Tässä on ideaa!saabastelija kirjoitti: ostan heti uudemman 99:n ja muutan rautapuskuriksi
99 old school projekt 2007-xxxx
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
etuvilkut pienentää ja takapäähän hommaa pikkutakavalot pohjineen ja peltineen niin siinähän se!
no juu tuo etupuskuri homma pitää ottaa huomioon... jos ei muuten niin sulatetaan se orggis sinne sisään... tuskin tuottaa ongelmia.
no juu tuo etupuskuri homma pitää ottaa huomioon... jos ei muuten niin sulatetaan se orggis sinne sisään... tuskin tuottaa ongelmia.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Mulla on 99:sissä jo perä nostettu, pitäisi vielä saada keula tiputettua alas.
Omassa on puluportaat, etuspoikka, ralliratti, aluvanteet (vielä kun löytäisi jostain valkoiset Mangelsit ), keskikonsoli ja edessä H4-lisävalot.
Takarenkaat/vanteet pitäisi tietty olla eturenkaita leveämmät ja tulla kaarista ulos, ja pari pitkää piiska-antennia kruunaamaan vielä koko komistus. Konepellin skuuppi on harkinnassa myöskin ja tuplaulostuloilla oleva pakarinpää
Mukava lukea että muillakin on silmää ajattomalle tyylikkyydelle
Omassa on puluportaat, etuspoikka, ralliratti, aluvanteet (vielä kun löytäisi jostain valkoiset Mangelsit ), keskikonsoli ja edessä H4-lisävalot.
Takarenkaat/vanteet pitäisi tietty olla eturenkaita leveämmät ja tulla kaarista ulos, ja pari pitkää piiska-antennia kruunaamaan vielä koko komistus. Konepellin skuuppi on harkinnassa myöskin ja tuplaulostuloilla oleva pakarinpää
Mukava lukea että muillakin on silmää ajattomalle tyylikkyydelle
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turvapuskurit voi poistaa jos haluaa. Leimasin viikko sitten 900:n josta takapuskuri poistettu ja tilalle hitsattu hiekkapelti, inssi sanoi että ei niitä mikä kiellä poistamasta kunhan ei jää teräviä ulokkeitasaako (kumi) puskurin poistaa, toivottavasti saa,
ostan heti uudemman 99:n ja muutan rautapuskuriksi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Tuo jääkiekko takajousen alle on 140 ja 240 sarjan Volvojen vakiokikka. Kuulemma ihan Volvon huollon harrastama.nalleolut kirjoitti:onko kukaan koskaan kuullut juttua perän nostamisesta.... esson baarissa 80 luvun puolivälissä juttelivat jääkiekoista eli kiekko jousen ja alatukivarren väliin... vai muistanko kuulleeni väärin.....
Mikäs siinä: Haettiin urheiluliikkeestä pari kiekkoa à 2 markkaa / kpl ja huoltolaskussa luki "Volvo 240 takajousien korotussarja nr. xxx-yyy-zz" 200 mk.
Noissa Volvoissa takajousi kapenee alapäästään ja se on kiinnitetty akselissa olevaan lautaseen alapäästään isolla n 50 mm prikalla ja 10 mm läpipultilla. Kiekkoon porattiin vain läpireikä ja vaihdettiin pidempi pultti.
PS. vm-97 ja vanhemmista autoista saa poistaa puskurit, kunhan ei jää teräviä ulokkeita. Eli myös kannakkeet pois. Ei tarvitse edes lupia.
1998 alkaen EU alueella myytävien autojen pitää täyttää direktiivin mukaiset törmäystestit. Jos voi todistaa, että vaatimukset täyttyvät ilman puskureitakin, niin silloinkin saa puskurit rapsia pois. Saattaa se todistaminen vaan tulla hintoihinsa...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
voi kun tuosta olisi jotain "mustaa valkoisella"...Svc kirjoitti:
PS. vm-97 ja vanhemmista autoista saa poistaa puskurit, kunhan ei jää teräviä ulokkeita. Eli myös kannakkeet pois. Ei tarvitse edes lupia.
1998 alkaen EU alueella myytävien autojen pitää täyttää direktiivin mukaiset törmäystestit. Jos voi todistaa, että vaatimukset täyttyvät ilman puskureitakin, niin silloinkin saa puskurit rapsia pois. Saattaa se todistaminen vaan tulla hintoihinsa...
Viimeksi muokannut saabastelija, Su Tammi 21, 2007 12:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Kaverin volvo sai kanssa tuon käsittelyn, kun kuulin huhun. Kaveri ensin suhtautui epäilevästi, mutta kehuthan sieltä irtosi jälkeenpäin.Svc kirjoitti:Tuo jääkiekko takajousen alle on 140 ja 240 sarjan Volvojen vakiokikka. Kuulemma ihan Volvon huollon harrastama.nalleolut kirjoitti:onko kukaan koskaan kuullut juttua perän nostamisesta.... esson baarissa 80 luvun puolivälissä juttelivat jääkiekoista eli kiekko jousen ja alatukivarren väliin... vai muistanko kuulleeni väärin.....
Mikäs siinä: Haettiin urheiluliikkeestä pari kiekkoa à 2 markkaa / kpl ja huoltolaskussa luki "Volvo 240 takajousien korotussarja nr. xxx-yyy-zz" 200 mk.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Varmaan tuli hyvät ajo-ominaisuudet?Mertmi kirjoitti:Kaverin volvo sai kanssa tuon käsittelyn, kun kuulin huhun. Kaveri ensin suhtautui epäilevästi, mutta kehuthan sieltä irtosi jälkeenpäin.Svc kirjoitti:Tuo jääkiekko takajousen alle on 140 ja 240 sarjan Volvojen vakiokikka. Kuulemma ihan Volvon huollon harrastama.nalleolut kirjoitti:onko kukaan koskaan kuullut juttua perän nostamisesta.... esson baarissa 80 luvun puolivälissä juttelivat jääkiekoista eli kiekko jousen ja alatukivarren väliin... vai muistanko kuulleeni väärin.....
Mikäs siinä: Haettiin urheiluliikkeestä pari kiekkoa à 2 markkaa / kpl ja huoltolaskussa luki "Volvo 240 takajousien korotussarja nr. xxx-yyy-zz" 200 mk.
Mutta asiaan.Eikös nalleolut 8v kone sopisi paremmin tollaseen projektiin?Ja se puskin..vaikee mun on ainakaan mitään old-school meininkiä kuvitella 16v koneella ja 9-5 puskimella..