suosittele k-jetin kanssa mitään muuta kuin k-jetin pumppua, on aika tarkka siitä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

kylläpäs tuli sekavia kirjoitettua... eli paluuputki irti -> pumppu pyörimään ja bensaa pitäisi tulla :?: mutta se ilmalukko ilmeisesti voi tehdä sen että suuttimista ei tuu vaikka kuinka lautasta nostais? mä en kans kyllä ymmärrä miten sielt egr mötikästä sitä voi valua vai valuuko se jostain siihen että se sitte siitä tiputtaa sen maahan :? joku kun ottais hyvät kuvat mihin mikäki putki menee niin olis hyvä... vaikka kyllä mun mielestä noi nyt oikein on..
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

ja ihan k-jetin oma pumppu hyppylangalla pyörimässä..
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin millä sinne sitten niin kovat paineet saat että letkut irti lentelee? kyllä sieltä bensaa kuluisi tulla... määräjakajassa on syöttö putkien kiinnityksissä nuolet joista selviää bensan kulkusuunnat..
oletko katsonut kylmäkäynnistys suutinta vuotaako se sitten ja uittaa imusarjan täyteen bensaa?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

sehän se on kylmäkäynnistys ruutta perskule... mulla on nääs sähköt vielä tekovaiheessa... eli kun kylmäkäynnistys suutin saa virtaa niin se aukeaa ja bensaa menee ? vai miten toimii?
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

siis paluuputkesta bensa ei tule pois sen takia paineet kasvaa niin julmiksi pitäiskö sieltä sitte aina tulla sitä? v**tu ne saatanan letkut on varmaan väärin... ei helvetti.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

900turbo kirjoitti:eli kun kylmäkäynnistys suutin saa virtaa niin se aukeaa ja bensaa menee ? vai miten toimii?
juuri noin. joskus saattaa vain vuotaakkin, varsinkin nyt kun paineet niin isot... luultavasti letkut ovat väärin päin vaan, jossei sinne mitään isompaa paskaa ole päässyt ja paikat tukossa olisivat,,, tai jäässää...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

kyllä musta tuntuu että oon munannu niitten letkujen kanssa sitten vielä annoin sen suuttimen olla koko ajan auki kun renailin :lol: ei mikään ihme että egr on kosteena :lol: mites toi ohjauspaineventtiili ja lisäilmaluisti... niille ilmeisesti jatkuva virta ?
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Doddiin nyt on benssiini asiat kunnossa... vika oli letkussa (tarjoustalo paskaa) -> halkes kun sai tarpeeks painetta.... nyt se on kunnossa, mutta nyt tarttis harmaan boxin 14 pinninen se tais olla.. niin sähkökaavion siihen... jotain kaavoja oon löytäny mutta ne johtojen värit kyllä kusee esim mikä on sv tai gl ?? Laughing tai tietty jos joku kertois että mihin mikäkin johto kuuluu yhdistää niin olis taas paljon helpompaa Very Happy
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=15

Ton sivun keskivaiheilla on hyvät ohjeet k-jetin kytkemiseen.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Vastaa Viestiin