900i viritys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

900i viritys

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Niin eli oisko vihjeitä jolla nostais ton 8v ruitan tehoja noin 150hv tai enemmän.Ajattelin että kansi pajalle,uusi nokka,pensan paineiden nosto(miten tapahtuu?!?),seos jotain 3%,Noku pakosarja(se on peltinen joten ei tarvitse vaihtaa,vai??)jt:n 3'' putki ja vapari,ilmamäärä mittarin kiilloitus sisältä.Mitäs vielä vois tehdä ja nouseeko tuo lömpin kulutus kuinka perkeleesti?Tai onko ylitäätään mitään järkeä(Ei kai mutta ei tässä harrastuksessa muutenkaan.. :P )Turbo konetta en ainakaan heti ala vaihtamaan joten älkää edes ehdottako.JOtain hyviä kansi pajoja turun lähistöllä?Myös hyvät maalaamo vihjeet samalla alueella ovat tervetulleita.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10515
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Turbon ehdottaminenhan on juuri se paras neuvo. Mikä siinä turbossa niin pelottaa? Paljon halvemmaksi varmasti tulee hepat sillä turbolla ja auton ajettavuus normaalikäytössä on varmasti paljon parempi turbokoneella, kuin jollain kierroskoneeksi muuttuneella vaparilla. Normaali katukäytössä väännön kasvaminen alakierroksilla antaa paremman ajettavuuden (turbo), kuin pelkkä huipputehojen nousu (korkeaviritteinen vapari jyrkällä nokka-akselilla jne). Pahimmillaanhan vääntö alakierroksilla pienenee vakiomoottoriin verrattuna, jos vaparia viritetään rajusti. Vauhtipyörän keventäminen esim. on yksi näitä asioita, joka huonontaa vääntöä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8276
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Nooh. Saa sen vaparinkin viritettyä vääntäväksi ja samalla tehokkaaksi. Esim. jättää kaikki ns. kevennykset tekemättä (vauhtipyörä jne.). Ja muutenkin ku homman tekee tyyliin "karuja hevosia koneeseen" ja samalla jättää kaikki "pilkun viilaus"-viritykset ajatusasteelle, niin varmasti on vaparissakin vääntöä tehojen kera :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Milläs niitä pensan paineita sitten nostetaan?Onko edes hyötyä?Mitä vaparia ihmiset suosittelee?
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Suppari kirjoitti:Milläs niitä pensan paineita sitten nostetaan?
Toimivaksi koettu ratkaisu on ostaa erillinen bensanpainesäädin. Hinta jossain 80 ekin paikkeilla ja on hyötyä nimenomaan viritetyssä moottorissa. Suosittelisin rempan yhteydessä tarkastamaan suuttimien ja niiden tiivisteiden kunnon.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ei kait K-jetin paineita erillisellä säätimellä nosteta?? Homma hoituu etsimällä määränjakajasta se paineensäätöventtiili, näkyy päällepäin 17mm kanta, jonka irrottamalla sieltä tulee sellainen venttiili, jossa on jousi ja prikkoja.. Näitä prikkoja lisäämällä paine nousee. Turbovehkeisiin on lisätty 1mm prikka joka nostaa painetta n. barin verran.
Vastaa Viestiin