Mistä edulliset iskarit eteen??
Kunnossaolevat kaasut työntävät sen varren ulos kokonaan, öljy iskarit jää pohjaan kun sen painaa (jotkut saattaa hieman työntää ulospäin).
Kyllä niissä iskareissa on aina öljy sisällä mutta kaasuissa sitten kaasu "osasto" lisänä. Näistä löytyy kuvia valmistajien sivuilta.
KyB
Siniset - öljy
punaiset - kaasu/öljy
vakoinen -kaasu/öljy
Vastus riippuu iskarin rakenteesta ja käyttö tarkoituksesta! On myös yksi toimisia iskareita joissa ei vastus ole kuin yhteen suuntaan.
V-M
Kyllä niissä iskareissa on aina öljy sisällä mutta kaasuissa sitten kaasu "osasto" lisänä. Näistä löytyy kuvia valmistajien sivuilta.
KyB
Siniset - öljy
punaiset - kaasu/öljy
vakoinen -kaasu/öljy
Vastus riippuu iskarin rakenteesta ja käyttö tarkoituksesta! On myös yksi toimisia iskareita joissa ei vastus ole kuin yhteen suuntaan.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mulla on satkussa takana vanhat nesteiskarit ja edessä kesällä vaihdetut kaasuiskarit. Moisella yhdistelmällä käyttäytyminen on ainakin ihan niinkuin ennenkin. Tärinät kuitenkin lakkasivat etuiskarien vaihdon jälkeen.lucaf kirjoitti:
onko kokemuksia jos kaasut takana ja nesteiskarit edessä, käyttäytyminen? (auto on 99 -84)
Vaan nyt näyttää siltä, että takajouset menee vaihtoon ja samalla vaivalla varmaan myös takaiskarit ja etujouset..
Niinhän se on, että iskarit kannattaa vaihdaa ympäri, samoin kuin jousetkin, jos vaihtotarvetta on.
Bilteman kaasuiskarit ovat muuten todella hyvät, ainakin nuo ~10 vuotta vanhat. Hyvin toimii edelleen. Onneksi tuli silloin aikoinaan suostuteltua äitiä laittamaan autoonsa kaasu- eikä nesteiskarit..
Tosin laatu on voinut heiketä 10 vuoden takaisesta. En minäkään enää Bilteman osia ostaisi, sen verran on pettymyksiä viimeaikoina niistä aiheutunut..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
En tiedä kuinka vanhat Bilteman kaasuiskarit tuossa T8 A satkussa on, mutta sen ajotuntuma on ainakin aivan perseestä verrattuna kaasarisatkuun, jossa on nelisen vuotta vanhat Gabrielit edessä ja reilun vuoden vanhat Lip GasTechit (=Motonetin halvimmat kaasuiskarit) takana. Jousetkin on kaasaripelissä tod.näk. alkuperäiset 415000km rullatut...Mutta siis kaasarisatku oikein "liimautuu" tiehen, ja toi turbo on ihan kaamee lulla. Iskarit siitä menee vaihtoon lumien sulaessa (tod.näk. Sachsia alle), vaikka katsastuksen iskaritesti pari viikkoa sitten antoi eteen n. 70% ja taakse n. 45%.Aaviita kirjoitti:Ne Bilteman kaasuiskarit olikin ainakin aikasemmin Kybin valmistamia, ehkä siksi käyttökelpoiset.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Isällä on satkussa edessä Monroen kaasut ja takana Sachsit. Vakioalustaiseen jees ja on sekä miellyttävä että vakaa ajaa, eikä hakkaa käsille niinku Sachsit tekee.
Omassa Turbossa on Sachsin Advantaget ympäri Lesjön madallusjousilla, aika jäykkä paketti. Itte tykkään tuollaisesta. Samoin kuin Annissa on, siinä on tosin edessä Kybin valkoiset, V-luokan renkailla tuo on ihan mahtava. Vielä ku sais hommattua satkun vakaajat tuohon niin olis kunnon raaserialusta.
Omassa Turbossa on Sachsin Advantaget ympäri Lesjön madallusjousilla, aika jäykkä paketti. Itte tykkään tuollaisesta. Samoin kuin Annissa on, siinä on tosin edessä Kybin valkoiset, V-luokan renkailla tuo on ihan mahtava. Vielä ku sais hommattua satkun vakaajat tuohon niin olis kunnon raaserialusta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
mulla on tuossa metallinsinisessä tuplaysissä hopeat bilteman iskarit (kaasut?), ainut tieto niistä on se, että ilmeisesti ennen vuotta 2003 asennetut, arvelen asennusvuodeksi 2000 tms.Aaviita kirjoitti:Ne Bilteman kaasuiskarit olikin ainakin aikasemmin Kybin valmistamia, ehkä siksi käyttökelpoiset.
vaimennus on huomattavasti sporttisempi (=jäykempi) kun normaali-iskareissa. monissa tilanteissa tosi mukava, mutta vauhdikkaassa moottoritie-ajossa epämukava kun syö isommat töyssyt niin äkkipikaisesti eli tuo vähän levottomuutta.
vaimennus pysynyt hyvänä tuon 70tkm ajan mitä itse olen niillä ajanut. ainoastaan yhdestä iskarin alasilmukasta pusla surkastunut.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
taitaa se kumisilmukan kulahtaminen yleensä johtua siitä, että on jäänyt löysälle ja kihnuttaa sitten edestakaisin. Toinen mahdollisuus on huono kumilaatu, löysä laatu saattaa ajanoloon nimenomaan myöskin asettua ja tehdä löysää lisää.lucaf kirjoitti:[ainoastaan yhdestä iskarin alasilmukasta pusla surkastunut.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
noniin tuli vaihdettua siniseen tuplaysiin tuo katsastuksessakin maininnan ansainnut etuiskarin alempi pusla. näyttäis bilteman hopeanväriset kaasuiskarit olevan.
hankalinta oli saada pusla pois varaosaiskarista, ja yhtälailla työntää se nykyisen iskarin silmukkaan, jouduin ottamaan iskarin kokonaan irti, mikä nyt ei työmääränä ollut mitään kun pultti aukesi helposti, tosin jatkovarren avustuksella.
vasara, puslan kokoinen - silmukkaa pienempi putkiavain, ja puupala olivat työkaluina puslan poistamisessa ja takaisinlaitossa.
hankalinta oli saada pusla pois varaosaiskarista, ja yhtälailla työntää se nykyisen iskarin silmukkaan, jouduin ottamaan iskarin kokonaan irti, mikä nyt ei työmääränä ollut mitään kun pultti aukesi helposti, tosin jatkovarren avustuksella.
vasara, puslan kokoinen - silmukkaa pienempi putkiavain, ja puupala olivat työkaluina puslan poistamisessa ja takaisinlaitossa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)