Autohan seiso syyskuusta asti kun ku alatukivarsi repsahti ja rikko tripodinkin.
viime viikolla tuli auto hitsarilta, joka myöskin laittoi tripodinkin kuntoon. Siitö oli myös etulaakeri totaalisen rikki. Katsastuksessa oli väljä, mutta nyt ei sillä voinut enään ajaakkaan
Hitsari tarjoutui viemään auton trailerilla paikalliselle ammattikoululle jossa poikien piti vaihtaa etulaakeri. Purettuaan pyörän asetelman selvisikin että vanha laakeri oli tuusannusskana ja "sorvannut" laakeripesän kelvottomaan kuntoon.
Klubitoverilta hankin käyttetynä uuden navan ja pojat laittoi kiinni.
Kävin tiistaina koululla viemässä navan ja samalla silmäilin auto. Sisusta oli homehtunut.´, tämäpä vielä tästä puuttui.
Eilen sitten kävin broidin kanssa hakemassa auton, kuulema tiputtelee jäähdytys nestettä ja akku olisi aivan kuollut, eli auto työnnettiin ulos hallista.
Hinattiin saabi paikallisen huoltamon TI halliin.
Broidi vahteli talvirenkaita alle, ja minä laitoin toisen akun paikalle.
Oli hymy herkässä, oma "kulta' työn alla. sain uuden akun kiinni (mikä ei olekkaan niin helppo juttu kun on fööni). Siinä mankka pärähti käymään ja subbareitten iloinen mylvintä täytti TI hallin. Taka akselilla oli jo talvirenkaat ja etukakseli oli laittiaritilän päällä, jonne murphyn lain mukaan pyörän pultit tulee putoamaan. Ajattelin siirtää auto paremmin kohilleen.
Hyppäsin puikkoihi, laitoin virrat päälle. 15l bensaa tankissa, mittareissa valot, ajovalot päällä, henki siis jotenkin pihisee. Ikkunat alas että ilma vaihtuisi autossa.
Käännös virta-avaimesta.... ei mitään.
Pini koputtelu starttii ja solenoidii ja uusi yritys. KLAKK!njähänjähäPRÖÖMMM!!! Lähti kuin palmun alta, vaikka oli syyskuusta asti seissyt.
Ajoin haliissa autoa eteenpäin, laitoin pakin silmäään ja rupesin peruuttamaan auto paremmale paikalle.
Silloin.... KNACK*rutinaaaaa*klonkklonklonklonklonk. Auto seis ja ihmettelemään... Vaihde päällä autoa työnnellessä klonksu, Fikkari käteen ja VOIHAN S**TANANH*ELVETINPER*KELEENVI**U Siellä se vetoakseli ja tripodi möllötti, Malja esillä, vetarin pää ja tripodi maljan vieressa. Ei jumalauta, ja TAAS ja sama, ja samalla tavalla.....
Noh. hetken siinä tupakkia polttelin ja ihmettelin.... Soitto paikalliselle korjaamolle, jossa asiaanomistautunut saab&scanian entinen asentaja on hommissa. Hän vastasi puhelimeen ja siinä hänkin ihmetteli ensiksi että miten on mahdollista että se tuolta irtioaa noin vain... Joko moottorin kiinnikkeet petti, ja siellä on liian lyhyt akseli. Noh sovittiin että vien auton hänelle ja hän "vanhalla rutiinilla"

Autollahan ei voi ajaa, koska vetari hakkaa maljan ja tehostimen paskaks vaik hinaiskin....
Soitto "Frejlle" paikalliselle hinauspuulaakille joka tuli autoa hakemaan. Onneksi autossa on osakasko eli hinausvakuutus, Soitto vakuutusyhtiölle jossa tarkistettiin auton vakuutuksen voimassa olo, kaiken onneksi autossa vakuutus on.
Auto otetaan 7pvnä työn alle, ja sitten tulee selvitys että mitäs helvettiä siellä on oikein paskana.
Ja nyt on lompakkokin kateissa... ikävä fiilis että olisi vanhanaikainen "lompakko auton katolla bensa asemalta lähtiessä" combo tapahtunut...
Että näin.

toivottavasti jonkun päivä piristy kun miettii että "Onneks mulla ei noin paska säkä"....