KAMPIAKSELIN TAKATIIVISTE SAAB 9000 --98
Vauhtipyörän puoleisessa päässä
9000 Turbo/16V. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-1718 9.90 ???
Motonetissa ei näytä olevan tiivistettä siihen laippaan jolla stefa on kiinni. Onnistuuko stefan vaihto helposti irrottamatta laippaa, vinkkejä miten ?
Kampiakselin vaihteistonpään stefa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
ruuvaa pari ruuvia rohkeesti steeffanin läpi. kun ruuvin kärki ottaa stefan takana olevaan kampuran osaan, alkaa ruuvi työntämään stefaa ulos. ei ole mikään tiivistyspinta siellä takana, eli pieni naarmu ruuvin kärjestä ei haittaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Juuri niinkuin yllä sanotaan. Vanhan stefan uskaltaa repiä pois tuolla ruuvikonstilla: sehän (ilmeisesti) vuotaa jo valmiiksi!
Jos haluaa varmistella, ruuvit/ruuvin voi ruuvata hiukan vinoon, ulkokehältä päin kohti kampuraa, näin kärjet ei osu lähellekään tiivistepintaa, mutta suoraan tuon stefan takanahan ei ole mitään kriittistä. Karkeahelttaisella ruuvilla stefa lähtee myös ruuvista varovasti vetämällä, kunhan kärki on lävistänyt stefan sisällä olevan pellin, ja "haukannut" riittävän tukevasti kiinni... Tällöin ei siis tarvitse ajaa ruuvin kärkeä senkään vertaa päin valurautaa.

Jos haluaa varmistella, ruuvit/ruuvin voi ruuvata hiukan vinoon, ulkokehältä päin kohti kampuraa, näin kärjet ei osu lähellekään tiivistepintaa, mutta suoraan tuon stefan takanahan ei ole mitään kriittistä. Karkeahelttaisella ruuvilla stefa lähtee myös ruuvista varovasti vetämällä, kunhan kärki on lävistänyt stefan sisällä olevan pellin, ja "haukannut" riittävän tukevasti kiinni... Tällöin ei siis tarvitse ajaa ruuvin kärkeä senkään vertaa päin valurautaa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Joku valitti noita moton kampurastefoja huonolaatuisiksi jossain topikissa aiemmin. Olivat selvästi alkuperäisia Saabilaisia kapeammat, ja vuoto oli alkanut uudelleen suht. nopeasti. Eli ehkä kannattaisi lyödä hiukan lisää tiskiin hilloa ja hommata orkkikset.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77