Sytkäkasettien erot?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Sytkäkasettien erot?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Liityimme kerhoon,sytkäkasetti porsi. (og9-3, 2.0LPT vm.99 ajettu 73tkm)
Lämpimänä ajettiin pihaan,kolattiin lumet (~5min) ja kun autoa yritettiin siirtää,eipä enää käynnistynyt.Bensa haisi,joten eipä montaakaan vaihtoehtoa rikki olevasta osasta. :D
Laitteessa oli paikoillaan punainen,löin mustan paikalleen ja toimii,vaan kauanko? Ts.Aiheutuuko haittaa mustan kasetin käyttämisestä punaisen tilalla?Mustia olisi sattuneesta syystä muutamia hyllyssä.
Yht'äkkiä ei haulla löytynyt?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mulla sama saab 30tkm enemmän. Erikoista että punainen sippais noin kertalaakista, mustillehan tuo on tyypillisempää (?) Eikö aiemmin oireillut mitenkään?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

NG900T kirjoitti:Mulla sama saab 30tkm enemmän. Erikoista että punainen sippais noin kertalaakista, mustillehan tuo on tyypillisempää (?) Eikö aiemmin oireillut mitenkään?
Mutsin käytössä tuo on,ja kyselin kanssa tota.Sano että ikinä ei ole pätkinyt tai tehnyt muutakaan kummallista.
Pirun pitkä startti tossa on aina ollut,ollut talossa 6v ja 50tkm,mutta ei tossakaan ole nyt mitään muutosta huomannut.. :roll:

No samapa se,toimii ainakin nyt.Mutta uskaltaako tuolla nyt alkaa ajelemaan?Jos kasetteja vaan syö vähän,niin ei haittaa,jos ei riko muuta?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Itselläni on kestänyt DI-kasetti yli 150 000 km. Miten lienee noin pitkää kestänyt, siihen varmasti on vaikuttanut osaksi monesti tehdyt huollot = tulpat vaihdettu noin 8000 km välein. Uusi kassu odottaa asennusta, kun sen aika sitten koittanee.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: Sytkäkasettien erot?

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Suppari kirjoitti:Ts.Aiheutuuko haittaa mustan kasetin käyttämisestä punaisen tilalla?
Sisko ajellut 2.3T tonnarilla mustalla kasetilla ainakin 150 tkm ilman ongelmia. Omassa tontussa toimii myös ongelmitta. Nyt on tosin punainen kiinni ja musta kontissa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Sytkäkasettien erot?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

tevisu kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Ts.Aiheutuuko haittaa mustan kasetin käyttämisestä punaisen tilalla?
Sisko ajellut 2.3T tonnarilla mustalla kasetilla ainakin 150 tkm ilman ongelmia. Omassa tontussa toimii myös ongelmitta. Nyt on tosin punainen kiinni ja musta kontissa.
Ok.Tämä riittää mulle.
Ei siis kannata lähteä kauppaan hakemaan oikean väristä,kun hyllystä löytyy viiteen elämään mustia. :wink:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Suppari kirjoitti:Pirun pitkä startti tossa on aina ollut,ollut talossa 6v ja 50tkm,mutta ei tossakaan ole nyt mitään muutosta huomannut.. :roll:
Ilmeisesti alkuperäinen akku vielä?
Vaihdoin just äskettäin alkuperäisen akun tilalle vartan blue dynamicsin ja kyllä tärähtää käymään ihan eri lailla ja heti. Alkuperäisellä väsyneellä akulla sai sahata piiiitkään.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

NG900T kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Pirun pitkä startti tossa on aina ollut,ollut talossa 6v ja 50tkm,mutta ei tossakaan ole nyt mitään muutosta huomannut.. :roll:
Ilmeisesti alkuperäinen akku vielä?
Vaihdoin just äskettäin alkuperäisen akun tilalle vartan blue dynamicsin ja kyllä tärähtää käymään ihan eri lailla ja heti. Alkuperäisellä väsyneellä akulla sai sahata piiiitkään.
Ei,vaan viime keväänä vaihdettu Banner tjsp.
Tolla on kyllä ajettu ''koko ikä'' n.4 km päivässä+jotkut pidemmät reissut.Kylmänä käymään ja 2km siivu :arrow: 8tuntia ja sama uudestaan.Kuluttavinta ajoa jota ehkä voi olla. :roll:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

NG:stä laukesi puolisentoista vuotta sitten myöskin punainen DI-kasetti aivan kertalaakista 170.000-180.000km välillä. Nyt kilometrejä mittarissa 220.000 ja paikalle vaihdettiin tuolloin musta kasetti. Eikä ole muutenkaan ollut mitään eroa.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Vastaa Viestiin