Lämmityslaitteen hana
Lämmityslaitteen hana
Lisäsin talven jälkeen jäähdytysnestesäiliön max. merkkiin.
Lisäyksen jälkeen alkoi lämppärin hana tiputtelemaan nestettä jaloille.
Alussa tiputteli runsaammin, nyt kun nesteen pinta laskenut max. ja
min. merkkien puoleen väliin, ei enää paljoa tiputtele.
Hana kyllä "hikoilee" hiukan kun kaiuttimen reiän kautta kädellä kokeilee...
Ajattelin vielä pari päivää katsella, jos tuo vuoto loppuisi itsestään
kokonaan.
Onko kukaan ikinä korjannut tuota hanaa vaihtamalla tiivisteet (onko
hana edes purettavissa)? Vai meneekö hana uusiksi?
Lisäyksen jälkeen alkoi lämppärin hana tiputtelemaan nestettä jaloille.
Alussa tiputteli runsaammin, nyt kun nesteen pinta laskenut max. ja
min. merkkien puoleen väliin, ei enää paljoa tiputtele.
Hana kyllä "hikoilee" hiukan kun kaiuttimen reiän kautta kädellä kokeilee...
Ajattelin vielä pari päivää katsella, jos tuo vuoto loppuisi itsestään
kokonaan.
Onko kukaan ikinä korjannut tuota hanaa vaihtamalla tiivisteet (onko
hana edes purettavissa)? Vai meneekö hana uusiksi?
SAAB 900i 16v -92.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Lämpöventtiilistä
Uusi Motonetistä n. 58e, Laakkoselta muistaakseni >140e (eli Motonet). Vaihtotyö v-mäinen taitamattomalle (kuten allekirjoittanut). Kun kojetaulu oli revitty auki ja lämmityskenno hanoineen sylissä, ei enää löytynyt keinoa saada sitä takaisin paikoilleen (ahdasta). Auto läheiselle pajalle, puoli pv töitä ja laskua 190e, kuulemma korjaaja selviää ko. työstä alle tuntiin, jolloin olisi tullut halvemmaksikin viedä se suoraan korjaamolle.
Onnea vaihtotyöhön, kivempi ajaa kun lämpöä voi säätää. Ainiin, auto (-84 900T8A) kuoli n. puolisen vuotta vaihtotyön tapahduttua. Lisäksi ilmastointi oli täytetty 199 eurolla (Laakkonen). Nyyh..
Onnea vaihtotyöhön, kivempi ajaa kun lämpöä voi säätää. Ainiin, auto (-84 900T8A) kuoli n. puolisen vuotta vaihtotyön tapahduttua. Lisäksi ilmastointi oli täytetty 199 eurolla (Laakkonen). Nyyh..
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Hana vuotaa!?
Tyhjäkäynnillä -88 900i lämmöt lähtee kokonaan, eli kylmää puhaltaa vaikka lämmitys olisi täysillä! Vuotaako hana? jaloille ei ainakaan ole vettä tippunut. Kunnolla kierroksia niin pikkuhiljaaa alkaa kuumaa tuleen!
Muutenkin tuo hoppa ei oikeen meinaa kylmänä käynnistyä heti. Lämpimänäkin on suht vaikeaa tuo starttaaminen. 3-4 kertaa joutuu aina yrittään tuota ruiskuvehjettä. Se on siis 8V. Jaksaisko joku ruveta vaihtaan tuota hanaa?
Muutenkin tuo hoppa ei oikeen meinaa kylmänä käynnistyä heti. Lämpimänäkin on suht vaikeaa tuo starttaaminen. 3-4 kertaa joutuu aina yrittään tuota ruiskuvehjettä. Se on siis 8V. Jaksaisko joku ruveta vaihtaan tuota hanaa?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Re: Hana vuotaa!?
Alkaako olemaan ehkä vesipumppu sökö?petrite kirjoitti:Tyhjäkäynnillä -88 900i lämmöt lähtee kokonaan, eli kylmää puhaltaa vaikka lämmitys olisi täysillä! Vuotaako hana? jaloille ei ainakaan ole vettä tippunut. Kunnolla kierroksia niin pikkuhiljaaa alkaa kuumaa tuleen!
Vaiko patteri tukossa?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
En tiedä saako saabiinkin niitä hevonhännän pumppuja, eli peltisiipisiä. Älkää laittako missään tapauksessa mihinkään autoon sellaista. Siivikko pitää olla valurautaa.
Yhteen maasturiin vaihdoin vesipumpun, koska perävaunua vedettäessä pyrki keittämään. Joutui kesällä ottamaan termostaatin pois tämän takia (näinhän ei saisi tehdä). Syylliseksi osoittautui peltisiipinen vesipumppu, joka korvattiin valurautasiipisellä. Tämän jälkeen ei keittämistä tapahtunut, vaikka termostaatti oli talvimallia!
Yhteen maasturiin vaihdoin vesipumpun, koska perävaunua vedettäessä pyrki keittämään. Joutui kesällä ottamaan termostaatin pois tämän takia (näinhän ei saisi tehdä). Syylliseksi osoittautui peltisiipinen vesipumppu, joka korvattiin valurautasiipisellä. Tämän jälkeen ei keittämistä tapahtunut, vaikka termostaatti oli talvimallia!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vesipumppu
Tää on hakuammuntaa....vesipumppu kyllä toimii eikä rahinoita kuulu ja paisuntasäiliöstä katsoessa vesi näyttää kiertävän mutta lämpömittari pysyy ajettaessa yllättävän alhaalla vähän alle puolenvälin...tosin voihan mittarissakin olla vikaa. Kai se pitäs laittaa meneen toi saabi