ng900 kolariturvallisuus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jpeltoma
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 10:45

ng900 kolariturvallisuus

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

NG900
Viimeksi muokannut jpeltoma, Ma Marras 28, 2011 14:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Voipi johtua siitä tämä ristiriitaisuus turvallisuusasioissa, että Saab tekee autonsa oikeassa elämässä turvallisiksi ihmisille, eikä testinukeille vain tietyissä "euronkäppi"-kokeissa.

Esim. minkäänlaista hirvitestiä eurokäpit eivät tunne, ja mikä on ainakin itselleni tärkeä osa auton turvallisuutta, varsinkin täällä suomessa missä on aika todennäköistä että ajouransa aikana törmää hirveen.
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Ja opel:iin verratessa voi sen verran muistuttaa että 900 on saabin tekemä ja yhteistä ei kovinkaan paljoa. Sama pohjalevy joka saabin käyttöön vahvistettu ja jarrut ainakin samat....muutakin on mutta ei nyt muistu mieleen

Mut se ite korihan on saabin työtä turvakoreineen yms. joka juuri vaikuttaa tähän passiivisen turvallisuuteen :P
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Minuteman kirjoitti:Esim. minkäänlaista hirvitestiä eurokäpit eivät tunne, ja mikä on ainakin itselleni tärkeä osa auton turvallisuutta, varsinkin täällä suomessa missä on aika todennäköistä että ajouransa aikana törmää hirveen.
Aivan...eipä taida Saksassa saati Ranskassa olla paljoa hirviä....sieviä keski-eurooppalaisia peuroja tai metsäkauriita ehkä.

Itsekkin juuri lueskelin vanhaa TM:ää, jossa tuo testi kökötti. Oli aika moni muukin saman kokoinen tai "isompi" auto saanut samat kaksi tähteä. En ole vielä missään kuullut kenenkään haukkuvan surmanloukuksi.
Harva kolari tapahtuu 80:n vauhdissa kuivalla ja tasaisella alustalla kohtisuoraan :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Olikohan Tuulilasi tai Turbo (tai TM) muutama kuukausi sitten, siinä oli juttua vakuutusyhtiöiden tilastoa kolariturvallisuudesta. NG900 ja OG9-3 olivat aika hyvin menestyneet sekä Suomessa että Ruotsissa. Ruotsissa taisivat saada täydet pisteet.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Vastaa Viestiin