Ei toimi Part III ... ja tutkinta jatkuu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

8O

Viddu, luulin että hinta on ihan eri. Hyvä Motonet.... :D

No hyvä, kun toi saksanpelle ei suostu vastailemaan uteluihin. Eikun motonettiin. KIITOS!! Pääsee jo tänään kokeilemaan !! JEEEE!!!

ZF
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Voiko bypass aiheuttaa huonoa käyntiä jos rehottaa auki 8O Näin oli joskus itsellä. Mites tuo LH boksi ja IMM? Vastaako numerot toisiaan?
Saab 9-5 2,0t -1999
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

kopote12 kirjoitti:Voiko bypass aiheuttaa huonoa käyntiä jos rehottaa auki 8O Näin oli joskus itsellä. Mites tuo LH boksi ja IMM? Vastaako numerot toisiaan?

Ei hjummarra??? Mikä bypass?? Ja LH boxi ja IMM??

ZF :oops: :oops:
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Bypassiin menee alipaineletku joka avaa ja sulkee venttiiliä. Ahtoputkessa sijaitsee. IMM elikkäs tuo ilmamassamittari imupuolella ja LH boxi elikkäs ruiskuboksi kuskinpuolella akvaariossa. Mikäli niitä ei ole vaihdeltu niin numerot täsmäävät aika varmasti.
Saab 9-5 2,0t -1999
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Kokeile

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kokeile ilman IMM johtoa eli ilmamassa mittarin johto irti ja yrität startata. On ensimmäinen sähköosa ilmanputsarin jälkeen eli mittaa koneeseen menevän ilmamäärän.

Joissakin tapauksissa IMM liittimessä ollut huono kontakti. Lisäksi Hall anturi virranjakasassa voi olla risa, välillä toimii ja välillä ei.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Kokeillaan,

Kiitos :D

ZF
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

No niin,

Eilen taas tuota Jurpoa tuli ihmeteltyä niin pitkään, että akkakin alkoi murjottamaan. Yöhönhän se meni.

Sytkän pääteaste sekä uusi varmasti toimiva akku asetettin. Taas lähti hienosti käyntiin ja kävi noin 2 minuuttia. Sitten hyytyi; ekaksi kahdella pytyllä ja sitten stop. Tästä eteenpäin lupas ja lupas, muttei antanut :evil:

Ulkona kun joutui tekemään niin taskulampun valossa löysin ainakin parit turbon letkujen kiinnikeongelmat. Letkuista puuttui klipit, joten ne olivat aikas höllästi kiinni. Vaikuttaako käyntiin? Taas semmoinen haarautuva liitin, joka meni siihen isoon turboon menevään letkuun.

Ainakin kojetaulun jännitemittarin mukaan akku tyhjeni salamavauhdilla ja jämähti 10 volttiin??? Maadotusvikako???

Missä tarkalleen se MMI sijaitsee konehuoneessa?? Minkänäköinen mötikkä?

Auttakee auttakee.... :(

ZF
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Ei ne letkun liittimet käyntiin vaikuta. Aika ihme kun 2 min jaksaa käydä...viittaisiko ongelma johonkin sellaiseen mikä lämmetessään katkoo virtoja? Mites se virranjakajan pyörijä? Lähteekö auto jäähtyessään uudestaan käyntiin? Mikäli lähtee niin aletaan miettimään noita osia joiden kautta sytkävirta menee! Tuli myös mieleen tulpanjohdot mutta ne oletkin vaihtanut.

IMM sijaitsee syylärin lähellä kuskin puolella. Siihen menee 6 tai 7 napainen liitin. Ruiki sinne liittimeen ekaks crc:tä ja kato mitä vaikuttaa.

Onko sulla sit kaikki piuhat oikeilla paikoillaan...ootko irrottanu johtosarjaa?
Saab 9-5 2,0t -1999
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

ZaappiFantti kirjoitti:Missä tarkalleen se MMI sijaitsee konehuoneessa?? Minkänäköinen mötikkä?
Ilmamassamittari IMM on ilmansuodattimen ja turbon haitariputken välissä, alumiinikuorinen mustalla muovikannella oleva kahvimukin kokoinen mötikkä. Kylkeen tulee6-napainen johtoliitin.

