kannen pulttien max pituus turbo 16 -84

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

kannen pulttien max pituus turbo 16 -84

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

eli mikä mahtaa olla maksimi pituus sylinterinkannen pulteille, kun ne täytyy vaihtaa? auto 900 turbo 16 -84.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Noissa ensimmäisissä 16v turbokoneissa muistaakseni suositeltiin vaihtamaan joka tapauksessa pultit.Ja ne alkuperaiset -84 vermeet pitää sitten myös jälkikiristää viimeistään 2000km ajon jälkeen.
Ja kiristyskin vielä 3 vaiheessa:60nm,90nm ja lopuksi 1/4 kierros.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Tuo kiristys olikin tiedossa, mutta miten onko nuo kiristykset ohjeet kannesta kiinni koska autoon tulossa uudemman vastaavan kansi?

kiitos kuitenkin vastauksesta..

eli motonetistä uudet pultit.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tää on nyt mutu.On nimenomaan mielestäni uudemmista pulteista kiinni.Eli kannella ei ole osuutta asiaan.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ok. eli uusilla pulteilla ja uudemmalla kannella voi jättää jälkikiristyksen pois ja kiristää kansi niillä ohjeilla joita uudemmille anetaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Juurikin näin!
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No sen vertta asia rupes kiinnostamaan että kahtelin noita huoltotiedotteita/korjaamo käsikirjoja.
Eli pultit ja kannentiiviste vaihtui uuden kannen -86 myötä.Nimenomaan tiivisteestä johtui tuo jälkikirraus.
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Motonetin pultit

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Onko ne Motonetissä myytävät pultit hyviä?

Aattelin että tohon 8-venttiiliseenkin vois vaihtaa.
SAAB
Vastaa Viestiin