muisti huononee (auton purku)

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

muisti huononee (auton purku)

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

etupenkit miten lähtee irti?juu tieto on
koelaudan purku? tietoa on
tai mitä avaimia tarvitsen koko sisustuksen purkuun 96:Seen! ????

mikä hässäkkä takapenkin alla!
pohjalla puinen keppi jossa tukipalikat n.15cm välein ja istumaosassa on raudat---- mikä juttu tää on? jees alkuperäinen juttu ainoastaan vuosimalli 75 asti.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Tuo kierrettävä keppi on takaistuintyynyn korkeussäätö (luksus jota harvasta nykyautostakaan löytyy).
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikö se puukeppi liity tuohon ku selkänojan kaataa alas niin tukee sitä? ja sit ne istumaosan raudat pitää sen selkänojan alhaalla...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Joo, ne metallisangat lukitsee selkänojan tavarankuljetusasentoon, mutta se puukeppi on istumakorkeuden säätöä varten.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ahaa. lyödäänkö polttopuuksi vai onko tälläiselle jollakin tarvetta?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Minä olen säilytellyt muutamia niitä puukepakoita, ihan sen vuoksi että ikivanhan konstruktioperiaatteen mukaan kunnon koneissa pitää olla vähintään yksi puinenkin osa.
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

pistä keppi talteen, niitä on silloin tällöin vanerit levähtäneinä ja näin olleen pilallisina... ne on sitten sopivia varsia mm. rata päivien merkki lippuihin

koje taulu helposti
ovet auki/irti ja ovitiivteen alta mutterit kojetaulun päistä esiin, iso ristipää ja 11mm:nen kojetaulun sisällä (parhaat on isku meisselin pää adaptereineen, sopii suoraa räikkään ja räikkäpäinen kiintolenkki. 2*2 päissä ja yksi keskellä

sitten 2 kpl säätö vaijereita irti jalkatilan keskeltä läppä koneistosta (kiinnikkeet ristipää ph1) vaijeri lähteen pyöräyttämällä varresta ja kone huoneesta lämmön säädön vaijerit samalla tavalla, pari ristipää ruuvia vain enemmän. Jos haluaa lämmön säätimen samalla irti niin kannattaa ottaa em. läppä koneisto 4:llä ruuvilla irti jolloin pääsee irroittamaan lämmönsäätimen kapillari putkein jalkatilan puolelta

sitten mittari vaijeri, em. vaijerien kiinnitys (2*sitipää) ja vilku releen kanta (1 ristip). Ryyppy ja sähkö johdot irti/katki oman tarpeen mukaa

sitten onkin helppoa irroittaa rattiakselin yläpää jos muistaa lyödä 2,5mm tuurnalla sokat pois ruuveista

penkit vedetää kiskoja myöten eteen päin ja ylös nosto ja sähkö johdot irroitetaan

ovi verhoilut , kahvat ym ristipäällä irti ja pitkällä ruuvi taltalla kiertää pahvia ja napsatteleen klipsit irti (bilteman erikoistyökalu ko asiaan toimii!) sitä enne ylälisita irti, ensin lukko tappi ja sitten 6-7 klipsiä

taka pahveista ensin turvavyön kohta irti (ja muutkin turviksen kiinnikkeet) ylä lista lähtee samoin kuin ovesta pois lukien tain nasta joka istuu lujassa ja vaatti suosttuttelua
taka penkin irroitus ensin helpottaa asiaa, ristipäät saranoissa
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lol kiitos ohjeista.koelaudasta on mittarit irrotettu.kello myös taidan laittaa sen qso huoneeseen aikaa näyttämään.heh
lyhyttä ristipäätä etsiessä meni loppu valoisa aika,että sais tuon mankkatelineen irrotettua! ihan siisti kokonaisuus. tuosta jollekkin teline ja samalla voi kysyä sopivaa blaukkaria siihen. ei halpa--- no juu. penkit otan talteen jos en muuten niin grillikatokseen.... ovipahvit saa joku jos tarviaa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Oikein kun miettii, niin eipä taitaisi nykyään saada suurella rahallakaan uutta autoa, jossa olisi kaikki ne luksusvarusteet, mitä esimerkiksi '72 96:ssa oli ihan vakiona.

Vapaakytkin, automaattisesti kytkeytyvä istuinlämmitin, ajovalojen pyyhkijät sekä takaistuimen korkeussäätö!

Täytyy siis huolella vaalia näitä vanhoja.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Lukeeko sulla Nalleolut mitä jarrutehostajassa, jos sattuis lukemaan Ate 3.6132-1601-4 niin ostan oitis hyvään hintaan pois sen, eli olisi sitten saman kuin 99:issä -73. Omassani oli tarra jossa oli tuo koodi. Tuo vanha vaan on rikkipoikki joten uutta tarvittaisiin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tarkastetaan,laatikossa on myös 70 viipasta tehostin katson siitäkin... ja metsässä 78 99 eli tutkin huomenna...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

-78:issa 99:issä on aivan erilainen tehostin joten sitä ei kannata tutkia.
Olikos niin että uudempiin kajakkeihin tuli Aten tehostin joskus superiaikaan? Ei kenelläkään satu olemaan tietoa tuosta varaosanumerosta josko vaikka passaisi 99:iin? Kun tuon osan löytäisi niin auton saisi viedä leimattavaksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eli kenelläkään palstalaisella ei ole kajakissa jarrutehostinta, asia selvä ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Mulla on uudemmassa tehostin. Kuupat on talvisäilössä 200 km päässä, mut lupaan tsekata kun tallilla käyn :D
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Juha96 kirjoitti:Mulla on uudemmassa tehostin. Kuupat on talvisäilössä 200 km päässä, mut lupaan tsekata kun tallilla käyn :D
Tattis, paikalla on nyt liimalla kasattu jarrutehostaja, saas nähdä kestääkö. Sinällään turvallisuuteen se ei vaikuta vaan jarrut toimivat vaikka tehostaja falskaisikin.
Eli ei ole kiire enää asialla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin