millä kortilla pärjää?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

On tietenkin paikkoja missä mikään kortti ei käy, näitä on myös Suomessa. Ei tulisi mieleenkään lähteä kauemmaksi ilman edes jonkun maan käteistä rahaa.
Olisin kuitenkin Jonin kanssa samoilla linjoilla että jos joku kortti käy niin se on yleensä VISA. Eli jos yhdellä kortilla pitää pärjätä kotimaaassa ja ulkomailla niin se on pankkikortin ja luotollisen visan yhdistelmä.
9000CS 2,3
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Saappi Kuski kirjoitti:Ei tulisi mieleenkään lähteä kauemmaksi ilman edes jonkun maan käteistä rahaa.
Ihan hyvin voi lähteä... käteistä on aika turha raahata mukana niitä hiluja lukuunottamatta mitä lompakossa yleensä on. Niin kauan kun pysytään länsimaissa niin Visalla tai Masterilla saa aina rahaa, jos ei automaattia löydy niin sitten pankin tiskiltä.

Japani ja Kiina (ja varmaan muukin kaukoitä) oli vielä kymmenkunta vuotta sitten hankalia paikkoja touhuta pelkän luottokortin voimin, mutta sielläkin rahaa sai pankin tiskiltä kortilla.... nykyään sielläkään tuskin on ongelmia.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

matkahuollossa ei elektoni kelpaa.... harmi.... mut tää juttu vois olla vaikka tässä. kelpaa missä kelpaa. jos ei kelpaa niin sitten tehdään muuta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:Olisin kuitenkin Jonin kanssa samoilla linjoilla että jos joku kortti käy niin se on yleensä VISA. Eli jos yhdellä kortilla pitää pärjätä kotimaaassa ja ulkomailla niin se on pankkikortin ja luotollisen visan yhdistelmä.
Mä olen tuosta asiasta ihan samaa mieltä. VISAn kelpuuttavia paikkoja on maailmassa kuitenkin enemmän kuin esim. Master Cardin kelpuuttavia paikkoja.

Olin aikoinaan Nordean asiakas ja kun menin hankkimaan ensimmäistä luottokorttiani, niin asiakaspalvelijat yrittivät lähes väkisin tyrkyttää mulle Master Cardia. Väittivät muka, että se käy maailmalla yhtä monessa paikassa kuin VISA :roll: Loppuen lopuksi selvisi, miksi he yrittivät niin motivoituneesti tyrkyttää tuota Master Cardia minulle: he olisivat saaneet siitä henkilökohtaista provikkaa. Niinpä otin siis VISAN ja vaikka olenkin myöhemmin vaihtanut pankkia, niin VISAAN olen ollut aina tyytyväinen.

Loppuun meteorologi -vitsi: mitä Pekka Pouta sanoi Juha Föhrille? -Pannaan Visa vinkumaan :wink: :lol:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jarmo900
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Olisin kuitenkin Jonin kanssa samoilla linjoilla että jos joku kortti käy niin se on yleensä VISA. Eli jos yhdellä kortilla pitää pärjätä kotimaaassa ja ulkomailla niin se on pankkikortin ja luotollisen visan yhdistelmä.
Mä olen tuosta asiasta ihan samaa mieltä. VISAn kelpuuttavia paikkoja on maailmassa kuitenkin enemmän kuin esim. Master Cardin kelpuuttavia paikkoja.

Olin aikoinaan Nordean asiakas ja kun menin hankkimaan ensimmäistä luottokorttiani, niin asiakaspalvelijat yrittivät lähes väkisin tyrkyttää mulle Master Cardia. Väittivät muka, että se käy maailmalla yhtä monessa paikassa kuin VISA :roll: Loppuen lopuksi selvisi, miksi he yrittivät niin motivoituneesti tyrkyttää tuota Master Cardia minulle: he olisivat saaneet siitä henkilökohtaista provikkaa. Niinpä otin siis VISAN ja vaikka olenkin myöhemmin vaihtanut pankkia, niin VISAAN olen ollut aina tyytyväinen.

