Leima...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 23:14
- Paikkakunta: Oulu & Raahe
Käytin viimeviikon alussa ysisatastani Raahen yksityisellä. Kuskinpuoleinen alapallonivel oli väljä ja akun kiinnitys oli päässyt repsahtamaan. Alapallonivelen sain vaihdettua parin tunnin tappelun jälkeen ja yritin parhaani mukaan kiristää akun kiinnitystä.
Uudelleen kävin autoa näyttämässä torstaina. Katastusmies repäsi akun kiinnityksen irti ja tuumasi, että parempi väsätä kokonaan uusi kiiinnitys, ettei akku putoa tielle. Alapallonivelessä ei tietenkään ollut mitään huomautettavaa, eikä niissä parissa pienessä hitsissä, jotka olivat ilmestyneet alatukivarteen ja olkavarteen rälläköintiä seuranneen "paikkaustoimenpiteen" jälkeen ...no olkavarren voisi vaihtaa seuraavaan katsastukseen mennessä, vaikka kyse on pienestä naarmusta; "Lovi on aina särön alku", tuumasi lujuusopin lehtori aikoinaan, lisäten: "Turhia hitsisaumoja on vältettävä rakenteissa, jotka altistuvat vaihtelevalle tai iskumaiselle kuormitukselle."
Mitään kehuja en autostani saanut kummallakaan kerralla, vaikka ruostetta ei ole helmoissa, eikä pohjaa tarvinnut koputella. Hiljaisia poikia...
Uudelleen kävin autoa näyttämässä torstaina. Katastusmies repäsi akun kiinnityksen irti ja tuumasi, että parempi väsätä kokonaan uusi kiiinnitys, ettei akku putoa tielle. Alapallonivelessä ei tietenkään ollut mitään huomautettavaa, eikä niissä parissa pienessä hitsissä, jotka olivat ilmestyneet alatukivarteen ja olkavarteen rälläköintiä seuranneen "paikkaustoimenpiteen" jälkeen ...no olkavarren voisi vaihtaa seuraavaan katsastukseen mennessä, vaikka kyse on pienestä naarmusta; "Lovi on aina särön alku", tuumasi lujuusopin lehtori aikoinaan, lisäten: "Turhia hitsisaumoja on vältettävä rakenteissa, jotka altistuvat vaihtelevalle tai iskumaiselle kuormitukselle."
Mitään kehuja en autostani saanut kummallakaan kerralla, vaikka ruostetta ei ole helmoissa, eikä pohjaa tarvinnut koputella. Hiljaisia poikia...
900i vm. -88
Re: Leima...
Kohtalaisen tumpelolta kuulostaa kyllä. Meikäläisen neliloviset on totelleet nöyrästi vieraitakin (jopa naispuoleisia sorvareita) vaikka on ollut ihan vaan perusöljyt sisällä.Marko A kirjoitti:Mulla on jokakerta tuon 4v satkun kanssa tuntunut, että pitäis katsastus jannua lintata nokkaan kun ei **kele onnistu rusauttelematta laittaa vaihteita silmään. Onhan se toki hieman tahkea jos nuihin nykysynkrolaatikoihin vertaa, mutta rajansa kaikella.
Viimeksikin osui kohdalle katsastusmies, jolle jo "väärinpäin" aukeava konepelti tuntui olevan jotain erikoista, mutta laatikon pykälät kyllä menivät rutinoitta kohdalleen. Tuulihaka ei tosin ole oikein toipunut vieläkään, mutta annetaan Arafatille (tai Nasserille tai mikälie Mubarak kyseisen melko hiljattain valmistuneen leimamiehen nimi nyt olikaan) anteeksi.
Toisaalta hän kyllä löysi valmistenumeron alle viidessätoista sekunnissa ja tiesi kässärin ottavan eteen, joten olisiko sittenkin ollut kyseessä kaappisaabisti, joka vain koitti hämäystaktiikkaa tyyliin "oliko pokeri se peli jossa jaetaan viisi korttia kullekin"?
Eipä käy kateeksi: maahanmuuttaja ja salasaabisti...
NG 900S 3d 2.3i -98
Itse sain kanssa uusinnasta eilen leiman. Kässäri ei pitänyt toisella puolella ja sitä sai vähän aikaa säätää mutta nyt pitää. Toisen puolen vetarin kumi oli kanssa antautunut juuri, kun kuukausi sitten kävin ekan kerran näyttämässä. Aika samaan tahtiin menivät, toiselle puolelle vaihdoin sen kumin viime keväänä. Uusintaleimalle tietenkin viimeisenä mahdollisena päivänä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Kylläpäs teillä on ollut mukavia insseja renkaita potkimassa.
900i 87 viimevuoden tarinat oli mulla tälläset.
Ikkunassa alareunassa halkeama oli mennyt samalla säröllä läpi
kahtena edellisenä vuonna "elikkä ei kun vaihtoon"
Kässärissä kyllä olikin vikaa mutta muuten jarrut oli ihan OK paitsi
insin mielestä levyt ruosteessa "elikkä vaihtoon edestä ja takaa"
Oljy vuotoja koneessa "elikkä peruskorjattava"no vaihdoin kampuran
stefan ja öljypumpun tiivisteen.
Ajovalojen suuntakuvio epäselvä "epäilen kyllä että tais olla inssin
silmät jotka haritti"no vaihdoin heijastimet ei niillä valoilla päivällä
ole ennenkään virkaa ollut ja yöllä näyttivät sen mitä ennenkin.
CO päästöt liijan suuret "elikkä ajokieltoon"sähläs niiden papereiden kanssa puolituntia ja liimas punasen lapun ikkunaa
jonka mä liimasin autotallin oveen himassa kun mulla oli muutenkin
niin vanha leima autossa ettei sillä muutenkaan olis saanu ajaa
900i 87 viimevuoden tarinat oli mulla tälläset.
Ikkunassa alareunassa halkeama oli mennyt samalla säröllä läpi
kahtena edellisenä vuonna "elikkä ei kun vaihtoon"
Kässärissä kyllä olikin vikaa mutta muuten jarrut oli ihan OK paitsi
insin mielestä levyt ruosteessa "elikkä vaihtoon edestä ja takaa"
Oljy vuotoja koneessa "elikkä peruskorjattava"no vaihdoin kampuran
stefan ja öljypumpun tiivisteen.
Ajovalojen suuntakuvio epäselvä "epäilen kyllä että tais olla inssin
silmät jotka haritti"no vaihdoin heijastimet ei niillä valoilla päivällä
ole ennenkään virkaa ollut ja yöllä näyttivät sen mitä ennenkin.
CO päästöt liijan suuret "elikkä ajokieltoon"sähläs niiden papereiden kanssa puolituntia ja liimas punasen lapun ikkunaa
jonka mä liimasin autotallin oveen himassa kun mulla oli muutenkin
niin vanha leima autossa ettei sillä muutenkaan olis saanu ajaa
900i -90
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Hittolainen, ei tullut nollan hylsyn vuotta
T8A satkun takajarruissa liikaa puoltoa (pienin mitattu heitto 32%, sallittu 30%), etujarrut ja käppäri "paremmat ku uutena".
Insinööri yritti kyllä parhaansa takajarrujenkin kanssa, dynorullillakin kävi kahteen kertaan, kun ensin kävi jarruja kiusaamassa pihamaalla. Ainoastaan muutama kommentti tuli takapenkin ja takakontin verhoilun puutteesta: "no oli ainakin helppo huomata huolella tehdyt hitsipaikat" ja "periaatteessa oishan sen penkinkin tuolla pitäny olla"
Kertoili myös mielenkiintoisen tarinan, kun jonkun vanhan pratun saapottimessa oli vetaritunnelit korjattu vähän sinne päin, eli vedetty "mutkat suoriksi". Kunnon ulosjoustoilla tukivarsi paukkasi siis korjatun tunnelin helmoihin. Sitten olikin eräänä kauniina päivänä jousilautanen porsinut, koko jousivoima väärässä paikassa ja ekassa isommassa röykyssä napsahti tukivarsi poikki. Että pidetään se asennuskalja maltillisissa lukemissa kun hitsataan noita tunneleita
T8A satkun takajarruissa liikaa puoltoa (pienin mitattu heitto 32%, sallittu 30%), etujarrut ja käppäri "paremmat ku uutena".
Insinööri yritti kyllä parhaansa takajarrujenkin kanssa, dynorullillakin kävi kahteen kertaan, kun ensin kävi jarruja kiusaamassa pihamaalla. Ainoastaan muutama kommentti tuli takapenkin ja takakontin verhoilun puutteesta: "no oli ainakin helppo huomata huolella tehdyt hitsipaikat" ja "periaatteessa oishan sen penkinkin tuolla pitäny olla"
Kertoili myös mielenkiintoisen tarinan, kun jonkun vanhan pratun saapottimessa oli vetaritunnelit korjattu vähän sinne päin, eli vedetty "mutkat suoriksi". Kunnon ulosjoustoilla tukivarsi paukkasi siis korjatun tunnelin helmoihin. Sitten olikin eräänä kauniina päivänä jousilautanen porsinut, koko jousivoima väärässä paikassa ja ekassa isommassa röykyssä napsahti tukivarsi poikki. Että pidetään se asennuskalja maltillisissa lukemissa kun hitsataan noita tunneleita
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
Viikolla kävin näyttämässä uusinnassa Satkun....
Raidetangonpään vaihdoin ja panin oikein sakemannin tekeleen Lemförderin. Inssi tuli pihalle ja sanoi vaan, että käännä pyörät tappiin ja kurkkas, että oliko uus osa paikallaan... Ja ajoaikaa taas pitkäksi aikaa
Raidetangonpään vaihdoin ja panin oikein sakemannin tekeleen Lemförderin. Inssi tuli pihalle ja sanoi vaan, että käännä pyörät tappiin ja kurkkas, että oliko uus osa paikallaan... Ja ajoaikaa taas pitkäksi aikaa
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tänään käytin auton konttorilla. 50% oli vielä heittoa käsijarrussa mutta meni läpi.Rusakko kirjoitti:Tuo vetarintunneli hitsattiin pari päivää sitten kuntoon. Vaimo käytti tänään autoa konttorilla. Ei vielä tullut leimaa. Toisen puolen käsijarru ei pitänyt, täytynee säätää käsin paloja hiukan lähemmäksi. Vai onko tuohon jotain muuta konstia? Muuta vikaa ei autosta löytynyt.Rusakko kirjoitti:Pitäisi 900i vuoden loppuun mennessä leimata. Kaikki tiedossa olevat puutteet tarkoitus korjata sitä ennen.
Pakoputki vuosi liikaa. Kävin mittaamassa päästöt ja liikaa happea.
Uusin viime perjantaina putken katista taaksepäin ja nyt on tiivis. Väliputki ennen vaimenninta oli lähes poikki, samoin takapöntössä oli reikä. Aikaa putken vaihtoon meni neljä tuntia ja riittävästi asennusjuomaa.
Seuraavaksi vaihtuu toiselle puolelle vetonivelen suojakumi. Samalla vilkaisen vetarintunnelin alaosaa, jossa on reikä. Sen joutuu ehkä viemään jonnekin hitsattavaksi.
Toisen puolen jousen alalautasessa on reikä, täytyisikö myös tuo korjata ennen leimalle vientiä?
NG900 S -94.
Itellä ne ei ole koskaan puuttunut liikaan happeen koska ovat nähneet poratut vesireijät keski ja takaänkkärissä ja todenneet vaan että liika happi johtuu niistä. Ei tunnu olevan se niin nuukaa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
kannatti taas näyttää hyvin huollettua ja uutterassa käytössä ollutta 23 vuotiasta punaista vanhusta konttorilla. vuoden takaisen näytön jälkeen ajettu 20tkm.
päästöjä myöten kaikki oli kunnossa, mutta kuskinpuolen vetoakselin tunnelin pohja repeytynyt irti seinistä ja alatukivarren kiinnityksen lähtölaskenta oli alkanut. aina tuo jaksaa yllättää, kun sitä ajattelee että eihän sellaista omalle kohdalle voi sattua. autolle tuli täten pakollinen huilitauko kunnes pääsee ammattitaitoisen hitsaajan käsiin.
päästöjä myöten kaikki oli kunnossa, mutta kuskinpuolen vetoakselin tunnelin pohja repeytynyt irti seinistä ja alatukivarren kiinnityksen lähtölaskenta oli alkanut. aina tuo jaksaa yllättää, kun sitä ajattelee että eihän sellaista omalle kohdalle voi sattua. autolle tuli täten pakollinen huilitauko kunnes pääsee ammattitaitoisen hitsaajan käsiin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ei varmaan tullu rikottua mutta melko samoille meni viime kesänä avon kanssa kun jarruvalokytkin takkuili, suurin aika meni ihmetellessä että mistä se löytyy kun on tottunu satkussa sääteleen ja sopivan avaimen löytämiseen kun autossa ei kulje kuin rengasavain.Pampula kirjoitti:Viime viikolla tein oman katsastusennätyksen. Katsastus, korjautus ja jälkitarkastus yhteensä 45 minuuttia. Ennätystä voi yrittää rikkoa.
Ässään tuli leima huomautuksitta toissa viikolla, päästölapun hain erikseen kun tuli toi racekatti asennettua. Kyllä mieltä lämmitti niin että tuli tuossa talvilomalla palkittua kulkine vahakerroksella(normaalisti tulee pestyä auto 2-3kertaa talvessa).
Lainajapsi(tonnarin keppi->automaattiprojekti on vähä venyny) vaatii uusinnan mutta ihan syystä. Käppäri anto paremmat arvot kuin etujarrut, sekä huomautus etuiskarista, nooh eipä sieltä perssonin pohjalta varmaan paria desiä enempää vuotanutta öljyy tullu kun vaihdoin uudet iskarit.
Muksu nukku ihan tyytyväisenä koko katsastuksen ajan turvaistuimessa vaikka iskari- ja palloniveltesti autoo melko tavalla ravisutti.
Tässä vinkki niille jotka ei tykkää että inssi kiusaa omaa kulkinetta testilenkillä, ainakin omalla kohdalla toi oli kovinkin rauhallinen (vaan eipä ole revityksiä ennenkään osunut kohdalle).
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992