Pompuissa ja kuormalla perä kolahtaa
Mene sinä...AnttiR kirjoitti:Iso putki vain kolisee.. mitens se sanonta , että tyhjät tynnyrit ...
Saabeissa ja varsinkin tonnareissa on upeet perävalot vai mita Saapasi ?




Kumma juttu! Tarpeeksi kun tuota putkea on katsellut, niin ihan kuin se olisi lyhentynytÄssä kirjoitti:Mitäköhän tästäkin nyt sanoisi
Kymmenen senttiä liikaa ulkona, kyseessä siis 2.5 tuumainen Ferrita. Tuskin tuota saa paljoakaan hivutettua sisemmäksi.

Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Päällyskromi taitaa kuitenkin olla kiillotettua rosteria, kuten omassani, mikäli kyseessä on Ferritan setti.AnttiR kirjoitti:Päällyskromi näyttää melkeimpä paremmalta kuin omassani , ainakin tästä kuvakulmasta .
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Joo, aika keskelle aukkoa saivat.AnttiR kirjoitti:Pystyivätkö keskittämään putkea lainkaan?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Jep, itsellä kans kolahtaa joku peräpäässä kun hidastekorokeelta tulee alas kovempaa kuin 30km/h. Iskujälkiä en ole löytänyt mistään, eli ilmeisesti kolahtelee alatukivarteen tai sivuttaissuunnassa... 
niin ja jt on paikallaan ja tekee tuon kolahduksen auton ollessa tyhjä...

niin ja jt on paikallaan ja tekee tuon kolahduksen auton ollessa tyhjä...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Jep, ihan sama juttu sulla. Sinne ei onneksi mitään iskunjälkiä varmaan tulekaan, vaikka ihan kolahdukselta kuullostaakin. Kivahan tuo ois tosiaan saada kuntoon. Mulla on siellä tukivarressa nyt vähän kumia, mutta samalla tavalla kolisee edelleen. Sivuttaissuunnassa kolisee mulla vasemmalle takaata katsottuna siihen tukivarteen. Ja mulla ei tarvi ajaa ees kolmea kymppiä... Kai tässä pitäs ottaa isompi kumikasa mukaan ja lähteä TI-halliin9000cst kirjoitti:Jep, itsellä kans kolahtaa joku peräpäässä kun hidastekorokeelta tulee alas kovempaa kuin 30km/h. Iskujälkiä en ole löytänyt mistään, eli ilmeisesti kolahtelee alatukivarteen tai sivuttaissuunnassa...
niin ja jt on paikallaan ja tekee tuon kolahduksen auton ollessa tyhjä...

-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Mulla oli siinä kohtaa kans runkoon otto jälkiä, mutta ongelma korjaantui kun käännettiin klemmari toisinpäin, pultit alaspäin. Lisäksi vielä katin kohdalta laikalla ylimääräiset pulteista pois, niin ei tartte pelätä että mikään roska repäsee kattia vauhdissa matkaansa.
Minulla loppui perän suurin kolina pari päivää sitten kun tuli nuo Konin säädettävät tolpat taakse. Alkuperäiset olivat jo näköjään niin väsähtäneet, että putki pääsi hidasteissa liikkumaan aivan liikaa. Oon muuten ihan sairaan tyytyväinen noihin koneihin, hyvin laukkaa
Etupää laitetaan vielä loppuviikosta, mutta kyllä auto muuttui jo todella vakaaksi, ei heilu sitten yhtään. Säätökin meni tosi nappiin kun yhden kiekan (50%) ruuvasi.
No joo se niistä, mutta kolahtamaan saa jollei töyssyihin hidasta. Siihenkin ollaan kyllä kehittämässä sellaiset kumiremmi kiinnikkeet, jotka vetävät putkeä takaata kuin ristikkäiset henkselit. Siihen loppuu varmaan sitten viimeinenkin kolina.
Minulla loppui perän suurin kolina pari päivää sitten kun tuli nuo Konin säädettävät tolpat taakse. Alkuperäiset olivat jo näköjään niin väsähtäneet, että putki pääsi hidasteissa liikkumaan aivan liikaa. Oon muuten ihan sairaan tyytyväinen noihin koneihin, hyvin laukkaa

No joo se niistä, mutta kolahtamaan saa jollei töyssyihin hidasta. Siihenkin ollaan kyllä kehittämässä sellaiset kumiremmi kiinnikkeet, jotka vetävät putkeä takaata kuin ristikkäiset henkselit. Siihen loppuu varmaan sitten viimeinenkin kolina.
Re: Pompuissa ja kuormalla perä kolahtaa
Onko porukalla vinkkejä mistä saa tiukempia henkseleitä tuohon putkeen?
Siis JT 3" alla ja takaa kuuluu kolinaa. Pahin kolina aiheutui ilmeisesti klemmarin ottaessa kiinni peltiin vähän ennen taka-akselia. Käänsin tuon ja vedin vähän eristettä klemmarin ja pellin väliin mutta silti joku kolina vielä kuuluu terävämmässä töyssyssä. Ja kyllähän se putki vielä heilumaan pääsee, voipi ottaa kiinni vaikka ihan tuolla ulostulossa joka voipi ottaa kiinni takahelmaan.
Kolinahan voi tietty kuulua muualtakin alustasta, mutta tarttis poistaa ainakin tuo putki laskuista kokonaan..
Siis JT 3" alla ja takaa kuuluu kolinaa. Pahin kolina aiheutui ilmeisesti klemmarin ottaessa kiinni peltiin vähän ennen taka-akselia. Käänsin tuon ja vedin vähän eristettä klemmarin ja pellin väliin mutta silti joku kolina vielä kuuluu terävämmässä töyssyssä. Ja kyllähän se putki vielä heilumaan pääsee, voipi ottaa kiinni vaikka ihan tuolla ulostulossa joka voipi ottaa kiinni takahelmaan.
Kolinahan voi tietty kuulua muualtakin alustasta, mutta tarttis poistaa ainakin tuo putki laskuista kokonaan..