Auto on -94 2.3T CSE manuaali ja jo jonkun aikaa on ajoittain esiintynyt ongelma, jossa startatessa ei tapahdu "mitään". Eli solenoidi ei naksahda, mittarit pimenevät, ajovalot eivät himmene rajusti. Joskus on jännitemittaus käynyt jopa reilussa viidessä voltissa. Lisäksi latausjännite heiluu ajaessa ajoittain lähes voltin (13.3-14.2V) noin 0,5-1 Hz taajuudella. Näiden lisäksi SRS valo on syttynyt käynnistettäessä aina silloin tällöin - aina sama koodi, vasen etutunnistin, tilapäinen katko.
Vaihdoin startin hiilet ja putsasin kaikki paksujen plussien liitoksen sekä maat. Starttiongelma ja jännitteen heilunta häipyivät aika pitkäksi aikaa, sattumaako lie?
Vika ilmeni viime viikolla uudelleen, mutta siten muuttuneena, että sulakerasian takana joku rele jäi avainta loppuunasti väännettäessä pärisemään. Kelajännite alhaalla vaiko rele sökö?
Vaihdoin virtalukon pohjan ja avasin vanhan, yhdet kärjet huonot ja niiden välissä iso piikki.
Vika ei poistunut.
Ehdotuksia? Onko hanskalokeron yllä joku starttipiirissä oleva elimellinen rele joka voisi aiheuttaa tämän kaltaisen ilmiön vai onko releen pärinä seuraus jostain isosta ylimenovastuksesta jossain muualla? Akkujännite ei siis romahda koska ajovalot himmenevät vain hiukan. Tästä aatellen ei vika ole startissa (releen pärinä viittaa siihen, että auton jossain järjestelmässä jännite on kuitenkin alahaalla).
Voivatko kaikki olla samaa vikaa vai onkohan kyseessä kolme erillistä ongelmaa?
Toivottavasti osasin selittää edes jotenkin ymmärrettävästi.
Tapsa
393630km ja vielä pitäis siis 106370 km päästä.
Starttausongelma jatkuu
Tyhmä kysymys luultavasti, mutta ei kai autosi ole automaatti? Itselläni oli kerran mukavaa ihmetellä miksi auto ei starttaile kun vaihdekeppi oli hieman väärässä asennossa, tästä sitten nyt tulikin mieleen että jos automaatti niin olisiko joku anturi tms. tunnistin rikki ja luulee että on vaihde silmässä-> ei starttaa.
EDIT: ja heti silmä käteen, manuaalihan siellä sanotaan heti
EDIT: ja heti silmä käteen, manuaalihan siellä sanotaan heti

#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jos akun/laturin virta & maajohtojen rassailu tuotti tulosta, niin kokeilisin vetää kaikki pienellä punnertamisella vedettävissä olevat paksut virta/maapiuhat uusiksi uusilla liittimillä. Pariin kertaan lievässä asennuskaljassa suoritettujen ehjäyksien jäljiltä on jäänyt tontun akun napojen liittimet löysälle. Oireina tästä olen saanut aikaiseksi starttausyrityksessä täysin mykistyvät sähköt, releen pärinää ja villinä ajossa pomppivaa latausjännitettä. Aina on oireet korjaantunut kiristämällä ja putsaamalla akun piuhojen liittimet.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Oletkos toisella akulla kokeillu?
Joskus ovat melko uudet tai jopa uudet kenkkuillu.
Joskus ovat melko uudet tai jopa uudet kenkkuillu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Samantyylisiä ongelmia vm 93 cs 2.3i manuaali
Nyt pari kertaa joutunut ottamaan mäkistartin kun auto ei avaimesta lähde käyntiin. Tämän jälkeen toiminut ilman ongelmia muutamia kuukausia. Hälytin on defa 500-sarjalainen. Molemmilla kerroilla auto ei ole reagoinut hälyttimen kaukosäätimeen mitenkään. Tänään ei sitten mäkistartin jälkeen kotona mennyt häly päälle, eikä kyllä startannutkaan. Putsailin sitten akunnavat, maadoituspisteet yms. eikä mitään hyötyä.
Sitten Aku Ankan korjaustoimenpiteet käyttöön ja nyrkillä hanskalokeron yläpuolella ja samalla starttaus: alkoi startti pyöriä ja lopulta käyntiin. Auto sammuksiin ja uudelleen käynnistys: toimii yhä. Myös hälytin alkoi toimimaan samalla
Hälyttimen merkkivalo ei ole palanut silloin kun auto ei starttaa. Mittarivalot ei sammuneet, naksahti vaan startatessa. Ja hälytintä kokeiltu kahdella kaukosäätimellä. jotka muuten toimivat normaalisti.

Sitten Aku Ankan korjaustoimenpiteet käyttöön ja nyrkillä hanskalokeron yläpuolella ja samalla starttaus: alkoi startti pyöriä ja lopulta käyntiin. Auto sammuksiin ja uudelleen käynnistys: toimii yhä. Myös hälytin alkoi toimimaan samalla

Hälyttimen merkkivalo ei ole palanut silloin kun auto ei starttaa. Mittarivalot ei sammuneet, naksahti vaan startatessa. Ja hälytintä kokeiltu kahdella kaukosäätimellä. jotka muuten toimivat normaalisti.
Mulla oli akkukengän ja paksun plussan välinen liitos rajusti hapettunut sieltä kutistesukan alta. Eikä siis paljastunut ennen kuin leikkasin sukan auki - vihreää purua tuli iso kasa..... Uusin kengän ja lyhensin piuhaa hiukan - pelannut ongelmitta sen jälkeen ja latausjännitekin stabiloitui heti.
Tapsa
Tapsa