202.sen kampurat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Täytyypä käydä kaverilla vielä vertaamassa niitä tonnarin kiertokankia noihin T8:n kankiin. Laakerithan on kuitenkin ihan samat kaikissa ja kyllä tuo T8:n kanki todella tiukasti istuu siihen tonnarin kampuraan, mutta minähän en näistä mitään ymmärrä...

Kiitos Pasi kuvasta, täytyy tutkia tuo laahaimen kiinnityspultti. Vähän hämäsi tuo puhe hihnankiristimestä...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Koneprojekti eteni viikonloppuna siihen pisteeseen, että kävin hakemassa/purkamassa yhden M1990 900S:n alakerran. Pakettiin tuli lohko, kampura, kiertokanget, jakopään koppa, öljypumppu, hihnapyörä ja startti. Olipa ässässä vielä isompi kytkin, joten nyt on vauhtipyörässäkin ajoitusmerkit kohdallaan...

Nyt aloin kuitenkin harkitsemaan, että kuinka paljon tuo lohkon vaihtaminen uudempaan poikii lisähommia, kuten turbon öljyn paluuputki..? Startin huoltoystävällisempi paikka kyllä houkuttaisi, mutta saattaisi olla sittenkin yksinkertaisempaa lyödä ässän kampura, kanget ja jakopään hilut T8-blokkiin, koska se kävisi taas muuten Aeron omaan tekniikkaan paremmin... Laahaimen kiinnityspulttikin näytti käyvän siihen B201-pataan. Mitäs mieltä asiantuntijat ovat..?

Siinähän ne on kuin kaksi marjaa:

Kuva

Eski
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Öljynpaluu, öljyn meno(turbolle siis), startti, lohkolämppäri ainakin tulee heti mieleen vaihdettavien listalle. Ei siinä montaa osaa tarvi vaihtaa.
Aki Peltola #1132
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, startti ja lohkolämppärin vastuskin tuli lohkon mukana, joten eihän tuo ihan mahdoton homma pitäisi olla tuosta punaisesta lohkosta...

Sopiikos muuten vanhemman malliset moottorinkannakkeet tuohon uudempaan lohkoon?

Eski
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Eski kirjoitti:Jep, startti ja lohkolämppärin vastuskin tuli lohkon mukana, joten eihän tuo ihan mahdoton homma pitäisi olla tuosta punaisesta lohkosta...

Sopiikos muuten vanhemman malliset moottorinkannakkeet tuohon uudempaan lohkoon?

Eski
Moorrorinkiinnikkeet sopivat kaikki kaikkiin B20x lohkoissa.

Tuossa on nyt minusta vain valinnan vaikeus kumman pistät. Kun pistät hyvän startin sinne pakosarjan alle niin ei sitä tartte koskaan ronkkia. Tiivisteet sun muut joudut kumminkin molemmista vaihtamaan.
99T-museopeli
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, vähän tässä on kahdenvaiheilla, kun tuo B201-blokki vaikuttaisi melkein parempikuntoiselta, ainakin kannen tasopinta pitäisi todnäk hioa tuosta ässän lohkosta ja APC-nakuanturin reikäkin on ruostunut pilalle siitä, mutta vanhemmassa lohkossa se on kunnossa... Ässään on ilmeisesti tehty joskus koneremonttikin, kun koneessa oli Mahlen männät, joissa on vuosiluku 1996. Taitaa B201-lohko viedä voiton tässä arvonnassa :D

Eski
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Miksi se startti edes pitäisi sinne pakosarjan alle änkeä?Onhan siinä lohkossa valmis paikka imusarjan allakin.Uudet johdot vaan.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sovitin sitä ässän lohkon vauhtipyörän päätylevyä, jossa on se reikä startille ja en saanut sitä käymään B201-lohkoon.

Eski
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Passi kirjoitti:
Moorrorinkiinnikkeet sopivat kaikki kaikkiin B20x lohkoissa.
jaa että B212 ei sovi, mutta B204 sopii ;)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin