Bensa versus diesel
periaatteestakin näin.. ei tommosella dieseli kiesillä nykiminen niin kauheen lepposta ole verrattuna bensakoneen laajaan vääntöön.
Ja kuka noille TDI miehille on opettanut, että dieselissä on sitä "oikeeta" voimaa.. roikkuvat aina puskurissa..
työajossa tdi... ristus että saa hämmentää sitä keppiä.
nautiskeluun 2.3 TA tosimies ei hehkuta eikä hämmennä..
ja mitenniin dieselissä sama tehollinen kierrosalue.. ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.. Bensakoneella automaattikin vaihtaa yli 1000 väleillä, ja sehän ei edes käytä alavääntöä..
Ja kuka noille TDI miehille on opettanut, että dieselissä on sitä "oikeeta" voimaa.. roikkuvat aina puskurissa..
työajossa tdi... ristus että saa hämmentää sitä keppiä.
nautiskeluun 2.3 TA tosimies ei hehkuta eikä hämmennä..
ja mitenniin dieselissä sama tehollinen kierrosalue.. ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.. Bensakoneella automaattikin vaihtaa yli 1000 väleillä, ja sehän ei edes käytä alavääntöä..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Kannatan kumpaakin pihassa kolme diesel autoa ja neljä bensa autoa joista kolme saabbeja kyllähän tuo V8 dieselin ääni on ihan mahtava näissä kylmäkäynnistyksissä mutta kyllä silläkin pääsee kulutuksen puolesta 9.8l/100km j konehan on sentään 6.2 diesel mutta itse ajan bensa-autolla nyt ja tulevaisuudessa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Diesel. Ainakin tuntuu varmatoimisemmalta.
Muutenkin alkaa pensavehkeet tuntua vähän semmoisilta leluilta. <- - pakko oli keksiä jotain, kun kaikki haukkuu...
Jos joskus vähän ajan niin varmaan pensan laitan. Esim. pensa 9-3 on paljon kepeämpi ja helpompi ajaa kaupunkiajossa.(!)
Paljon traktoreita ajaneena tuntuukin kotoisalta tuo diesel.
"ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.."
Ei mulla ainakaan vielä 2500 lopu väännöt kuin seinään, tää kyllä taisi ollakki hiukan kärjistystä.
Paljo on tosiaan makuasioita nää ja myös lompakkoasioita.
Ois kyllä toisaalta mahtava joskus (ku ois lyhyempi työmatka) laittaa joku vihainen pensaturbosaba Ehkä joskus vielä
Tämmösellä matkalla en laita, vaikka todennäköisesti joku sieltä takarivistä huutaakin, että "joo, ajan määki pensa-autolla xxx-kertaa enempi ku sää dieselillä".
Siinäpä ajat, minä en.
EDIT: pari typoa ja tää:
Dieseli on mun mielestä siitä kiva, kun jos ajattelee hiilidioksidipäästöjä, niin ovat pienemmät kuin bensassa. Nyt joku tietty huutelee hiukkaspäästöistä, että dieselissä kovemmat, niinkuin ovatkin.
Mitenhän lie sitten kun tulee ne hiukkassuodattimet pakollisiksi?
Tietääkö joku?
Varmaan vähenee hiukkaspäätöt pieneksi niinku vähät tehotkin edelleen pienimmiksi.
Muutenkin alkaa pensavehkeet tuntua vähän semmoisilta leluilta. <- - pakko oli keksiä jotain, kun kaikki haukkuu...
Jos joskus vähän ajan niin varmaan pensan laitan. Esim. pensa 9-3 on paljon kepeämpi ja helpompi ajaa kaupunkiajossa.(!)
Paljon traktoreita ajaneena tuntuukin kotoisalta tuo diesel.
"ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.."
Ei mulla ainakaan vielä 2500 lopu väännöt kuin seinään, tää kyllä taisi ollakki hiukan kärjistystä.
Paljo on tosiaan makuasioita nää ja myös lompakkoasioita.
Ois kyllä toisaalta mahtava joskus (ku ois lyhyempi työmatka) laittaa joku vihainen pensaturbosaba Ehkä joskus vielä
Tämmösellä matkalla en laita, vaikka todennäköisesti joku sieltä takarivistä huutaakin, että "joo, ajan määki pensa-autolla xxx-kertaa enempi ku sää dieselillä".
Siinäpä ajat, minä en.
EDIT: pari typoa ja tää:
Dieseli on mun mielestä siitä kiva, kun jos ajattelee hiilidioksidipäästöjä, niin ovat pienemmät kuin bensassa. Nyt joku tietty huutelee hiukkaspäästöistä, että dieselissä kovemmat, niinkuin ovatkin.
Mitenhän lie sitten kun tulee ne hiukkassuodattimet pakollisiksi?
Tietääkö joku?
Varmaan vähenee hiukkaspäätöt pieneksi niinku vähät tehotkin edelleen pienimmiksi.
Ahdettu esikammiodiesel hankittu.dq kirjoitti:Diesel tietysti, pelkkä naftakoneen pakokaasujen tuoksukin saa jo villiksi. Ja ahdettu esikammiodieselhän se olla pitää, enää ei vois kyllä harkitakaan TDI-koneista kun sitten miustakin tulis TDI-mies?
Noo ehkä taas joku kaunis päivä tulee dieselillä käyväkin hankittua, viimeiset pari vuotta kyllä joutunut tyytymään bensalla käyviin.
Pakko lisätä topiciin, että itsellä on kokemusta ehkä tämän hetken hienoimmasta kiisselistä. Auton loogisesti siltä valmistajalta, joka tekee tän päivän parhaat koneet,eli BMW. Edes lastun kanssa 335 heppaa ja 600Nm tuottava kone ei voita sydäntä. Hemmetin tylsä vekotin. Kyllähän se kulkee, mutta mutta...ja hyytyy kierrosten myötä, vaikka 5500 kiertääkin. Sitten kun uusi pykälä arvotaan silmään tuntee taas kun ryksee, ollaan taas vetoalueella...huoh, ei näin.
STCF #3
Kaikkihan ne kuvittelee omaa autoaan parhaaksiSpeedou kirjoitti: ...joka tekee tän päivän parhaat koneet,eli BMW. .
Veikkaan ettei ne tämän päivän pippelinjatkeet enää 20 vuoden päästä niin über-erinomaisia ole, kyllä ne kestävimmät vehkeet on aina tehty ja tehdään Ruotsissa (ennen jopa Suomessa)... tai no, olihan saksalaisilla sentään MB aina W124-koriseen asti, sen jälkeen alkoi alamäki
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Nosiis jooh, jos miettii kestävyyttä en sano mitään. Onhan noita bemun koneita poksunut jonnin verta. Lähinnä vaikka bemun uus Turbokone on aivan posketon laitos. Ei hirveesti ole Saabin turboilla sen rinnalla kehumista. Kiisselimarkkinoillakin ne vetää kovaa ja vaparit on hiton hienoja. Ei tässä ole mitään "oma on paras" meininkiä. En edes vertaa vapareita turboihin, mutta bemu teki ekaa kertaa ikuisuuteen turbokoneen ja on se markkinoiden ehdottomasti hienoimpia laitoksia.
STCF #3
Jeps. Näkökulmia on monia, ja minulle ainakin kestävyys merkitsee enemmän kuin minkäänlaiset suoritusarvot. Kaverilla makaa E34 M5 (3.6) takapihalla naapurinmukuloitten potkittavana kun kyllästyi jatkuvaan pommeiluun, saas nähdä mikä senkin "laatuauton" lopullinen tuomio onSpeedou kirjoitti:Nosiis jooh, jos miettii kestävyyttä en sano mitään. Onhan noita bemun koneita poksunut jonnin verta. Lähinnä vaikka bemun uus
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Totta. En minäkään siis salli sitä, että konetta pitää aina alle 100tkm rempata, mutta en myöskään odota pomminvarmaa toimintaa 300tkm. Ja kulutus on mulle yks haile kans. Joillekin se on esimerkiksi se, mikä tekee koneesta todella hyvän jne.kristian kirjoitti:Jeps. Näkökulmia on monia, ja minulle ainakin kestävyys merkitsee enemmän kuin minkäänlaiset suoritusarvot. Kaverilla makaa E34 M5 (3.6) takapihalla naapurinmukuloitten potkittavana kun kyllästyi jatkuvaan pommeiluun, saas nähdä mikä senkin "laatuauton" lopullinen tuomio on
Esim. tuon oman rakkineen kone on arvoitus. Niitä pamahtelee sillon tällön maailmalla ja pienillä kilsoilla ilman syytä. Mä ajan sormet ristissä ja toivon parasta Uusi kone on kevyet 18ke...
STCF #3
Niitä paukkuu kaikista autoista, jostain enemmän, jostain vähemmän... ja silti nykyään lähestulkoon moottori kuin moottori kestää asiallisesti pidettynä 300 000 km.Speedou kirjoitti:Esim. tuon oman rakkineen kone on arvoitus. Niitä pamahtelee sillon tällön maailmalla ja pienillä kilsoilla ilman syytä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
"Dieselin maksimivääntö on melkoinen: 300 Nm käyntinopeusalueella 2 000–2 800 r/min. Mahtavaa!"
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 305&page=4
....bensa....
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 305&page=4
....bensa....
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87