hullu kysymys
hullu kysymys
Joo tässäpä tuleekin sitten viikonlopun kevennys!
Kannattaisko vaihtaa tuplakaasareiden tilalle K-jetronic ruisku?
Taikka tekisinköhän siitä sen kaasariturbon.
Joo tiedän kyllä missä TM lehdessä olis juttua mutta olisko kellään ko. lehteä?
Taikka vaikka skannattuna? Vois vaikka laittaa sen johonkin Saab tietopankkiin.
ps. Kirjoitutus virhre korjattu.
Kannattaisko vaihtaa tuplakaasareiden tilalle K-jetronic ruisku?
Taikka tekisinköhän siitä sen kaasariturbon.
Joo tiedän kyllä missä TM lehdessä olis juttua mutta olisko kellään ko. lehteä?
Taikka vaikka skannattuna? Vois vaikka laittaa sen johonkin Saab tietopankkiin.
ps. Kirjoitutus virhre korjattu.
Viimeksi muokannut kimmoisa, Pe Tammi 19, 2007 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB
Re: hullu kysymys
Ei.kimmoisa kirjoitti:Kannattaisko vaihtaa tuplakaasareiden tilalle K-jetronic ruisku?
Eikä se hakukaan huono oo tai sitten kattoo muutaman rivin alemmas:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=393874
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=393874
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
joo
Joo eihän se haku tietysti huono oo.
Mietityttää vaan tuplakaasarisen ja ruiskun kulku erot. Kun vaihdoin yhden kaasuttimen kahteen parani auton kulku todella selvästi. vaikkakaan tehoero ja vääntöero eivät suurensuuret olekkaan.
Ruiskussa olisi vielä enemmän eroa paperilla. Mutta miten se sitten lienee käytännössä. Sittenhän se olisi jo melkein raketti.
Ajattelin kuitenkin olla sen verran laiska, että en vaihda bensatankkia vaan ajattelin laittaa sähköisen imupumpun konehuoneeseen.
Saas nähdä toteutuuko suunnitelmat, mutta ny olis konekkin auki.
Tää kysymys oli vaan niin ku mutu tuntumaksi tarkoitettu.
Niin tosiaan tuon turbon asetaminen oliskin sitten suorituskykyä ajatellen jo toinen juttu, siis ilman muuta kannattaa. Täytypä kattoa onko 1988 mallista mahdollista saada katsastuksesta läpi ilman hinnakkaita mittauksia.
Mietityttää vaan tuplakaasarisen ja ruiskun kulku erot. Kun vaihdoin yhden kaasuttimen kahteen parani auton kulku todella selvästi. vaikkakaan tehoero ja vääntöero eivät suurensuuret olekkaan.
Ruiskussa olisi vielä enemmän eroa paperilla. Mutta miten se sitten lienee käytännössä. Sittenhän se olisi jo melkein raketti.
Ajattelin kuitenkin olla sen verran laiska, että en vaihda bensatankkia vaan ajattelin laittaa sähköisen imupumpun konehuoneeseen.
Saas nähdä toteutuuko suunnitelmat, mutta ny olis konekkin auki.
Tää kysymys oli vaan niin ku mutu tuntumaksi tarkoitettu.
Niin tosiaan tuon turbon asetaminen oliskin sitten suorituskykyä ajatellen jo toinen juttu, siis ilman muuta kannattaa. Täytypä kattoa onko 1988 mallista mahdollista saada katsastuksesta läpi ilman hinnakkaita mittauksia.
SAAB
Mie oon muuttanut H-mallin yks kaasarisen ruiskuksi jo kahdesti ja kerran tuplakaasarisen b-koneen tilalle H-turbon (+K-jettiruisku).
Kyllä henkilökohtaisesti pidän tuota k-jettiä moninverroin kivempana, kuin kaasuttimia. Senverta kuitenkin olen ajanut kaikilla neljällä vaihtoehdolla (ykskaasari, tuplat, iivari ja turbo), että tykkään ruiskusta ja turbosta paljon enemmän, kuin kaasarimalleista. Ruisku pelaa kylmänä ja kuumana ihan samalla tapaa. Ei ryypyn kanssa pelaamista. En keksi yhtään syytä, miksi kaasutin olisi parempi, kuin ehjä ja säädöissään oleva k-jetti.
K-jetin korjaileminenkaan ei nyt niin kamalan vaikeata ole, kunhan vaan on varaosia, mistä lähteä vaihtelemaan, mikäli ongelmaa sattuisi tulemaan. Tähänastisella kokemuksella käyntihäiriöt on johtuneet lähes poikkeuksetta muista vioista, kuin k-jettiin iskeneistä vioista. Bensapumpun hiipuminen on ehkä konkreettisin vika ja ohjauspainesäätimen kalvon rikkoutuminen turbomallista. Muuten viat on olleet muualla tähän asti.
Sitä helposti luulee, että ruiskussa on vika, vaikka omassakin 99 turbossa oli venttiilien säädöt metsässä ja kansi (edelleenkin) halki. Luulin k-jetin temppuilevan. 900i:stäkin aloin jo ruiskua rukkaamaan, vaikka vika oli puolassa. Serkun 99turbossa korjaustinailtiin jo bensareleitä ja vaikka mitä outoa epäiltiin, vika olikin lopulta sytytyksen pääteasteessa. Esimerkkejä riittäisi vaikka mihin asti...
Kyllä henkilökohtaisesti pidän tuota k-jettiä moninverroin kivempana, kuin kaasuttimia. Senverta kuitenkin olen ajanut kaikilla neljällä vaihtoehdolla (ykskaasari, tuplat, iivari ja turbo), että tykkään ruiskusta ja turbosta paljon enemmän, kuin kaasarimalleista. Ruisku pelaa kylmänä ja kuumana ihan samalla tapaa. Ei ryypyn kanssa pelaamista. En keksi yhtään syytä, miksi kaasutin olisi parempi, kuin ehjä ja säädöissään oleva k-jetti.
K-jetin korjaileminenkaan ei nyt niin kamalan vaikeata ole, kunhan vaan on varaosia, mistä lähteä vaihtelemaan, mikäli ongelmaa sattuisi tulemaan. Tähänastisella kokemuksella käyntihäiriöt on johtuneet lähes poikkeuksetta muista vioista, kuin k-jettiin iskeneistä vioista. Bensapumpun hiipuminen on ehkä konkreettisin vika ja ohjauspainesäätimen kalvon rikkoutuminen turbomallista. Muuten viat on olleet muualla tähän asti.
Sitä helposti luulee, että ruiskussa on vika, vaikka omassakin 99 turbossa oli venttiilien säädöt metsässä ja kansi (edelleenkin) halki. Luulin k-jetin temppuilevan. 900i:stäkin aloin jo ruiskua rukkaamaan, vaikka vika oli puolassa. Serkun 99turbossa korjaustinailtiin jo bensareleitä ja vaikka mitä outoa epäiltiin, vika olikin lopulta sytytyksen pääteasteessa. Esimerkkejä riittäisi vaikka mihin asti...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ahtopainerikastus puuttuu. Mie totesin sen vaan ottamalla letkun irti ja toisella letkulla puhallus/imu siihen ohjauspainesäätimen liittimeen. Siitähän ei saa mennä ilmaa läpi. Tossa rikkonaisessa siitä kautta olisi voinut vaikka hengittää...mikkoimp kirjoitti:mitä tuo ohjauspainesäätimen kalvon halkeaminen aiheuttaa turbossa? laihalle ahdoilla vai? itse olen tuota kauan jo epäillyt tuossa turbossa mutten ole saanut aikaiseksi vaan vaihtaa
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01