Volvo T5 ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Volvo T5 ?

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Heitänpähän piruuttani härsyn saapisteille. Volvoklubilta saisi kumminkin vaan kehuja ja silleen...

Mielessäni siintää ajatus oman aironi realisoinnista ja vaihdosta edukkaampaan 97-99 Volvoon. Kun kriteerit ovat farmari ja hevosvoimistakaan ei oikein haluaisi tinkiä, sekä turallisuus ja talviominaisuudet, niin tuo vanhempikoppanen V70 ja T5:n koneella jää listan kärkipäähän.

Kun tällä foorumilla oleva ammattaitaitoinen ja asiantunteva väki tietää turbokoneista jo lähes kaiken, niin kysynkin kuulopuheitanne, mielipiteitänne sekä mahdollisia omia kokemuksianne tuosta laitteesta. Meneekö rahat hukkaan vahi ei ? Sen tiedän, että alatukivarsia yms. menee kuin leipää, mutta net eivät kovin kalliita osia olekaan.

Avautukaa. Niin ja jos joku haluaa -00 9-5 automaatti farmariairon, niin minä myyn. 110 tkm mittarissa.
JK
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Ei se ihan niinpaljon taida maksaa... Ja oletan, ettei tuo huoltamattomana kaupaksi mene. Tai ainakin hinta tingitään siten, että huolto on tehty, maksaa sen sitten kumpi tahansa.

Muuten vaan on rahat loppu.
JK
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Hyvä auto se on, mutta vaikea, ellei mahdotonta löytää vähän ajettuna(alle 100000km), jos tuon nyt laskee miinukseksi :roll:

Sisältä on varmaankin tarpeeksi tilava, ei paljon häviä 9-5:lle.
Penkit ovat todella hyvät, niinkuin Volvoissa on totuttu.
Alustassa se hyvä puoli, ettei ole samanlaisia "klonks klonks" ääniä kuin uudemman alustan Volvoissa tai jos on niin ne on helppo saada pois alustan osia kiristämällä.

Valoissa ei taida oikein pärjätä Saabille :(

Vähän vaikea oikeastaan kertoa niitä hyviä ja huonoja puolia yleisesti, mutta en usko, että tulet pettymään jos Volvon ostat 8)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
kale
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Maalis 11, 2004 01:42

Viesti Kirjoittaja kale »

Ihan hyvä peli se volvokin on.
Mielestäni sisämelu on hieman hiljaisempi, kuin saabissa.
Vaikea sanoa molemmissa hyvät puolet, maku kysymys.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Melusta täytyy nyt olla hieman erimieltä.
Aika vasta tuli tehtyä semmosta "tarkempaa" vertailua kun
sukulaismies hommasi V70 ´98.n. Ajettu 135tkm. Vertailukohteena
oli sitten oma tonnari vm ´93, ajettu 138tkm. "Puolueeton raati" totesi tonnarin olevan hiljaisempi. Alla oli pääasiassa kuivaa asfalttia ja molemmissa samankokoiset, mutta erimerkkiset nastakumet.
Vaihteiston toiminnassa Volvo vie pisteet 6-0, on nuo Saabin hämmentimet sen verran epämääräisen tuntoisia.

Ja ehkä vielä, Saabissa paremmat penkit, kuljettajalla hauskempaa :lol:
kun kojelauta on käyrisetty siihen ajajan ympärille.
Volvossa paremmat tilat takana istuvilla (siis 9000CS vs V70 huom! )
Samaten edessä tuntuu V.ssä olevan semmosta avaruutta molemmilla istujilla enemmän. Saabin parjattu AC on niin hyvä että parempaa saa kyllä hakea vaikka Volvosta.
Ja vielä, V70 (2,5L/170hv) tuntuu mun mielestä aika kolsolta
ja täysin Anti-sportilta ajaa. T5 on varmaan sitten toinen juttu.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
kale
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Maalis 11, 2004 01:42

Viesti Kirjoittaja kale »

Pitää verratakin samanlaisia korimalleja esim. farmari/farmari vai mitä?
Itse olen kuitenkin SAABISTI, vaikka tällähetkellä ajelenkin 406 farkulla.
406 on hiljainen verrattuna Saabiin tai volvoon.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni ei ole kokemusta kuin tuosta s70 ja vielä diisselistä, mutta onhan tuossa kuskin ympäristö aivan sama ja varmaan ajoominaisuudetkaan ei farmarissa pajoakaan eroa.

asiaan, kuskin paikalla 9-5:ssa enemmän tilaa (olen n.195cm pitkä). Ja tuossa asennossa ei ole kummassakaan takapenkillä mitään loistavia tiloja. 9-5:ssa viihtyisämpi ohjaamo(makuasia :wink: )
9-5:n vakaampi ja parempi ajaa(makuasia :wink: )
Volvossa penkit ehkä hieman paremmat. :wink:


Itsekkin puntaroin 9-5 ja v/s70 välillä viime keväänä kun uutta auto etsin, mutta kyllä tämä Saabbi veti voiton hinta, varustelu ja voima suhteessa. Samalla hinnalla olisin saanut saman ikaisen saman verran ajetun samoilla tehoilla 170HV. Mutta hevoset olisivat olleet siinä, ei tuosta vaparista esim 250hv:ta kovin helposti saada. Ja on saabbi paremman näköinenkin(makuasia :wink: )
Nuo t5:set olivat silloin vähän kivenalla ja hinnaltaan yli budjetin.

