Hitto, enpäs tullut edes ajatelleeksi tuota kun heitin jo "esikatsastuksen" tarjouslapun menemään. Jos tosiaan tarkistaisivat päästöt niin voisi Metro-auton esileikkeihin mennäkin.hewidero kirjoitti:Mittaisikohan ne päästöt tuossa esikatsastuksessa? Sitten voisi vaikka viedäkkin jos vielä tulostaisivat kuitille.
Merkkihuolto etsii taas maksavia asiakkaita
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
No tuota soitin oikein Metro-Autoon ja kysyin päästömittauksesta. Luurin päässä olleen myyjän mukaan se kuuluu myös tuohon 20e:n huoltoon.900 I 16 Kat kirjoitti:Helpompi on hakee vikalista suoraan katsastusasemalta...Ei nimittäin uusintanäyttökään paljoa maksa...
Itse olen valot tarkastanut ja sitten leimalle kävi miten kävi...Yleensä ekalla aina läpi....
Karkeasti voisi laskea että pelkkä päästö lappu maksaa paikasta riippuen 5-15e, konttorilla taitaa yleinen taksa olla 15e. Jos veisi auton M-A:han, niin tod. näk. ne dynottaa jarrut samalla ja koputtelee pohjan. Huollon perusteella olisi helppo fixata viat eikä katsastuksen uusintanäyttöä tarvitsisi välttämättä lainkaan, sekin kuitenkin maksaa lähes 20e. Hervannan konttorilla taisi olla 18e.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Eipä ole perskele mulle lappuja kilahdellu,vaikka rekisterissä ja katsastettuna kaksikin ikäloppua romua.
Täällä suunnassa yleinen pakokaasutesti hinta pyörii 10 eur tuntumassa.Katsastuskonttorilla EI kannata mitata,jos ei ole varmuutta läpipääsystä.

Täällä suunnassa yleinen pakokaasutesti hinta pyörii 10 eur tuntumassa.Katsastuskonttorilla EI kannata mitata,jos ei ole varmuutta läpipääsystä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
No yksi -88 löytyy..Voihan se olla että olen heittänyt roskiinkin sen lapun,harvemmin tulee mitään mainospostia kytättyä.hewidero kirjoitti:Tuo kampanja on tarkotettu 900 vm. 1988-1993.Suppari kirjoitti:Eipä ole perskele mulle lappuja kilahdellu,vaikka rekisterissä ja katsastettuna kaksikin ikäloppua romua.

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
minulla ainakin ihan mielenkiinnosta kävisin tuon katsomassa ja kokeilemassa että mitä nykyään saa vaivaisella 20€...
ikinä ennen en ole edes ajatellut käyttäväni autoani missään moisessa jutussa, paitsi päästöjä katsomassa jos tietänyt että jotain on vialla tai vaihdettu...
jarrut kun kuntoon laittaa niin pakko niiden on kunnossa silloin myös olla
ikinä ennen en ole edes ajatellut käyttäväni autoani missään moisessa jutussa, paitsi päästöjä katsomassa jos tietänyt että jotain on vialla tai vaihdettu...
jarrut kun kuntoon laittaa niin pakko niiden on kunnossa silloin myös olla

-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Osaa taatusti,mutta tohon hintaan tuskin kukaan jaksaa.himmee kirjoitti:Siis eikö porukka osaa katsoa omaa autoa, että meneekö katsastuksesta vai ei? Vai onko taas kyse laiskuudesta..![]()
Päästömittaus ja jarrut on tietysti hieman vaikeempi asia, muttei pitääs olla mahdotonta.

Vialliset jarrut tuntuu kyllä ajaessa, ei tarvitse rullia.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
No sitähän minäkin, eli taas oli laiskuudesta kyse. Enemmän mulle vaivaa tekee auton vieminen jollekulle. Esim. renkaiden vaihdon yhteydessä on hyvä mennä läpi kaikki paikat, eihän se auto nyt niin nopeasti nakerru. Nivelet myöskin helppo tsiikaa. Jarrut tosiaan tuntuu ajettaessa, mutta kaikki sitäkään aina ymmärrä mistä puoltaa tai täryyttää.Suppari kirjoitti:Osaa taatusti,mutta tohon hintaan tuskin kukaan jaksaa.himmee kirjoitti:Siis eikö porukka osaa katsoa omaa autoa, että meneekö katsastuksesta vai ei? Vai onko taas kyse laiskuudesta..![]()
Päästömittaus ja jarrut on tietysti hieman vaikeempi asia, muttei pitääs olla mahdotonta.![]()
Vialliset jarrut tuntuu kyllä ajaessa, ei tarvitse rullia.
Kuupan kanssa mulla tosin oli kerran sellaset nivelet, että katsastuksesta meni läpi, mutta kun jälkeen päin itse kokeilin niin aivan älytön klappi.
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Jarrut on helppo testata lukkojarrutuksella vaikkapa hiekalla tai lumella, lukittuuko renkaat samaan aikaan molemmilla puolilla. Katsomalla jäljistä tämä on helppo todeta.
Tällä testauksella ei koskaan ainakaan itsellä ole ollut liikaa poikkeamaa jarruissa katsastuksen dynamometrissä.
Käsijarrun voi testata myös samalla menetelmällä.
Tällä testauksella ei koskaan ainakaan itsellä ole ollut liikaa poikkeamaa jarruissa katsastuksen dynamometrissä.
Käsijarrun voi testata myös samalla menetelmällä.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Kolahti tännekin tollanen kutsu postiluukusta.
Mitään tietoa kuinka menettelevät Kouvolan Laakkosella??
Tonnarin check engine valon nollaus ja virhekoodin luku ainakin olisi ollut sikahinnoissa. 40€...
Mitään tietoa kuinka menettelevät Kouvolan Laakkosella??
Tonnarin check engine valon nollaus ja virhekoodin luku ainakin olisi ollut sikahinnoissa. 40€...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi