
900S:ään uudet talvirenkaat
900S:ään uudet talvirenkaat
Nyt on 15" hakkapeliittojen nastat niin vähissä, että pitäisi uudet suht edulliset renkaat ostaa tilalle. Mitkä olisi hyvät 15" 185/65 nastarenkaat (ei kitkoja), jotka olisivat hyvät, mutta silti edulliset eli sellaiset perusrenkaat, joilla tiellä pysyy. Renkaiden hiljaisuudella ei ole hirveää merkitystä kun muutenkaan ysisatanen ei mikään hiljainen auto ole 

Hakkapeliitta 2
Hakkapeliitta 4
Michelin X-Ice North
Olisikos noista joku hyvä? Hinnat 307-336€ Vianorilla. Ei taida paljoa halvempia renkaita löytyä..enkä tiedä kannattaako hankkia halvempia.
Hakkapeliitta 4
Michelin X-Ice North
Olisikos noista joku hyvä? Hinnat 307-336€ Vianorilla. Ei taida paljoa halvempia renkaita löytyä..enkä tiedä kannattaako hankkia halvempia.
Mulla on Annissa Hakkapeliitta 2:set jotka on ihan hyvät kumet. Turbossa Kleberin Kapnor 4:set jotka on muistin mukaan samalla kuviolla mutta kumi on hieman erilaista, kun ovat vähän kovemmat ja liukkaammat kuin Nokialaiset vaikkakin normiajossa niillä on hyvä ajaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Mutta eikös melu talvirenkaassa ole pidon merkki? Mulla nimittäin oli aikoinaan 99:ssä Ekoturbon talvirenkaat H1:sen kuviolla. Rengasmelu maantievauhdissa oli melko lailla järkyttävä mutta pitoa riitti. Samaa huomasin noista Nokian H2:sta, että äänekkäät ovat ja pitävät. Saabille tuttua puskemistakin kesti, kun vaan käänsi rattia tarpeeksi kääntää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ainakin mulla on HKPL4:n nastojen lähtö renkaasta aiheuttanut myös hiusten lähtöä päästä. Ei ole revitelty, mutta silti niitä on kadonnut aika lailla matkan varrelle. Tosin nämä on alkusarjan neloset, liekö Nokia tehnyt asialle jotain?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Gislaa en kyllä mihinkään autoon enää laittaisi... Olihan ne melko hiljaset ja pitikin aikansa, mutta menivät äitin autossa 2 talvessa täysin pilalle!
Ainakin 70% nastoista tippui tielle(pintaa vielä melkein kuin uudessa 7mm). Ja ajoa oli tosiaan se ehkä 6tkm/talvi(ja vielä rauhallisesti) mutta silti. Valitustakaan ei voinu tehdä, kun tulivat auton mukana ostaessa.
No kotimainen tilalle ja meno jatkuu taas.
Ainakin 70% nastoista tippui tielle(pintaa vielä melkein kuin uudessa 7mm). Ja ajoa oli tosiaan se ehkä 6tkm/talvi(ja vielä rauhallisesti) mutta silti. Valitustakaan ei voinu tehdä, kun tulivat auton mukana ostaessa.
No kotimainen tilalle ja meno jatkuu taas.

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Alkusarjassahan oli tosiaan vikaa, mutta menivät takuuseen jos muisti takuuaikana ilmoittaa. Haulla löytyy tuostakin paljon juttua.Juha96 kirjoitti:Ainakin mulla on HKPL4:n nastojen lähtö renkaasta aiheuttanut myös hiusten lähtöä päästä. Ei ole revitelty, mutta silti niitä on kadonnut aika lailla matkan varrelle. Tosin nämä on alkusarjan neloset, liekö Nokia tehnyt asialle jotain?
Niin ja ne Gislat mitkä meillä oli ovat NordFrost3 mallia.
Viimeksi muokannut Saabinsti, Su Tammi 14, 2007 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Ainakin mulla on HKPL4:n nastojen lähtö renkaasta aiheuttanut myös hiusten lähtöä päästä. Ei ole revitelty, mutta silti niitä on kadonnut aika lailla matkan varrelle. Tosin nämä on alkusarjan neloset, liekö Nokia tehnyt asialle jotain?
Nuo olisi varmaan saanut aikanaan vaihdettua uusiin, liekö enää. Alkusarjan nelosissahan oli nastanlähtöongelmaa ja taisivat liikkeet/Nokian vaihtaa aika mukisematta parannetut versiot tilalle, jos vaan asiasta reklamoi.