Loppuun meteorologi -vitsi: mitä Pekka Pouta sanoi Juha Föhrille? -Pannaan Visa vinkumaan :wink: :lol:
Heh, mulla vaihtui taas kortti Visasta - Master Cardiin jo jokunen aika sitten. Asun ulkomailla, matkustan kohtuu paljon ja vierailen välillä melko "hiljaisissa" paikoissa. Aina on MC pelannut. Yhden kerran (kop-kop) on kortti ns. kopioitu. "Onneksi" kopion käyttäjä yritti tehdä suoraan 4000$ ostosta, ei oikein limitti riittänyt :wink:
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Pohjoissaksassa luottokortit toimii, mutta eteläsaksassa huonommin. Nimim. autossa mästeri sekä visa, mutta kolikot kaivettiin ja molemmat sai Bigmäcit ilman juomia :D Sveitsiin kun päästiin kävi taas kaikkialla.

Petollisia muutenkin noi luottokortit, erityisesti hieman isommilla luottorajoilla. Välillä meinannu itku päästä kun dogannu tajun kankaalle ja seuraavan laskun tullessa kotiin, lähtee taju sitten oikeasti :oops:
STCF #3
Joni 9-3
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Joni 9-3 »

Poy kirjoitti:
puu kirjoitti:MasterCardin kun sai vuodeksi ilman kuukausimaksua. Se ainakin toimii aina ja luottoakin löytyy tarpeen tullen huimat 500€.
Mulla on ollut kohta muutaman vuoden tuo Nodean Master Card Gold ja siinä mielessä hyvä, että siinä on samassa matkavakuutus. Samaten jos kadottaa matkalla kortin, niin silloin pitäisi saada hätäkäteistä.
Muista tarkistaa, mitä vakuutus korvaa. Takavuosina oli aika heppoiset korvauskset suhteessa "oikeaan" matkavakuutukseen. Sellainen maksaa noin 50-60€ vuodessa.
Ässä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ässä »

nalleolut kirjoitti:matkahuollossa ei elektoni kelpaa....
Ei siellä käy edes Visa.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Poy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Poy »

Joni 9-3 kirjoitti: Muista tarkistaa, mitä vakuutus korvaa. Takavuosina oli aika heppoiset korvauskset suhteessa "oikeaan" matkavakuutukseen. Sellainen maksaa noin 50-60€ vuodessa.
Olen joskus tilannut ne paperit, mutta en nyt kunnolla muista. Näin kuitenkin Nordean sivuilla lyhyesti:
MasterCard Gold -korttiin sisältyy jatkuva ulkomaan matkavakuutus, joka sisältää mm.

* matkasairaus-, matkatapaturma-, matkatavara- ja peruuntumisturvat
odottamiskorvaukset, jos matkatavarat tai lennot sattuvat myöhästymään.
* "hätäkäteinen", jota voit saada jopa 12 - 24 tunnissa, jos korttisi katoaa ulkomailla.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Speedou kirjoitti:Petollisia muutenkin noi luottokortit, erityisesti hieman isommilla luottorajoilla. Välillä meinannu itku päästä kun dogannu tajun kankaalle ja seuraavan laskun tullessa kotiin, lähtee taju sitten oikeasti :oops:
Masterissa ainakin se hyvä puoli, että voi valita pienen (min. 3% luottorajasta) kuukausilyhennyksen jolloin esim. 1000€ luotolla olevaa korttia lyhennät ainoastaan 30€ kuussa. Toki korkoa on sitten enemmän jos luotto on koko ajan tapissa. Mutta näin ei joka kuukausi tarvitse maksaa koko tuota käytettyä luottoa takaisin vaan kortti toimii kuin vararahasto ja sitä maksaa takasin 30€ kuussa ja enemmän sitten kun on taas rahaa enemmän :)

Sekavasti selitetty mutta ehkä joku ymmärsi :D
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

pade kirjoitti:Masterissa ainakin se hyvä puoli, että voi valita pienen (min. 3% luottorajasta) kuukausilyhennyksen jolloin esim. 1000€ luotolla olevaa korttia lyhennät ainoastaan 30€ kuussa. Toki korkoa on sitten enemmän jos luotto on koko ajan tapissa. Mutta näin ei joka kuukausi tarvitse maksaa koko tuota käytettyä luottoa takaisin vaan kortti toimii kuin vararahasto ja sitä maksaa takasin 30€ kuussa ja enemmän sitten kun on taas rahaa enemmän :)

Jooh, loistava mm. Sillon kun hajoaa jotain yllättäen ja pakko ostaa. Ei tarvi ottaa jotain tekstarilainaa ökykorolla. Ton voi sit kuitenkin maksaa takas ilman kummempia ehtoja.
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

pade kirjoitti:Masterissa ainakin se hyvä puoli, että voi valita pienen (min. 3% luottorajasta) kuukausilyhennyksen jolloin esim. 1000€ luotolla olevaa korttia lyhennät ainoastaan 30€ kuussa. Toki korkoa on sitten enemmän jos luotto on koko ajan tapissa. Mutta näin ei joka kuukausi tarvitse maksaa koko tuota käytettyä luottoa takaisin vaan kortti toimii kuin vararahasto ja sitä maksaa takasin 30€ kuussa ja enemmän sitten kun on taas rahaa enemmän :)

Totta. Visallakin voi ottaa "korollista lainaa", jos ei pysty maksamaan koko luottokorttilaskua, mutta maksamattomaan laskun osaan tulee 10% korko :evil:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Turbo Sensonic kirjoitti: Totta. Visallakin voi ottaa "korollista lainaa", jos ei pysty maksamaan koko luottokorttilaskua, mutta maksamattomaan laskun osaan tulee 10% korko :evil:
Tuo ~10% on ihan normikorko kaikille vakuudettomille "kohtuullisen koron" käyttölainoille, kulutusluotoille yms., eli siis käytännössä tuo luottorajallinen kortti = kulutusluotto taskussa. Muistaakseni Sampon Mestarikorttiin saa 2xbruttokuukausitulon suuruisen luottorajan.

Tekstarivipit yms. omaakin sitten jo "hieman" isomman koron...
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Speedou kirjoitti:Petollisia muutenkin noi luottokortit, erityisesti hieman isommilla luottorajoilla. Välillä meinannu itku päästä kun dogannu tajun kankaalle ja seuraavan laskun tullessa kotiin, lähtee taju sitten oikeasti :oops:
Joo, älä muuta sano :D :wink:

Firman hommissa tuo on vielä petollisempaa, kun on ollut jossain tehdasesittelykierroksella asiakkaiden kanssa, dokannut lähes tajun kankaalle heidän kanssaan ja sitten kun luottokorttilasku tulee ja pitäisi tehdä siitä kululasku/selvitys kulungeista yhtiön johdolle, niin kuitit on taatusti hukkuneet dokausreissun aikana tai niitä ei ole muistanut pyörryksissä pyytää tiskiltä :wink: Tähänkin on selvä ratkaisu: jätä kortti piikkiin baaritiskin taakse ja kuittaa vasta sitten ulos, kun viimeisin janoinen asiakas on saanut kyllikseen :wink: OK, tässä on tietty se riski, että jos hukkaat sen kuitin, niin siinä menee sitten "kaikki" :roll:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Poy kirjoitti:
Joni 9-3 kirjoitti:
MasterCard Gold -korttiin sisältyy jatkuva ulkomaan matkavakuutus, joka sisältää mm.

* matkasairaus-, matkatapaturma-, matkatavara- ja peruuntumisturvat
odottamiskorvaukset, jos matkatavarat tai lennot sattuvat myöhästymään.
* "hätäkäteinen", jota voit saada jopa 12 - 24 tunnissa, jos korttisi katoaa ulkomailla.
Joo meillä on dinerssikin. Siinäkin on vuosimatkavakuutus. Kortin vuosimaksu on sen kokoinen että sillä saisi saisi varmaan parikin vuosimatkavakuutusta suoraan vakuutusyhtiöstä. Mutta se hyvä puoli on dinersissa että siinä ei ole luottorajaa ollenkaan. Jos tarvii ostaa jotain niin isoa että ei ole sillä hetkellä tilillä millä maksaa niin käyttää sitä.
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin