"Virityksiä" ja huomiota

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
2766
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 22:49
Paikkakunta: helsinki

Re: olen samaa mieltä

Viesti Kirjoittaja 2766 »

9000LPT kirjoitti:
Zebe kirjoitti:Voisin sanoa että en usko että on ollut pienellä vakioturbolla hirveän kivaa noilla paineilla :D

Isompi ahdin vaan tilalle jos tehoa meinaa, (T03 ei ole iso, pikkuturbohan sekin on vielä ja taaskaan ei ole järkeä työntää niitä hirviöpaineita). Kun isommalla ahtimella ei tarvitse käyttää suuria ahtopaineita, että saadaan tuotto vastaavaksi kun sen vakiotulpan 1.6bar.

"onks tietoo et miten paljon paineita t03 kestää?" Ei paljon painetta tarkoita suurta tehoa, eri asia on mitenkä paljon sitä ilmaa siellä liikkuu. :wink:
Alunperin oli 1.3bar paineet T25 ja nyt on samat paineet 9-5 aeron Mitsulla (T15, 5:en pakopesällä) ja väitän vedon olevan tasaisempaa ja rajumpaa. Asiaan saattaa vaikuttaa myös hukkaprtin väsyminen T25:lla ja se että Mitsu jaksaa pitää 1.3bar ahdot maksimikierroksille saakka. Pitää vain olla pikkuisen varovainen tuon kanssa, koska boksia ei ole muutettu turbon vaihdon yhteydessä.

Boksia muutettu.. Tästä onkin pitänyt kysyä tietävämmiltä: Pitäisikö boksia sitten muuttaa jos ahtimen vaihtaa hieman isompaan??

esim. t25 yhteensopivaan hybridiin tms.

MikkoL
hki
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: olen samaa mieltä

Viesti Kirjoittaja V-M »

2766 kirjoitti: Boksia muutettu.. Tästä onkin pitänyt kysyä tietävämmiltä: Pitäisikö boksia sitten muuttaa jos ahtimen vaihtaa hieman isompaan??

esim. t25 yhteensopivaan hybridiin tms.

MikkoL
hki
Riippuu hybridin suuruudesta? Ja onko kyseessä trionikki?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
2766
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 22:49
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja 2766 »

Trionic (5.2) joo minun tapauksessa.
Lähinnä olen miettinyt tuollaisia bolt on -tyyppisiä t25 muunnoksia, joita esim. speedpartsilla näyttää olevan T25/28.

tuskinpa tulee toimivaa ahdinta kuitenkaan vaihdettua. Mutta olisiko tuo keino saada lisäpotkua koskematta moottorinohjaukseen?

mikkoL
hki
cse 23TA
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

2766 kirjoitti:Trionic (5.2) joo minun tapauksessa.
Lähinnä olen miettinyt tuollaisia bolt on -tyyppisiä t25 muunnoksia, joita esim. speedpartsilla näyttää olevan T25/28.

tuskinpa tulee toimivaa ahdinta kuitenkaan vaihdettua. Mutta olisiko tuo keino saada lisäpotkua koskematta moottorinohjaukseen?

mikkoL
hki
cse 23TA
Aeron softa ja mitsun puhallin (vaikka airon). Ja on samoissa lukemissa kun steg 1:llä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
janii
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 16, 2006 01:58
Paikkakunta: karkkila

Viesti Kirjoittaja janii »

V-M kirjoitti:
2766 kirjoitti:Trionic (5.2) joo minun tapauksessa.
Lähinnä olen miettinyt tuollaisia bolt on -tyyppisiä t25 muunnoksia, joita esim. speedpartsilla näyttää olevan T25/28.

tuskinpa tulee toimivaa ahdinta kuitenkaan vaihdettua. Mutta olisiko tuo keino saada lisäpotkua koskematta moottorinohjaukseen?

mikkoL
hki
cse 23TA
Aeron softa ja mitsun puhallin (vaikka airon). Ja on samoissa lukemissa kun steg 1:llä.

V-M
no kestääkö mitsun ahdin "hirviö paineita"(1.6)
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

janii kirjoitti:
V-M kirjoitti:
2766 kirjoitti:Trionic (5.2) joo minun tapauksessa.
Lähinnä olen miettinyt tuollaisia bolt on -tyyppisiä t25 muunnoksia, joita esim. speedpartsilla näyttää olevan T25/28.

tuskinpa tulee toimivaa ahdinta kuitenkaan vaihdettua. Mutta olisiko tuo keino saada lisäpotkua koskematta moottorinohjaukseen?

mikkoL
hki
cse 23TA
Aeron softa ja mitsun puhallin (vaikka airon). Ja on samoissa lukemissa kun steg 1:llä.

