Patterin vaihto avaimeen
Patterin vaihto avaimeen
Patterin vaihto avaimeen.
Vanha ? avain, ruuvilla auki:
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva395.jpg
Pienempi ja uudempi, piikillä lukitus sisään ja ruuvarilla auki:
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva392.jpg
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva394.jpg
Vanha ? avain, ruuvilla auki:
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva395.jpg
Pienempi ja uudempi, piikillä lukitus sisään ja ruuvarilla auki:
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva392.jpg
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva394.jpg
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: Patterin vaihto avaimeen
Kuvat ei aukea! Ihan mielenkiinosta olisin seurannut ja oppinut.arilar kirjoitti:Patterin vaihto avaimeen.
Vanha ? avain, ruuvilla auki:
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva395.jpg
Pienempi ja uudempi, piikillä lukitus sisään ja ruuvarilla auki:
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva392.jpg
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva394.jpg
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: Patterin vaihto avaimeen
Ne aukeaa niin, että kopioit ton linkin ja liität selaimeen. Suoraan klikkaamalla ei toimi.Psychocowboy kirjoitti:Kuvat ei aukea! Ihan mielenkiinosta olisin seurannut ja oppinut.arilar kirjoitti:Patterin vaihto avaimeen.
Vanha ? avain, ruuvilla auki:
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva395.jpg
Pienempi ja uudempi, piikillä lukitus sisään ja ruuvarilla auki:
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva392.jpg
http://www5.brinkster.com/arilar/saab/kuva394.jpg
Re: Patterin vaihto avaimeen
Ei aukea sitten millään... siis avain, kuvat aukeaa...
Kävin myös parissa kelloliikkeessä (Isossa Omenassa, Espoo), jossa sanoivat etteivät vaihda pattereita, kun niissä on "ongelmia". Lainasivat sopivan näköistä piikkiä (manuaalin mukainen 1-1.5 mm terä) mutta hampaat melkein irvessäkään painamalla mitään ei tapahtunut, ei painu tippaakaan, ei aukea, ei naksahda...
Kyseessä on siis 9-5 avain, just samannäköinen kuin noissa kuvissa.
Onko vika avaimessa vai miehessä?
Tietääkö kukaan jotakin etelä-Espoossa olevaa liikettä joka vaihtaa avaimiin pattereita? (En ole tosin edes vielä kysynyt länsi-autosta, kun oletan että se on kuitenkin sikakallista...)
Muoks. tarkennettu, mikä ei aukea
Kävin myös parissa kelloliikkeessä (Isossa Omenassa, Espoo), jossa sanoivat etteivät vaihda pattereita, kun niissä on "ongelmia". Lainasivat sopivan näköistä piikkiä (manuaalin mukainen 1-1.5 mm terä) mutta hampaat melkein irvessäkään painamalla mitään ei tapahtunut, ei painu tippaakaan, ei aukea, ei naksahda...
Kyseessä on siis 9-5 avain, just samannäköinen kuin noissa kuvissa.
Onko vika avaimessa vai miehessä?
Tietääkö kukaan jotakin etelä-Espoossa olevaa liikettä joka vaihtaa avaimiin pattereita? (En ole tosin edes vielä kysynyt länsi-autosta, kun oletan että se on kuitenkin sikakallista...)
Muoks. tarkennettu, mikä ei aukea

Minäkö saabisti?
No olihan 99 GLS -76 ja 900 GLi -84,
ja nyt on 900i -93 ja 9-5 2.3t, mutta silti...
No olihan 99 GLS -76 ja 900 GLi -84,
ja nyt on 900i -93 ja 9-5 2.3t, mutta silti...
Kun vaihdoin omaani patterin, niin tuo muovikynsi, joka pitäisi mennä piikillä painamalla sisään, oli todella jäykkä. Kun vihdoin sain kannen auki, ja painoin sitä kynttä, niin ei liikkunut juuri mihinkään.
Pieni ruuvimeisseli siitä piikin kohdalta takakannen väliin ja voimaa, kyllä se aukeaa.
Pieni ruuvimeisseli siitä piikin kohdalta takakannen väliin ja voimaa, kyllä se aukeaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Voimasta ei ole pula, joten tein siis noin.JKen kirjoitti:Kun vaihdoin omaani patterin, niin tuo muovikynsi, joka pitäisi mennä piikillä painamalla sisään, oli todella jäykkä. Kun vihdoin sain kannen auki, ja painoin sitä kynttä, niin ei liikkunut juuri mihinkään.
Pieni ruuvimeisseli siitä piikin kohdalta takakannen väliin ja voimaa, kyllä se aukeaa.
Se kynsi tietysti katkesi, mutta saimpas avaimen auki

Nyt vain pitäisi tietää, miten sen saa taas kiinni...
Minäkö saabisti?
No olihan 99 GLS -76 ja 900 GLi -84,
ja nyt on 900i -93 ja 9-5 2.3t, mutta silti...
No olihan 99 GLS -76 ja 900 GLi -84,
ja nyt on 900i -93 ja 9-5 2.3t, mutta silti...
Niin, niin. Eli juuri siihen reikään se kiviseinänaula.JKen kirjoitti:Jaahans, voiskohan sitä reikää hyödyntää jotenkin ... joku lukitustappi siihen ... tai jotain ...
EDIT:
Tässä vielä linkki yhteen viestiketjuun:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=pariston
Vaihdoin äskettäin 2003-mallisen avaimeen pariston. Aukesi ihan sormivoimilla toisin kuin entinen 2001-mallin avain. Rakennekin taisi olla sisältä hieman toinen, jos oikein tulkitsin.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
- Paikkakunta: pietarsaari / vaasa
Vaihdoin itsekin puolitoista kuukautta sitten paristot. Valitettavasti sillä hetkellä ei paikallisella saab huoltoliikkeellä ollut pattereita (11,90 per kpl) hyllyssä, ja menin ostamaan jotkin halppis patterit siihen edulliseen 1,90 hintaan... No nyt se sitten kostautui, ja taas se herjaa samaa... Pitää ostaa ilmeisesti joku varta, duracell tms "merkkiparisto"...
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma Marras 27, 2006 10:52
- Paikkakunta: Espoo
Vaihdoin tuossa äsken patterin 2001 -malliseen avaimeen. Ja vielä ensimmäistä kertaa. Kestipä patteri todella kauan, Volvo 850:n avaimeen kun saa vaihtaa patterin pari kertaa vuodessa vähintäin.
Lukitus on kyllä todella tiukka, en saanut auki edes isommalla paperiklemmarilla, vaan piti käyttää jotain "arkistosta" löytyvää pientä piikkiä, joka oli tarpeeksi tukeva. Toisaalta ainakin tuo avain näytti olevan niin tukevaa tekoa, että kestää vähän isommatkin työkalut (ja väännöt).
Panasonicin patteri (3 V, tyyppi CR 1632) maksoi täällä Oulussa paikallisessa akku- ja patterikaupassa 3,50 Eur. Merkkikorjaamon patterin hintaa en edes uskaltanut kysyä
Lukitus on kyllä todella tiukka, en saanut auki edes isommalla paperiklemmarilla, vaan piti käyttää jotain "arkistosta" löytyvää pientä piikkiä, joka oli tarpeeksi tukeva. Toisaalta ainakin tuo avain näytti olevan niin tukevaa tekoa, että kestää vähän isommatkin työkalut (ja väännöt).
Panasonicin patteri (3 V, tyyppi CR 1632) maksoi täällä Oulussa paikallisessa akku- ja patterikaupassa 3,50 Eur. Merkkikorjaamon patterin hintaa en edes uskaltanut kysyä

9-5 2.0t Wagon -01
900 C 1988
99GL 5-s 1984
900 C 1988
99GL 5-s 1984