Tuossa kuvassa IMM näkyy ylävesiletkun alapuolella, keltaisen vaihteistoöljyn mittatikun vasemmalla puolella:
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/letku ... 9_33_1.JPG

Moottorin pitäisi pystyä käymään auttavasti pelkän kierroslukutiedon perusteella, vaikka ilmamassamittarin johtoliitin on irti.

Laturiongelmian kautta saamieni kokekemusten mukaan käynnissä oleva lämmin moottori sammuu jännitteen vähyyteen vasta alle 8 voltin ajotietokoneen näyttämällä, mutta tuohan ei nyt ole kahdessa minuutissa ehtinyt lämmetä.

Varmista jännitetaso mittaamalla jännite akun navoilta yleismittarilla. Jos silloin kahden minuutin käyntijakson aikana jännite on alle 13 volttia, laturissa tai latauskytkennöissä on vikaa. Toimiiko latauksen merkkivalo - syttyy kun laitat virrat päälle ja sammuu käynnistyessä?
Viimeksi muokannut jus, Ke Tammi 17, 2007 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

jus kirjoitti:
ZaappiFantti kirjoitti:Missä tarkalleen se MMI sijaitsee konehuoneessa?? Minkänäköinen mötikkä?
Ilmamassamittari IMM on ilmansuodattimen ja turbon haitariputken välissä, alumiinikuorinen mustalla muovikannella oleva kahvimukin kokoinen mötikkä. Kylkeen tulee6-napainen johtoliitin.

Tuossa kuvassa IMM näkyy ylävesiletkun alapuolella, keltaisen vaihteistoöljyn mittatikun vasemmalla puolella:
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/letku ... 9_33_1.JPG

Moottorin pitäisi pystyä käymään auttavasti pelkän kierroslukutiedon perusteella, vaikka ilmamassamittarin johtoliitin on irti.
Kiitos, mites tuo bypass???

ZF
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

ZaappiFantti kirjoitti:Kiitos, mites tuo bypass???
Ilmansuodattimen vierestä haarautuu ahtoputkeen,
tämännäköinen palikka:
http://www.thesaabsite.com/shop/catimages/4441895.JPG

Kuvassa virranjakajan alapuolella:
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/letku ... 1_18_1.JPG
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

jus kirjoitti: Kuvassa virranjakajan alapuolella:
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/letku ... 1_18_1.JPG
Juuri tuo osa oli ihan löysällä. Isoon putkeen kiinnittyvästä tapista puuttui kokonaan kiristys klippi. Mites sitä testattiin, onko ehjä? Puhallus mihin??? Saako tarvikkeena esim. Mighty Motonetistä?

Kiitos taas Jus!!!
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Saabistiuki kirjoitti:
9000cst kirjoitti:Bensapumppua voisin melkein ehdottaa, milloin on vaihdettu vai onko koskaan ja paljonko kilometrejä ?
:? Köhöm..ekassa viestissä ilmoitettiin olevan uudet pumput.. :roll:
Saat anteeksi tämän kerran :lol:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

No niin ,

Taas on säädetty. Eli totesin seuraavaa:

Uudella akulla akku tyhjenee helvetin nopeasti. 10 volttiin tosi nopeasti. Prätkien kanssa olen paljon pelaillut ja näin ne käyttäytyvät, jos on maadotuksessa ongelmia. Vai??? Mä vaihdan nyt siihen uudet akunnavat ja vedän toisen maapiuhan. mihin kannattaisi piuha vetää? Siis tottakait runkoon / moottoriin...mutta onko joku näppärä paikka?

Lisäksi bypass härpäkkä vaihtuu ja letkuja vedellään. Lataus pitää myös mitata. Onhan tota hommaa....liikaakin...pitäs päästä ajaan... :(

ZF
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Ja taas.

Kuulin , että lämpötila tunnistin voisi olla rikki?? Missäs tällainen sijaitsee ja aiheuttaako tuollaisia oireita? Siis että käynnistyy ja sammuu ja ei sitten enään käynnisty. Kiitos.

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Vastaa Viestiin