Ihmetyttää miksi auto käynistyy kuumana paremmin jos irrotta saab 900 i -88 ryyppysuutimesta johdon. Harmillinen vika kun auto ajettu lämpimäksi ja sitten antaa seisoa noin puolituntia niin saa jonkin aikaa sahata ennenkuin käynistyy. Kylmänä menee hyvin, tarkoitan kun auto seissyt yön yli ja aamulla käynistää niin ei mitään ongelmaa. Mutta sitten juuri tuo johto joka menee siihen "ryyppy suuttimeen" (jos sitä nyt siksi kutsutaan) irrottaa niin auto käynistyy hyvin kuumana samoin myös yön yli seisonut.
Ostin Motonetistä uuden lämpöaikakytkimen mutta ei se auttanut tilanetta.
Onko sillä haittaa että tuo johto on irti aina?
Vaikuttaako bensan kulutukseen. En haluais sen alkaa kuluttamaan enemmän, sillä nyt kuluttaa 7.8l/100, (talvirenkoilla mitattuna).
Vähän niinkuin vakio vika noissa K-jeteissä.. Saa lämpimänä liikaa bensaa käynnistäessä. Sen ryyppysuuttimen johdon voi huoletta vetää irti ainakin kesäksi. Ei vaikuta mihinkään muuhun kuin siihen, että käynnistyksen aikana ei ruiskuteta lisäbensaa..
Hei mulla on satkussa sama vika! Mistä mä löydän sen ryyppysuuttimen johdon? Neuvokaa mulle tarkka sijainti tai näyttäkää kuva! Aika koomista, että mulla on 900i -88 eli sama kuin tällä kaverilla
Jotenkin alan epäilee että suuttimet vuotaa ja sitten vielä ryyppysuutimesta tulee muutama liraus vielä kun käynistää niin näiden yhteisumma on liikaa ja sen takia lämpimänä vaikea käynistymään. Kun auto seissyt yön yli niin litkua tarvii enemmän ja menee käyntiin vaikka vuotaa pikkuisen. Olenkohan ihan hakoteillä?
Tarkistappas, että järjestelmässä säilyy paineet kotvasen aikaa auton sammutuksen jälkeen. Tapahtuu esim. siten että sammuta auto, odota 15min ja löysää ryyppysuuttimen letkuliitosta.
Jos paineet ei vuoda, liitoksen raosta tulee hetken suihkuamalla bensaa(luonnollisesti bensiini on tulenarkaa tavaraa, joten varovaisuus paikallaan).
Jos paineet katoaa, eikä bensaa tule(tai jos tulee tippa-kaksi), niin ensimmäinen tarkistuskohde on itse ryyppysuutin:
Ruuvaa suutin irti ja käynnistä polttoainepumppu kytkemällä hyppyjohdolla polttoainepumpun releen nastat 30 ja 87 rele luonnollisesti irrotettuna. Tiputtaako suutin?
Jollei, niin seuraavat epäilyksen kohteet ovat polttoainepumpun takaiskuventtiili sekä järjestelmäpaineen säädin määränsäätimen kupeessa.. olikohan 17 tai 19mm kantaisen mutterin tjsp alla.
Jos paineet taas säilyvät mutta edelleen on ongelmia käynnistyksessä lämpimänä, on kyse K-jetronicin normaalista oikusta mistä on jo edellä ollut puhetta.(ja juuri siltä ongelmalta tuo vaikuttaisi)
Itsellä oli joskus ongelmia lämpimänä käynnistäessä, jos seisoi minuutin-kaksi niin käynnistyi hyvin, mutta jos seisoi 10-45 minuuttia niin sahuutti niin maan penteleesti. Syynä oli roska järjestelmäpainesäätimessä joka laski järjestelmästä paineet pois pikkuhiljaa. Kun moottori jäähtyi riittävästi ja ryyppysuutin oli toiminnassa, niin käynnistyi normaalisti.
Mikä toi vihree lähtö on tossa imusarjan keskellä, mulla siitä lähtee letku ? ja se letku on nirhautunut, jos sen poistaa, niin vaikuttaako mihinkään ? ei ainakaan tyhjäkäynti muutu...
Toi suutinten vuotaminen on kyllä mahdollista, jopa todennäköistä. Nimittäin yhdestä ruuvaamastani satasesta vastaava ongelma poistui suutinten vaihdolla..
Jos ongelma on järjestelmäpaineen laskemisessa, niin se on helppo testata: ennen käynnistystä pistää virrat päälle ja pois pari kertaa, k-jeteissä bensapumppu pyörii sekunnin verran kun laittaa virrat päälle, niin pari kertaa tämän toistamalla saa paineet ylös. Kuulee helposti pumpun äänestä, millon on täydet paineet..
Myrkky kirjoitti:Tarkistappas, että järjestelmässä säilyy paineet kotvasen aikaa auton sammutuksen jälkeen. Tapahtuu esim. siten että sammuta auto, odota 15min ja löysää ryyppysuuttimen letkuliitosta.
Jos paineet ei vuoda, liitoksen raosta tulee hetken suihkuamalla bensaa(luonnollisesti bensiini on tulenarkaa tavaraa, joten varovaisuus paikallaan).
Jos paineet katoaa, eikä bensaa tule(tai jos tulee tippa-kaksi), niin ensimmäinen tarkistuskohde on itse ryyppysuutin:
Ruuvaa suutin irti ja käynnistä polttoainepumppu kytkemällä hyppyjohdolla polttoainepumpun releen nastat 30 ja 87 rele luonnollisesti irrotettuna. Tiputtaako suutin?
Jollei, niin seuraavat epäilyksen kohteet ovat polttoainepumpun takaiskuventtiili sekä järjestelmäpaineen säädin määränsäätimen kupeessa.. olikohan 17 tai 19mm kantaisen mutterin tjsp alla.
Jos paineet taas säilyvät mutta edelleen on ongelmia käynnistyksessä lämpimänä, on kyse K-jetronicin normaalista oikusta mistä on jo edellä ollut puhetta.(ja juuri siltä ongelmalta tuo vaikuttaisi)
Itsellä oli joskus ongelmia lämpimänä käynnistäessä, jos seisoi minuutin-kaksi niin käynnistyi hyvin, mutta jos seisoi 10-45 minuuttia niin sahuutti niin maan penteleesti. Syynä oli roska järjestelmäpainesäätimessä joka laski järjestelmästä paineet pois pikkuhiljaa. Kun moottori jäähtyi riittävästi ja ryyppysuutin oli toiminnassa, niin käynnistyi normaalisti.
Paineita kyllä löytyy suutinta avatessa. Annoin auton seistä noin 1tunnin jona aikana se normaalisti ei enää käynisty sahaamatta (paitsi että irrotettuna se ryyppysuuttimen johto). Tsekkaan kyllä nuo suuttimet, täällä oli jossakin puhetta miten se tehtiin. Tuon K-jetronicin oikun veinaan kyllä selvittää mistä se johtuu ja korjatta sen. Uutena tuskin on voinut olla tuollainen, en ainakaan itse kestäisi tuota jos uutena huomaisi että tuollainen vika (ominaisuus) autossa. Sen verran kiusallinen juttu.
petrite kirjoitti:Kaveri puhuu vähän, mutta asiaa
Meillä on molemmissa autoissamme nyt samat onkelmat. Eiköhän paineta yhteen hiileen niin saappionkelmat ratkeavat