99 Turbon ensimmäisessä koeajossa Teknikens Världissä vuodelta '77 tokaistaan, että
" Liksom 99 EMS är den mindre understyrd, den har inte alls samma benägenhet att ploga med framhjulen vid hård kurvtagning utan är närmast neutralstyrd."
Ja Suomeksi sama on, että....
jukka a.
Käännös Ruotsista
Käännös Ruotsista
"2375"
99 EMS grp 2
99 EMS grp 2
Re: Miksi ??
Jousitus/pyöräkulmat käsittääkseni.jar kirjoitti:Jep, noin se minustakin kääntyi, mutta miksi? Pyöränkulmissa eroa, eri kääntövarret ???
jukka a.
Ainaskin korjaamokirjan mukaan -76 eteenpäin EMS:n takajouset on samat, kuin combin takajouset, eli "kuormajouset" siis on ollut takana. Korjaamokirja taas ei ota kantaa, olisiko etujousissa ollut eroa. Turbon jousituksesta tuo ei paljoakaan kerro. Se toki pitää muistaa, että 99turbo oli alkupäässä vain combimallia, eli sehän on eripainoinenkin ja erilaisella painojakaumalla, kuin sedani. Liekkö tuo artikkelissa puhuttu EMS ollut sedan-korilla?
Yhteenvetona olettamukseni:
99 turbo combi-korinen vakio jouset
99 EMS sedan korilla ja takana "kuormajouset"
EMS:ssissä siis suhteessa jäykemmät takajouset.
Yhteenvetona olettamukseni:
99 turbo combi-korinen vakio jouset
99 EMS sedan korilla ja takana "kuormajouset"
EMS:ssissä siis suhteessa jäykemmät takajouset.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
99 turbossa on käsittääkseni ollut jäykemmät jouset kuin vapareissa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001