On kyllä varmasti hyvä peli ja kulkee kovaa!!! :P
Saab 9-3 TTID Vector 2008
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Laita samantien ärrä, niin ei lopu kulkupuoli kesken.

http://www.bwtdesign.com/volvo_v70r.htm

Sitten jos vielä RAAKA D eli R AWD, niin vielä paranee.

Mutta, no, sitten se hinta pompsahti...
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ja vielä esim.tuolta BSR:ltä vähän viriviriä niin rupee "traktori" 8) kulkemaan.

http://www.bsrab.se/products.php?t=t&n3=36
Saab 9-3 TTID Vector 2008
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Frostgrey kirjoitti:Ja vielä esim.tuolta BSR:ltä vähän viriviriä niin rupee "traktori" 8) kulkemaan.

http://www.bsrab.se/products.php?t=t&n3=36
Nojuu, Viggellä menee kuitenki kovempaa ku noilla :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

No ny mulla vasta hiano peli perseen alla onkin. Rellu Laguna jostain 90-luvulta. Bonuksena sanottakoon, että pirun iso takaluukku farmarissa.

Tuo neliveto houkuttaisi, mutta kun vanhaa haen, nin vika-alttius ja verokysymys (awd:ssa muutaman prosentin isompi vero) vievät T5:n puoleen. Käsittääkseni nuo vanhat V70:set ovat T5R:iä kaikki eli silloin ei eroa ollut. Nythän uuteen tuli R-malli vasta viime vuonna (ja ihan kivan hintanen...). T5:n alku on 850 T5R, eikö ? 9-5 on pirusti paljon modernimman näköinen omasta mielestäni niin sisältä kuin ulkoa, mutta kun köyhällä ei ole juurikaan varaa valita.

Ja kattokaa vaan, niin kuukauden päästä mulla on joku -97 mallin 140 heppanen V70:n kumminkin alla...
JK
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Tässä vastauksia: http://epic.mcmaster.ca/bill/volvo/database/850cars.htm

Tuon linkin tiedoista en mene takuuseen, mutta jotain suuntaa niistä saa. Tuntuvat vähän erikoisilta jotkut tiedot takavetovehkeissä. Etuveto Volvoista en tiedä MITÄÄN.

850:n T5 ja T5R on vähän tehoeroa ja varmaan jotain muutakin, mutta siitä en tiedä. Kyllä ne pojat Landiassa tietää...
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

jkairt kirjoitti:
Ja kattokaa vaan, niin kuukauden päästä mulla on joku -97 mallin 140 heppanen V70:n kumminkin alla...
Jaa miten niin. Mulla on vaan -94 ja 140 hv, ja vielä 850. Silti vetää suun hymyyn joka kerta, kun viitosmylly kumeasti käynnistyy. Harvinaisen hienot pakoäänet tässä.

Mutta oikeesti, katsele erityisen tarkasti jarrut ja alusta, ovatten HYVIN kuluvia osia näissä. Tomaatin kanssa myös tarkkana, eivät ole erityisen kestäviä. Noi turbomallit ovat usein sen verran rääkättyjä, että koeajosta kannattaa tehdä tarpeeksi pitkä, tykkäävät hukata öljyä aika reilusti ja sehän paljastuu vasta muutaman tuhannen jälkeen. Muita kohteita ovat nämä tyyppipaikat, eli kampiakselin stefan öljyvuoto (kallis korjata) ja moottorin tukikumien kunto, jos ovat huonot käyvät pakosarjan jälkeen olevan haitariliitoksen päälle -> pakosarja uusiksi.

Hieno auto muuten, onnea etsintään. Hinnat ovat vain aika korkeat, jos aiot löytää vähän ajetun. Kaikilla noilla tuppaa olemaan ajettu yli 200 tkm.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Tuo vaan tulee siittä, että nuo 230 heppaa ovat kuljettaneet väkevästi viimeiset 8 kuukautta. Kaikkeen tottuu ja tämä lainarassi, jossa ei ole sitä 140 heppaakkaan, toimii aivan mainiosti. Mitä nyt öljyää autotallin lattiaa vähän...

Tuo turbon toiminnan ja öljyn viennin selvittäminen lienee se hankalin sessio. Ja jos meinaan auton teutoniasta tuoda, niin ne koeajomahdollisuudet ovat rajatut. Sitten kun siellä on vehkeellä nekin 100 tkm ajettu turbo punaisena edes takaisin baanaa, niin kone kuluu ihan eri tavalla kuin täällä tavlirajoituksissa körötellessä, vaikka taipumus hurjasteluun olisikin.

Kiitos huomioon otettavien vinkeistä.
JK
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Vastaa Viestiin