V-M
no kestääkö mitsun ahdin "hirviö paineita"(1.6)
Ei jos on normaali painelaakeri eikä 360 ast, ja se kestävyyshän riippuu niiin monesta muustakin asiasta kuin vain paineesta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Ja miksi ei edelleenkään voisi hommata sellaista puhallinta millä ei tarvitsisi työntää mitään 1.6 baaria jotta saataisiin sama teho... Ei ymmarta! :roll:
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Alavääntö ;).
Foxbody turbo
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Japso kirjoitti:Alavääntö ;).
Jep ja yläkierrosveto jääkin turbokaupan hyllyyn sitten. :D
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Laitetaanpas päivitystä kun on jotakuinkin palikat valmiina mutta vain asennus ja motivaatio on vielä hakusessa :oops:

Eli asennusta odottaa:
- Simonssin 2.5" putkisto katista taaksepäin (alku on jo 3")
- Vollen mitsu TDO4-15G + TO3 pakosarja
- 3 Bar mappi
- Säädettävä bensanpaineen säädin
- Softaa (useampi erilainen kokeiltavaksi T5:een)
- Laajakaista lamda ja innovaten LC-1
- Iskarit, valmistaja KYB mutta modioitu GTS:n tehtaalla Saksassa 20% jäykemmäksi ulostuloa.
+ normaali "kevät" huolto.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kylläpäs kulkine muuttui ajettavuudeltaan 8O Laittaa pläjäytin osaa paikalleen. Eli...

- nuo GTS:n muokaamat ja pareittain testatut iskarit
- Alatukivarran taka kumet (butyylikumimassalla täytetyt orkkikset)
- Poikkituki konehuoneeseen

Paljon rauhallisempi keula, ei vetele kiihdyttäessäkään niin paljoa. Ja iskarit tuntuu toimivan eikä ole edes sitä KYB:mäistä pinta kovuutta noissa yhtään. Kuitenkin tuntuvat poistaneen tuon keulan nyökkimisen joka oli noilla uusilla Sascheilla ja -40mm jousilla.

Paikalleen meni myös tuo Simonssin putki setti, äänet kyllä hiljeni verrattuna tuohon paikallaan olleeseen ilman välipönttöä olleeseen vakio putkeen. Mutta tuo putkenpään tööninki ulostulo kyllä vähän närästää :oops:

Seuraavana olis sitten tuon kone puolen maustaminen noilla listatuilla osilla...
listasta unohtui noiden B202 nokkien laitto myös.
Saas nähdä mikä tuosta sekameteli sopasta kuoriutuu :roll:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Päivitystä...

Iso alu IC tuli hommattua... mutta palikat odottaa asennusta kun en saanut noita softia vielä pelaamaan.
Talvi painaa päälle joten onpahan nyt talvi aikaa saada nuo softat testattua.
Vikana on että polttelin softat prommille ja poksi paikalleen.
Mutta auto tupsauttaa kerran putkessa ja mitään muuta ei tapahdu :?: Starttaa normaalisti, pumppu surahtaa. Pitänee kokeilla tuleeko kipinä vai puuttuuko suihkuilta impulssi...
Saattaa toisin olla että polttelin nuo softat väärässä moodissa noille... 8)

Tulipas vähän ongelmiakin, viimeksi Tupos miittingissä kun päätettiin vaihtaa paikkaa niin kulkine päättikin että se haluaa jäädä sinne Tupoksen ABC:lle parkkiin eli virrat päälle ja starttausta... mitään ei tapahdu, ei edes naksahda. Teki tuon saman pari viikkoa aiemin mutta hetken jäähdyttyään starttasi normaalisti joten vaihdoin virtalukon pohjan silloin. Mutta tuolla Tupoksella ei auttanut jäähdyttelyt eikä mikään. Joten Ei sitten lopulta auttanut kuin letermannia peliin ja suoraan startin päästä käyntiin (prkl poikkituki ku on tiellä). Joten kurvailin kotiin suoraan sieltä.

Seuraavana aamuna normaalisti käyntiin ja kun yritin tarhan pihasta uudelleen käyntiin niin sama homma. Joten illalla ajelin auton lämpimäksi ja mittalin solenoidille menevää piuhaa... vain n.6-7V menee?

Joten tarkistin nuo kepin juuren (automaatti) konnektorit ja sinne menee 12V ja ulos tulee vain 7V :roll: Suihkautin kokeeksi tuota contact ceaneria sinne contactori levylle ja saman tien pomppas nuo lukemat normaaliksi. 8O

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Eipäs se tullutkaan kuntoon... Mutta kun kolauttaa tuohon airbagin alla olevaan sulake "koteloon" niin jopas herää? Sulakeissa ei näytäis olevan häikkää eikä releiden kannoissa ollut jälkiä huonoista kontakteista?

Meneekö tuo jännite jonkun releen kautta startille? En ainakaan noista scemoista löytänyt relettä tuosta linjasta? Apuja?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

V-M kirjoitti:Meneekö tuo jännite jonkun releen kautta startille? En ainakaan noista scemoista löytänyt relettä tuosta linjasta?
Ei pitäisi olla releitä vaihdevalitsimen asentokytkimen ja solenoidin välissä ellei ole hälytintä ajonestolla. Jos on orkkishäly ajonestolla, niin sitten on ohjausyksikkö ja rele välillä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

jus kirjoitti: Ei pitäisi olla releitä vaihdevalitsimen asentokytkimen ja solenoidin välissä ellei ole hälytintä ajonestolla. Jos on orkkishäly ajonestolla, niin sitten on ohjausyksikkö ja rele välillä.
Kyllä siellä on orkkis häly+ajonesto (jälkiasennettuna) joten mikä noista releistä on se jonka kautta se menee? Onko se siinä sulakkeiden takana olevassa rele levyssä vai erikseen?

Sillä kysyn kun tuosta hälyn asennus manuskasta ja sen osalistasta ei relettä löytynyt?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin