Kommentteja viirusilmästä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Kommentteja viirusilmästä

Viesti Kirjoittaja APC »

Ehtoota

Antakaapa koottuja selityksiä vuosimallista 2006-2007 verrattuna v. 2002-2005 malleihin. Ennakkokäsitykseni on, ettei eteenpäin ole juurikaan menty. Itse ainakin pidän ulkonäöllisesti vanhemmasta vuosikerrasta enemmän (kysymyksessä siis tämä autoasia :wink: ). Entä muut seikat?
Kannattaako vaihtaa vanha viirusilmään?
9-5 Aero Wagon -06
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Kannattaa tietenki vaihtaa uudempaan. Ei mitään muuta ku Aero ja siihen kaikki herkut mitä löytyy. Erityisesti xenon valot.
Audi A4 2.0TFSIq
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mittausten mukaan uusin Aero on tehokkaampi kuin aikaisemmat. Rautapuoli on kuitenkin käytännössä sama M2004 alkaen ja niissä ei ole enää vanhempia malleja vaivannutta huohotinongelmaa.

Tuolta löytyy kuvia AeroWagonin eri versiosta:
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/95aerowagon.htm

Omasta mielestäni M2004-2005 Aero on hienoin. Uusi keula sopii parhaiten vaaleisiin väreihin, erityisesti valojen ympärillä olevat kromikehykset tökkivät tummissa väreissä. Uuden version takavalot on myös yksinkertaisesti rumat. Halogeenivalot ovat huonontuneet jokaisessa faceliftissä, joten uusin versio on käytännössä pakko varustaa xenoneilla.

Myös vanha kojetaulu on tyylikkäämpi, kuin tämä uusi GM-viritys. Uusien mittareiden ja näyttöjen kestävyydestä ei ole vielä tietoa, vanhassa SIDin ja ACC:n näyttöjen pikseliviat ovat yleisiä.

Eipä silti, jos rahaa olisi, ostaisin heti uuden AeroWagonin tai ehkä sittenkin vähän ajetun M2005 AeroWagonin Hirschin 305hv paketilla...

Eski
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Totta, vuosimallit 2004-2005 miellyttävät todellakin silmää. Toisaalta tuo uusi korimalli hopeana tai mustana näyttää myös hienolta. Tuossa Eskin sivulla löytyy hienosti koko mallikirjo ja tulevaisuuden haaveita :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Omasta mielestäni tuo uusin kojelauta on tyylikäs, hyvä että saivat vähän päivitettyä ilmettä. Ainakin tuossa "väsynyt polttoainemittari" -ketjussa 9-5T:n postittaman kuvalinkin perusteella myös mittarinäkymä on todella paljon hienompi kuin ennen ;) Makuasioita toki.
Noihin viirusilmiin on jo tottunut kun alkaa liikenteessä näkymään, ei todellakaan pahan näköinen.

Edit: mittaristo olisi vielä paljon tyylikkämpi jos kierrosluku- ja nopeusmittari olisivat vaihtaneet paikkaansa (eli kiekkakello keskellä ja tuon nopeusmittarin kokoinen) ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Jarmo900 kirjoitti:Totta, vuosimallit 2004-2005 miellyttävät todellakin silmää. Toisaalta tuo uusi korimalli hopeana tai mustana näyttää myös hienolta. Tuossa Eskin sivulla löytyy hienosti koko mallikirjo ja tulevaisuuden haaveita :wink:
Ei se näytä. Ruminta mitä oon hetkeen nähny (ja ajan sentään Volvolla :D )
Noi 2002-2005 mallit oli kyllä parasta mitä Saabilta on ikinä saatu ulos.
Mä en vaan vieläkään nää siinä mitään hyvää, vaikka oon kattellu jo yli vuoden naapurin ysivitosta.

Mut 2005 Aerosta saan edelleen kicksejä..se on KAUNIS auto 8)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Rommitommin kanssa aivan samoilla linjoilla. Aivan vidun ruma se uus 95. Saabilla on nykyään iso valo-ongelma. Kun niiden piti tunkea teinituuninki valot 93 farkkuunkin.
STCF #3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Edelleenkään ei ole mielstäni ruma, alussa oli etupäässä oudon näköinen, mutta nyt nuo aiemmat alkavat näyttämään selkeästi vanhoilta viirusilmään verrattuna. Ei tuo facelifti kuitenkaan mielestäni täysin epäonnnistunut ollut, ihan messevän näköinen.
Onko halogeenien teholla oikeastaan merkitystä kun eikö nykypäivänä lähes kaikki valitse kuitenkin xenonit?
Ei muuten noita viirusilmän xenoneita mahda olla testailtu vielä missään?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

rumia saabeja tehty ennenkin...
Ei nuo uuden 9-5:n valot oikein herättänyt positiivisia tunteita,mutta kun sitä on jonkun aikaa katellut niin kyllä se rupee näyttämään aika asialliselta. 8)
#2389
9-5 2.0t XWD
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Kommentteja viirusilmästä
Kaunis, takapää ei yhtä kaunis mutta tulevaisuudessa kyllä kelpaa mutta vain aerona :wink:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

valtteri kirjoitti:
Kommentteja viirusilmästä
Kaunis, takapää ei yhtä kaunis mutta tulevaisuudessa kyllä kelpaa mutta vain aerona :wink:
Olen itse kyllä aika puusilmä kun en noin luonnossa ole ikinä erottanut aeroja ja "taviksia", aika pitkälle samannäköisiä ja samanlaisia autojahan nuo aerot ja muutkin.
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Tammi 14, 2007 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Minäkin ajattelin ensin, että EI HELEVETTI, mutta nyt näyttää jo hienolta.
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Fred Scuttle kirjoitti:Minäkin ajattelin ensin, että EI HELEVETTI, mutta nyt näyttää jo hienolta.
Sama juttu.
Ensin nuo kromikehykset lampuissa näytti aivan liian hallitsevilta, varsinkin mustassa autossa.
Nyt pienen totuttelun jälkeen tuo keula näyttä todella hyvältä 8)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

-04/-05:sen aeron keula on kyllä aika komee kans.


Kuva
Kuva
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Kommentteja viirusilmästä

Viesti Kirjoittaja jmarin »

APC kirjoitti:Antakaapa koottuja selityksiä vuosimallista 2006-2007 verrattuna v. 2002-2005 malleihin. Ennakkokäsitykseni on, ettei eteenpäin ole juurikaan menty. Itse ainakin pidän ulkonäöllisesti vanhemmasta vuosikerrasta enemmän (kysymyksessä siis tämä autoasia :wink: ). Entä muut seikat?
Kannattaako vaihtaa vanha viirusilmään?
Lue aloittamani ketju "voi köyhyyttä" ;-)

Mielestäni tuo 2007 on monessa suhteessa OK - ulkonäkö on _minun_ mielestäni parempi kuin 2002:ssa (2002 näytti jo 9-3SS:ään verrattuna vanhalta, puhumattakaan uudesta 9-5:tä) (pestessä huomasi, miten paljon 2007 tosiaan eroaa 2002:sta).

Lämmityslaitteen ym. säätimet ovat nopeammat käyttää kuin vanhat painikkeet. Ulkonäköön tottuu. Audio toistaa MP3-levyt (kuudelle CD:lle menee jo kohtalaisesti ääntä :-), mutta jostain syystä subbari on kovin vaisu. Mittaristo OK ja ihan nätti (kun siihen tottuu) lukuunottamatta sitä, että nopeusmittarissa ei enää ole 0...140-väli harvempi. Moottorin ääni tuntuisi kuuluvan sisään vähemmän kuin 2002:ssa, samoin vaihteiston (A, tosin en tiedä, miksi 2002:ssa pienimmillä vaihteilla kuului ulinaa sisään; huollon mukaan ei ollut vikaa).

Keskikonsoli on ehkä vähän köyhemmän näköinen (vähemmän alumiinia). Takaovista ja tavaratilan luukusta (wagon) puuttuu valot, mikä minua suunnattomasti ärsyttää. Ajotietokone siirretty mittaristoon ja käyttö tapahtuu ratin painikkeilla. Tästä seuraa se, että takapenkkiläiset eivät enää näe jäljelläolevaa matkaa näytöstä. Rattinapit ovat hyvät, mutta nyt kaikki tietokoneen toiminnot ovat yhdessä rimpsussa, jonka läpi kiertäminen on hitaampaa - ennenhän toiminnot oli jaettu kahden eri napin taakse, jolloin kahden eri näytön välillä vuorottelu oli helppoa. Pidin enemmän 2002:n nahkaratista, uusi on turhan teinimäinen ja vaihteiden vaihtamiseen käytettävät rattinapit hiertävät peukaloita. Valaistusta eivät ole kyenneet tekemään rattinappeihin. Lisäys: Ratin keskiön pinta on karhea, mikä vaikeuttaa ajojen kirjaamista paperilapulle ratin päällä kirjoittaen. Päivämäärää en osaa saada näkymään radion näytössä, mikä sekin kiusaa.

Valojen (xenon) kanssa on tullut toimeen, vaikka ne kuulemma ovatkin huonommat kuin 2002:ssa. Täytyisi joskus verrata vierekkäin, kun saisi autot jonnekin jäälle tms.

2007:ssä on jäykempi ja kovempi alusta (puhun nyt Aeroista), mikä alkuun tuntui huonolla tiellä jopa häiritsevältä, mutta 1000 km matkalla uuteen on ehtinyt tottua eikä se enää vaivaa. Edut ovat vielä kelien ja totutusajon takia kokematta ;-)
Viimeksi muokannut jmarin, Ma Tammi 15, 2007 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin