Turbo Sensonic kirjoitti:
"The Eye" -levyn jälkeen äijä alkoi itse tuottamaan levyjään, jolloin soundit meni kuralle, vokaaliharmoniaraitoja alkoi olla vähemmän edellisiin levyihin verrattuna ja itse äijä rupesi laulamaan "ääntä säästellen". Syynä oli kuulemma se, että keikoilla ei voi koko ajan laulaa korkealta ja kovaa, jos aikoo laulaa kiertueella joka ilta tason kärsimättä.
Täytyisi ilmeisesti tutustua tuohon uuteen matskuun vaikka netin kautta, jos sen jälkeen uskaltaisi ostaa levyn. Olen nyt ostanut 4 uudempaa Mercyful Fate/King Diamond -levyä ja myynyt ne pettyneenä pois kuunneltuani niitä 1-2 kertaa. Pahin pettymys oli Abigail II, joka ei todellakaan yltänyt alkuperäisen, I-osan loistavan levyn tasolle.
Juu tuo on huomattu kanssa, että korkeat falsetit ovat jääneet vähemmälle. Viimeisellä studioalbumilla Puppet Masterilla on mukana Livia Zita niminen neitokainen, joka on myös Diamondin naisystävä/vaimo? Hän oli "auttavana" äänenä myös viime vuoden kiertueella.
Tuosta naislaulajasta on ollut jonkin verran netissä spekulointia, että minkä takia tuolla levyllä / kiertueella on naislaulaja ylipäätänsä mukana. Omasta mielestä tuo on ihan piristävä poikkeus varsinkin juuri tuossa So Sad -kappaleessa lauluosuudet ovat lähes vuorotellen mies/nainen vuoropuheluna.
Tarinan osalta myös tuo koko viimeisin Puppet Master on hyvä. Sen suosittelen hankkimaan, jos uudempaa Diamondia haluaa testata. Soundien puolesta ei myöskään mitenkään erikoinen, mutta kappalerakenteet ja melodiat todella hyviä (ainakin verrattuna Abigail II tai Spiders Lullaby levyihin)
Turbo Sensonic kirjoitti:Netissä näyttäisi olevan tarjolla pari King Diamondin bootleg -DVD-videota, toinen 1987 Göteborgista ja toinen 2006 oliskohan ollut Puolasta tai Tsekistä

Jonkun 80-luvun (muistaakseni Conspiracy-kiertueen) keikan olen kanssa nähnyt.
Tämä on varmaankin pätkä tuosta Puolan tai Tsekin keikasta:
http://www.youtube.com/watch?v=40ux-tPqXgc
Turbo Sensonic kirjoitti:P.S. King Diamondin keikka kulttuuritalolla 80 -luvulla taisi olla eka isompi live -keikka meikäläiselle

Mulla oli ensimmäinen isompi keikka myös joskus 80-luvulla. Megadeth oli silloin lepakon pihalla esiintymässä ja samalla keikalla oli myös Stone. Muistan vain sen, että Stone oli parempi kuin Megadeth
Nyt soi: Sielun Veljet - Sunnuntaina
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.